Tot wanneer de fles?

Hoi,
ben even benieuwd tot wanneer (welke leeftijd) jullie de fles gegeven hebben en hoe jullie dit evt. hebben afgebouwd?
Mijn dochter is nu 14 maanden en krijgt voor het slapen gaan nog steeds een klein flesje. Ik denk dat ze het niet meer echt nodig heeft, want ze eet en drinkt verder gewoon goed, maar zij (en wij) is er wel aan gewend om nog even lekker te tutten met een flesje voor ze gaat slapen.
Ik wil eigenlijk wel van de fles af, maar weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken en cold turkey stoppen lijkt me zo cru voor haar…
Graag lees ik jullie ervaringen en tips!
Alvast bedankt,
Sacha

Morgan heeft al haar flessen steeds zelf afgestoten en de laatste die er bij ons uit ging van de ochtendfles met pap toen ze zo’n 18 maanden was. Ze stopte er zelf mee en we waren er in een keer vanaf. Maar wij hebben daar echt mazzel mee gehad.

Groetjes,

Michèle

Ik wil als Dion 1 jaar is stoppen met poedervoeding en dan gewone melk geven. 's Middags krijgt Dion al gewone melk en dit vindt hij lekker dus dat is geen probleem. De avondfles gaat nu meestal niet leeg dus die laat ik straks gewoon weg.
Ik denk niet dat dit een probleem zal worden.

ja ik ben met een jaar ook overgegaan op gewone melk, met vitamine d erbij
ze krijgt nu smorgens een flessie gewone melk met bambix erdoor…
(omdat ik geen zin heb om om 07.00 uur beneden te zitten met een boterham, die krijgt ze als ze om 10.00 uur wakker word…)

ze wil nu graag nog een pyama pappie drinken voor het slapen gaan, maar die heeft ze ook al een keer geweigerd…
nu wil ze hem weer, ik ga er gewoon mee door totdat zij aangeeft dat ze er genoeg van heeft (ze kan zonder hoor,want dan slaapt ze ook gewoon door, maar ik vind het wel best zo ! ik slaap ook liever met iets in me buik, zij blijkbaar ook )

Mijn zoontje is 13 maanden en heeft alles zelf aangegeven. Hij krijgt 2 x per week sochtends pap met lepel, omdat ik dan geen tijd heb hem een boterham te geven. Andere dagen eerst een fles warme halfvolle melk en daarna een boterham. Verders geen flesjes, omdat hij dat gewoonweg niet meer wilde. Dus mijn ervaring is, doorgaan totdat ze zelf niet meer willen.

Mijn zoontje drinkt s’avonds ook nog graag een fles voor het slapen gaan. En die gaat tot afgelopen week ook helemaal op! (180) Deze week laat ie steeds wat staan dus misschien is hij nu zelf aan het minderen!
Voor Jasper gebruik ik nog steeds de speciale flesvoeding, hij heeft koemelkallergie, maar je kan het inmiddels vervangen door gewone warme melk? Of je doet er de helft aan schepjes poeder in, maak je een beetje een ‘fopfles’ voordat je helemaal stopt.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Wij zijn hier met 11 maand al gestopt met de flesvoeding. Onze meid vond het zo vies!!
Het eten en drinken ging en gaat nog steeds super. Dus ze kreeg genoeg binnen van wat ze moest hebben.
Maar het is heel verschillend er staat niet echt een leeftijd voor. Maar als je er graag van af wil zou ik het gaan afbouwen…of ineens stoppen. Die keus moet je zelf maken.

Rens is van de fles af sinds dat hij een jaar is. De fles voor het slapengaan heb ik op een gegeven moment gewoon weggelaten en hij heeft er nooit meer naar getaald. Gewone welk ed kreeg hij gelijk uit een gewone beker en dat ging prima.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Senne heeft al sinds dat ze een maand of 10 is geen fles meer 's avonds.

Ze spuugde de melker na 10 min weer uit dus ik ben er gelijk mee gestopt! Als ze niet wilde eten 's avonds wilde ik het nog weleens proberen (anders moet ze naar bed met amper iets in haar maag) maar ze moet hem echt niet meer…

Groetjes van Sascha en Senne