Tot welke leeftijd fietsstoeltje nodig?

Dames,
Misschien een gekke vraag, maar ik heb nog nooit met J gefietst, ik heb geen fiets, dat is hier levensgevaarlijk, J heeft er wel een, maar dat is alleen voor bij ons in de straat.

Nu vroeg ik me dus af tot welke leeftijd zet je een kleine in een fietsstoeltje? Als we naar NL komen is het Januari (dus dan gaat deze mama niet fietsen) maar als het lekker weer word in Nl vind ik dat altijd wel leuk, misschien kleine van school halen etc.

Wij hebben hier tot 6 jaar zo’n fietsstoeltje gebruikt (zo’n achterop-ding en dan de maxi-versie). Daarna overgegaan op zo’n zitje bestaande uit een kussentjes-zitting met een rugleuning.

Groetekes, Sje

Ik bij Madelon ook tot een jaar of 6 en toen indd nog voetsteuntjes en rugleuning.

Liefs Michelle

Bedankt dames, dan moeten we dat dus ook aanschaffen, (ben al een lijstje aan het maken, erg OCD, maar dat werkt het beste!)

Bij Mika heb ik nu het stoeltje vanaf 6 jaar,zitten enkelt wel gordeltjes aan maar is niet meer zo als de bobike maxi+

Helaas is hij er met zijn 1m23 uitgegroeit
Vind het wel eng hoor,maar ben blij dat hij niet meer achterop in slaap valt.

Maar er word idd aangeraden tot 6 jaar.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Ik gebruik al 2 maand geen fietsstoeltje meer hij fiets keurig naast mij. Remmen gaat ook super en dat is een van de belangrijkste dingen.
Dion zit natuurlijk nog wel voorop.
Maar dit is per kind ook verschillend. Het ene kind heeft dit eerder onder de knie dan de ander. En je moet jezelf ook vertouwen hiermee.

Pranger; J’s school (waar ik haar graag op wil hebben) is 6 km van mijn moeders huis. Een 4 jarige daar naartoe laten fietsen lijkt me zielig, ookal is het maar 1 keer in de week! Toch?! Of heb ik het verkeerd? Kunnen ze dan al zelf een heel end fietsen. J “fietst” nu met een grote fiets met zijwieltje en een balanseer fiets, en kan het wel 1 km volhouden, maar 6 zie ik zo 1,2,3, niet gebeuren, maar kan dat ik het helemaal mis heb natuurlijk!

Ik vind het veelste eng om Mika mee naar school te laten fietsen aangezien we aan een drukke weg wonen en in een drukke stad.

Ik wacht ermee tot hij iets ouder is.

Mika is niet het type die rustig naast je blijft fietsen,hij houd van racen en druk doen,dus nee geen goed idee hier.

Ik heb nu erg last van mijn bekken dus mag eigenlijk niet fietsen,maar als iets ver is doe ik het toch,en laat hem wel zelf op de fiets klimmen want dat kan ik niet meer.

Ik wacht tot hij in groep 2 a 3 zit.
Dan ga ik het wagen denk ik.

School is hier 10 minuten lopend vandaan,dus we doen ook best veel lopen naar school

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

@malawimamajada
Met zo’n afstand zou ik ook mijn kind achterop de fiets vervoeren en niet zelf laten fietsen. Zo’n 2 a3 kilometer heeft Marijn ook wel al achter elkaar aan gefietst maar ja dat is nog geen 6km.

@Biebske
Marijn is ook een druk persoontje die aan het stunten is op zijn fiets, racet ed maar ik heb hem gewaarschuwd als je dat onder het fietsen gaan doen als we samen fietsen gaat je fiets op slot en wachten we tot je het wel goed kunt. En aangezien fietsen een van zijn hobby’s is kiest hij eieren voor zijn geld.