Ik vraag me eigenlijk af tot welke leeftijd het verstandig is om babybad/douche-producten te blijven gebruiken. Of kun je op een gegeven moment ook gewoon overstappen op zeepvrije doucheproducten voor volwassenen? Wij gebruiken nl. als volwassene alles wat zeepvrij is. Voor de kleine grote man heb ik speciale baby zeepvrije spullen gekocht maar is dit wel nodig? Dat babyshampoo een andere samenstelling heeft, snap ik en dat gebruik ik ook nog wel even aangezien hij snel schilfers op zijn hoofd heeft. Maar lichaamsverzorgende producten?
(wij doen het dus niet om de geurtjes maar om gewoon lekker schoon te worden )
Tot welke leeftijd baby(bad)producten gebruiken?
ligt eraan hoe oud is je kindje nu?
want in principe heb je na die babyshampoo/zeep kinderzeep vanaf 2 jaar geloof ik… of 2.5 maar het enigste wat daar anders aan is met volwassenzeep is de geur, de kleur en de opdruk van de fles dus dat zou opzich gewoon moeten kunnen.
ik was rico bij opa en oma altijd met zeepvrije wasgel voor volwassenen. en hij heeft er nog nooit wat van gekregen
zeep wel gewoon baby shampoo maar gewoon die goedkope huismerk die ze in de supermarkt verkopen maar ook bij de action (zijn dezelfde een oranje fles)
en die heb ik thuis ook dat kost geen bal
Op zich maakt het niet uit, ik gebruik morgan der lavendelgel voor onder de douche. Zij gebruikt het niet meer want ze is into dora nu, maar het moet toch op. Alleen is het wel zo dat babyshampoo haar fluffy maakt terwijl kindershampoo het haar wat steviger maakt.
Groetjes,
Michèle
Dank voor de antwoorden.
@Bakmama
Hij is nu bijna 2j en 8 mnd dus je hebt het aardig goed onthouden
De schilfers op zijn hoofd zijn al een stuk minder geworden nadat ik Neutral babyshampoo ben gaan gebruiken. Deze is nu op en we gaan over op de Natusan ongeparfumeerde versie. Ben benieuwd hoe hij daar op reageert. Hij heeft sowieso een erg droog huidje (heeft ie helaas van mij) maar ik heb nog steeds het wondermiddel niet gevonden om zijn beentjes e.d. er mooi gezond uit te laten zien. Het ziet er altijd zo droog uit. Nu met dit frisse weer heeft ie zelfs last van een schrale kin, maar die is eenvoudig vet te houden met wat vaseline. We hebben wel van die vette creme gekregen van de dokter voor een paar lichte exceem plekken. Maar als ik hem daar helemaal mee in moet vetten, ben ik na een week door die tube heen…
Maar goed, on topic…die babyproducten gaan er uit en hij mag mee doen met de grote mensen spullen die wij nu gebruiken. Zal hij helemaal geweldig vinden! Weet je trouwens wat hij helemaal super vindt? Wat scheerschuim op de douchemuur en smeren maar! (zo krijgt hij na een viltstiftenavontuur weer mooie schone handjes :D)
quote:
Manlief gebruikt hoer nooit scheerschuim helaas! Bij de etos kun je schuim voor kids kopen, ook van die stevige schuim a la scheerschuim. Vinden ze hier ook helemaal geweldig.. Maar of daar viltstifthandjes van schoon worden... dat betwijfel ik! Wel een goede tip van je! Ga ik zeker onthouden! Dat wordt dus alsnog scheerschuim in huis, maar dan voor de kids![]()
Bakmamma lees je input even na
Groetjes,
Michèle
@ Freubeltje. Morgan heeft ook een ontzettend droge huid en ik smeer haar nu elke dag in met kruitvat body melk. Die kost 2 euro en werkt perfect. Ze heeft een mooi glad huidje nu en ze krabt zich ook niet meer helemaal kapot.
Groetjes,
Michèle
@Michele
Dank voor de tip. Is dit gewoon de ‘volwassen milk’? Want die babymilk werkt hier niet…
Goede vraag, want ik gebruik eigenlijk nog steeds baby producten voor Tim.
Groetjes,
Sandra
Mijn oudste dochter is nu 3.5 jaar… en ik ben gestopt met de babyspulletjes een halfjaartje geleden, toen de laatste flessen opwaren… Alleen de shampoo koop ik nog voor kindertjes van dora ofzo… omdat die niet prikt in haar oogjes… de cremespoeling gebruik ik dezelfde als die van mij… Ze heeft best lang haar al en die klitjes zijn zo vervelend bij het borstelen… Insmeren doe ik nu met kneipp massage olie… die is lekker dik vettig voor haar hele droge huid… mijn dochter heeft mooie rode haren, en een hele droge witte huid… vooral fijn in de zon zeg maar… die olie werkt goed op haar droge huidje en het insmeren vindt ze natuurlijk super… ze gaat er ook echt helemaal voor liggen… gekke griet…
Wij gebruiken een milde zeep (mijn dochter heeft echt een vette huid nodig) En wel nog peuter shampoo, omdat het idd niet in de ogen prikt. Als bodylotion hebben wij lycee butter! Heerlijk, en we doen er nu al een jaar mee!Het is maar 18 maanden goed, dus we moeten het snel opmaken. En dan zullen we weer overgaan op wat anders! Verder gebruiken wij cremespoeling voor d’r haar en moisterizer, omdat ze nogal een fijne krul heeft (nee geen kroes!!!) en dan ziet het er minder “frizzy” uit en meer volle krul, beter verzorgd dus! Maar dat haar wassen doen we 1 keer in de 1,5 week!