graag gedaan hoor en nee ik had het nog niet goedgekeurd zat lekker in de tuin te genieten maar het is nu zichtbaar voor iedereen!
groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!
graag gedaan hoor en nee ik had het nog niet goedgekeurd zat lekker in de tuin te genieten maar het is nu zichtbaar voor iedereen!
groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!
Ja wel tegenstrijdig he, zon kasteel terwijl er een tehuis in zit.Met zo veel kinderen is persoonlijke aandacht toch zeker een probleem ja. Daarbij is er denk ik ( voor de kinderen )een verschil met mensen die met hun werk bij hun betrokken zijn of mensen die er persoonlijk bij betrokken zijn. Wat zou bv die verveling wat kunnen verminderen denk je ? Wat vond Stephan ervan ? wel leuk dat ie het meteen kon vinden met Ranni. Zou leuk zijn als ze ook mee kon komen.Is zo sneu dat ze zelf al zegt dat ze al te oud is he ? Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk allemaal ? Nou nu eerst maar weer eens genoeg gevraagd, ik vind het hele toffe foto
s , dank je wel.
en kim ? Tuurlijk zat je nog even lekker buiten te genieten, hier komt er nu onweer aan en dan zie je mij daar echt niet, dus vandaar maar lekker achter de pc.
Groetjesmama van Evianne 03-04-2003
Hoi Astrid,
Ja, die verveling…
Ik heb toevallig weer even gemaild met de voorzitter van de stichting (hij was natuurlijk erg geinteresseerd in onze foto’s van het tehuis + ons verhaal) en hij vertelde dat ze iets willen bedenken om de verveling tegen te gaan.
Dit o.a. naar aanleiding van een gesprek dat hij kortgeleden gehad had met de leiding van een kindertehuis.
De stichting wil heel graag realiseren dat die kinderen in tehuizen bijv. op een sportvereniging kunnen.
Zodat ze ergens bij horen en zodat ze zich niet meer zo extreem vervelen.
Nu gaan ze heel hard nadenken hoe ze dat kunnen aanpakken.
Want vanuit Nederland is het natuurlijk best moeilijk om dat te realiseren en de stichting bestaat dus uit vrijwilligers.
Ik zit al heel hard mee te denken maar het lijkt me gewoon heel moeilijk om dat voor elkaar te krijgen.
Maar juist omdat we nu zélf gezien hebben hoe die kids zich vervelen, lijkt het me zo fijn als het zou lukken!!
Ik wou dat ik een “gouden ingeving” kreeg ofzoiets!!
Stephan vond het trouwens eerst niet zo denderend daar bij dat kindertehuis.
Maar toen Ranni in beeld kwam vond hij het duidelijk leuker worden haha!
Hij is over het algemeen nogal verlegen in het begin naar vreemden toe.
Zo ook naar Ranni, die dolgraag contact met hem wilde en met hem wilde spelen etc.
Maar uiteindelijk heeft ze vrij snel zijn vertrouwen gewonnen.
Was wel lachen hoor! Want Steef kwam op een gegeven moment naar me toe en zei heel verwonderd: dat meisje gaf mij een kusje!
Dat vond hij wel heel lief en vanaf toen mocht ze hem ook optillen etc. etc.
En ze hebben dus samen gevoetbalt. Ze nam het ook heel fanatiek voor Stephan op toen een ander per ongeluk met zijn bal ging voetballen
Verder vroeg Steef 's avonds steeds waar “dat meisje” nou was.
Mijn vriend zat op een gegeven moment ook even met haar te kletsen en hij vroeg of ze ook weleens in nederland op vakantie was geweest.
Toen zei ze dat ze niet gevraagd werd omdat ze al 14 jaar is.
Misschien dat we vragen of ze met kerst ook mag komen. Maar daar moeten we nog even over denken. Ook i.v.m. Vivien enzo (jaloezie?)
En normaal gesproken mogen er alleen met kerst kinderen komen die ook al met de zomervakantie zijn geweest. Dus geen “nieuwe” kinderen.
Dit is omdat er niet al teveel plek is in de bussen met kerst. Zoals ik al zei is de stichting dus vrijwillig en zijn ze afhankelijk van sponsors e.d.
De reis betalen we dus zelf (een bijdrage).
Nou, ik geloof dat ik weer wat vragen beantwoord heb
Mocht je nog meer willen weten: vraag maar raak!!
Groetjes, mamma van Stephan
Hoi bieb,
Is er misschien een site van die stichting waarop ik wat kan kijken, misschien kan ik dan ook op wat ideeen komen om een beetje te helpen. Omdat ik zelf op een internaat ( weliswaar in nederland ) heb gewoond vind ik dit initiatief natuurlijk heel tof. Nu ik niet meer werk in de horaca wil ik toch ook eens gaan rondkijken hoe het zo`n beetje in zijn werk gaat met vakantiekinderen.
Hoi Astrid,
De naam van hun website is: www.gastgezinnen.nl
Bij de inleiding staat alleen dat ze dit ruim 10 jaar doen. Toevallig was het dit jaar precies 15 jaar!
En ze hebben, als ik het goed onthouden heb, nu 120 gastgezinnen.
Als je bovenaan de site, tussen die strepen, op iets klikt (bijv. “gastkinderen”) dan krijg je daarna op de pagina die verschijnt weer nieuwe, extra opties, zoals bijv. “ervaringen van gastkinderen”.
Maar dat zie je vanzelf wel.
Er staat ook info over de stichting zelf.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat je er van vind!
