Tot welke leeftijd aerosleep?

Mijn dochtertje is nu 7,5 maanden en ik heb al vanaf haar geboorte zo’n aerosleep-matrasje over haar normale matras heen liggen. Nu heeft ze hierdoor s ochtends echt zo’n vissengraat-structuur in haar gezichtje staan en ik vraag me altijd af of dat nou lekker ligt. Ze schijnt er zelf toch weinig last van te hebben. Ze slaapt voortaan meestal op haar zij, maar is prima in staat zich alle kanten op te bewegen. Nu vroeg ik mijn dus af, tot welke leeftijd laat je dat aerosleepmatrasje eigenlijk in het bedje liggen?

mama1980

Tim slaapt nog steeds op een aero sleep matras en hij is net 2 jaar geworden. Haha hij heeft idd ook altijd de hele structuur in zijn gezicht staan, omdat hij heel veel op zijn buik slaapt. Vind het ook zonde om nu nog andere lakentjes te gaan kopen voor op het matras.

Straks als hij naar een gewoon bed overgaat en niet meer in een ledikant slaapt koop ik gewone lakens.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Ik heb gehoord tot de leeftijd van 1 jaar.
Maar of dat waar is?

Je hebt ze ook voor volwassenen, zelfde spul. Bij babies wordt alleen veel gezegd dat de aerosleep stikken voorkomt en als ze spugen in bed, dat het dan niet blijft liggen waar je kindje ademt. Maar het heeft ook een ventilerende werking en zorgt ervoor dat met deze warme dagen je niet in je eigen zweet ligt.

Nora slaapt er ook lekker op totdat ze in een groter bed gaat. Ik ben er eigenlijk wel blij mee zo!

Maar qua stikken en wiegendood en al die ellende is het risico volgens mij na een jaar minimaal.

liefs

Mijn dochter heeft er tot zeker 2 jaar opgelegen…tot de 2e kwam en het dekje bij hem op zijn matras ging. Ik vond het ook wel makkelijk want als ze ziek was en moest overgeven kwam het op de aerosleep en die kan je erg makkelijk wassen!
Volgens mij maakt het niet zo veel uit. Idd de structuur staat wel mooi op het gezichtje .