Wij hebben juist voor déze stichting gekozen omdat het allemaal vrijwilligers zijn die het doen. Ik heb daar éxtra bewondering voor.
Ik wil niet afgeven op bijv. de stichting Europa Kinderhulp hoor! Die doen ook heel goed werk! (we hebben daar ook een intake-gesprek mee gehad).
Maar als het door vrijwilligers wordt gedaan, die er geen geld voor krijgen…tsja, ik weet niet, dat trekt ons gewoon meer.
Bovendien komen de kinderen via deze stichting (stichting vrienden hongarije, waar ik je dus de link van gaf) altijd uit een kindertehuis.
En dat is bij die andere stichting niet zo.
Daar komen ook kinderen uit gezinnen enzo.
En het voordeel (vinden wij dan) van déze stichting is dat je het kind dus steeds kan laten terugkomen.
Zoals we nu met Vivien ook doen.
Wél moet je bij deze stichting elke keer een bijdrage leveren voor de reiskosten en dat is bij Europa Kinderhulp niet zo.
Maar dat komt dus omdat deze stichting het vrijwillig doet, niet gesubsidieerd wordt en met name afhankelijk is van sponsors.
Die bijdrage is trouwens rond de 110,- euro per keer.
Alleen de eerste keer betaal je maar de helft.
Laat je me weten wat je van de site en de stichting vind?
Ben ik wel benieuwd naar, omdat we er zelf heel enthousiast over zijn (was vast nog niet duidelijk, haha!)
Gewijzigd door - Bieb op 08 Aug 2004 09:40:59
jee bieb ik heb die verhalen gelezen van de mensen hun ervaring je krijgt daar een brok van in je keel
groetjes marielle mama van tanja
Ja ik heb het ook effe snel gelezen ( doe ik nog uitgebreid hoor, maar heb loges ), ik kreeg er ook al zo
n brok van. Je zou ze meteen allemaal willen laten komen.
Ik ga het wel allemaal uitzoeken hoor voor we eraan beginnen.
Maarruhm bieb alvast weer effe een vraagje, hoe gaat dat met bv een intake ? Moet je er naar toe ? en wie bepaalt welk kind er bij jouw komt uiteindelijk ?
Hoi Astrid,
De intake vind gewoon plaats bij jullie thuis (door de regio-coordinator).
Het is meer een kennismakingsgesprek eigenlijk. Best gezellig hoor
Je wordt helemaal niet “binnenstebuiten” gekeerd ofzo. Ze hoeven vrij weinig van je te weten. Het gaat er hun meer om dat ze een indruk hebben van het gezin (jullie dus) en degene die bij jullie komt legt het één en ander uit over de stichting etc. etc.
Verder bespreek je of je een jongen of een meisje zou willen laten komen en van welke leeftijd (of dat jullie dat niks uitmaakt, kan ook).
Het is allemaal nog vrijblijvend dan hoor!
Het is echt niet zo dat je er dan aan vast zit.
Als julie er daarna wél voor zouden kiezen dan hebben ze wel van jullie beiden een verklaring omtrent goed gedrag nodig (bij de gemeente te halen).
Dit is trouwens bij elke organisatie zo en biedt toch een béétje bescherming (dat de kids niet bij iemand in huis komen die bijv. veroordeeld is voor een zedendelict o.i.d. )
Het desbetreffende kindertehuis bepaald uiteindelijk wélk kind er die 3 weken bij jullie komt logeren.
Dat is vaak onder andere gebaseerd op of het kind zich goed gedraagd in het tehuis, goed zijn best doet op school etc. etc.
Ik hoop dat ik je vragen een beetje beantwoord heb!
Hoi Elly,
Bedankt voor het meedenken!
Binnen speelgoed, daar ontbreekt het ze niet aan.
Buitenspeelgoed zou beter kunnen.
1x per jaar is er al een transport met goederen die naar kindertehuizen in Hongarije gaan. Dit wordt georganiseerd door de stichting en de vrachtwagens worden beschikbaar gesteld door een bedrijf etc.
Ik heb voordat Vivien kwam dus ook veel kleding, speelgoed en andere spullen ingezameld (had wel erg veel op het laatst! We moesten zelfs met een aanhanger. Maar wel fijn!)
Geld inzamelen lijkt me best moeilijk.
Daar moet je toch eerst weer ruchtbaarheid aan geven (dus reclame maken en reclame maken kost in veel gevallen wel geld, niet altijd gelukkig).
Het probleem is denk ik alleen dat je veeeeeeeeeeeeel geld nodig hebt!
Om al die kids naar een vereninging te kunnen laten gaan lijkt me best duur namelijk.
En een inzamelingsaktie is vaak éénmalig. En dan? Dan is het geld op en moeten die kids van hun vereniging af. Is ook zielig.
Ik wil het echt niet te negatief zien hoor!
Waar een wil is is een weg. En ik ben niet voor 1 gat te vangen op zich. Maar ik moet natuurlijk ook een beetje realistisch blijven.
Ik hoop echt dat er een oplossing komt.
Nogmaals lief dat je meedenkt.
Gewijzigd door - Bieb op 09 Aug 2004 20:41:38
he bieb hele leuke foto s en wat heerlijk dat stephan ook zo heeft genoten en die kus ja jammer he dat je vivian daar alleen moet achter laten sneu .maar zo te zien was het allemaal heel leuk
groetjes marielle mama van tanja
Nou Marielle schrijft precies wat ik ook dacht: leuke foto’s, jammer dat Vivian niet mee terug kon naar Nederland.
Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003