hoi
was ff benieuwd tot hoe lang jullie (indien van toepassing natuurlijk) borstvoeding hebben gegeven?
groetjes,
Sacha
Tot hoe oud borstvoeding geven?
Ik heb ze allebei een half jaar volledige borstvoeding gegeven.
Toen wilde ik gaan afbouwen om alleen de ochtendvoeding nog zelf te doen tot ze 1 jaar waren, maar mijn lichaam was het daar niet mee eens. Het was voor mijn lichaam blijkbaar alles of niks dus binnen een week viel heel de borstvoeding helaas weg.
Borstvoeding moet een kindje lang kunnen krijgen wat mij betreft, maar zodra het zichzelf begint te bedienen (dus bij mama op schoot kruipen, BH losgooien en sabbelen) vind ik het eerlijk gezegd geen gezicht meer. En dat dat dan thuis gebeurt, moeten mensen zelf weten, maar dat dat op een huis vol visite gebeurt als je op een verjaardag zit vind ik persoonlijk niet kunnen. Ik zou me daar als moeder niet gemakkelijk bij voelen, maar niet iedereen denkt er zo over.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 07 Oct 2009 12:54:43
Onze dochter was 4 maanden toen ze aangaf niet meer te willen. Onze zoon kreeg ik er tot ruim een jaar echter niet vanaf. Hahaha echt een mannetje dus. Wat ik ook probeerde, iets anders dronk hij niet. Ik wilde bij beiden 6 maanden BV geven, maar wij wilden graag 2 kinderen, kregen er ook 2 dus bij de jongste vond ik het ook zonde om te stoppen aangezien ik het nooit nog een keer zou meemaken. Whahaha maar hij had nu ook weer niet ruim een jaar erover hoeven te doen om iets anders te nuttigen .

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Borstvoeding rechtstreeks lukte helaas niet. Heb toen 3 maanden lang alles gekolfd en via een flesje gegeven. Daarna ben ik overgegaan op flesvoeding.
De vrouw van een collega van me geeft aan hun jongste dochtertje nog steeds borstvoeding. Hun dochtertje is in augustus 2 jaar geworden, dat vind ik persoonlijk wel heel erg lang. Maar goed zo zie je maar dat iedereen daar anders over denkt.
Groetjes,
Sandra
Ik ben het met 6 maanden af gaan bouwen, na ruim 7 maanden was ook de laatste voeding eruit.
Nora dronk nog graag bij me, maar ze kreeg tanden en wilde nogal eens bijten als ze er niet bij was met haar gedachten. Was sowieso van plan te stoppen na een half jaar, het kost toch aardig wat enrgie en op een gegeven moment is het fijn als je die verantwoordelijk samen kunt gaan nemen vond ik.
Mara bij een eventuele tweede wil ik wel graag weer borstvoeding geven. Vond het heel intiem en was erg blij dat het me allemaal zonder problemen en pijnen afging!
Liefs
Ik heb Seth tot ongeveer 4,5 maand borstvoeding gegeven.
Het werd steeds minder, en hij bleef heel vaak op een dag komen.
Op een gegeven moment vond ik het echt heel erg zwaar worden!
Ook lekte ik heel vaak erg 's nachts, en had elke week wel harde plekken(die echt megazeer deden) in mijn borsten.
En heb ik het begin heel erg last van tepelkloven gehad.
Wat mij betreft was het geen sprookje…
Ik twijfel ook of ik nog een keer borstvoeding zou willen geven, maar denk wel dat ik het zou doen, omdat het beter is voor het kindje!
Liefs, Anne

Hier na twee weken afgebouwd en na een maand volledig op flesvoeding overgestapt. Door een combi van factoren kon ik het niet meer volhouden en Erik accepteerde gelukkig de fles meteen.
Groetjes,
M
Hier slechts 8 weken bij de eerste, bij de tweede durfde ik het niet aan.
Beide kinderen hebben lactose intolerantie, en kregen dus flink krampen (o.a.) van mijn melk. Jens weigerde toen ook de borst, wat een drama was dat…
Kennelijk heeft mm meer lactose dan koemelk, dus deden ze het beter op kunstvoeding (is van koemelk). Echter zit Femke nu wel op lactose vrije kunstvoeding; heeft Jens helaas nooit gehad omdat we niet serieus genomen werden.

Ik heb twee maanden volledige borstvoeding gegeven en heb het toen in een maand afgebouwd. Ik ging toen weer werken en voelde me niet prettig om op mijn werk te kolven. Eerst wilde ik de eerste en laatste voeding zelf blijven geven, maar mijn borstvoeding stopte tijdens het afbouwen.
Groetjes Natasja
Hier vanaf 6 weken af gaan bouwen, met ruim 7 weken helemaal gestopt, was er heel erg klaar mee!
groetjes Gidget
Ik geef nu 5 maand volledige bv en probeer het zolang mogelijk vol te houden.
Hoop dat dat lukt en anders afbouwen en over op fles
a href=“http://lilypie.com/”>
Elmo,
Je ticker is te breed, waardoor we nu telkens naar rechts moeten scrollen om alles te lezen.
Zou je deze kleiner kunnen maken?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Sandra
Ik heb drie maanden bv gegeven en toen ik wilde afbouwen naar alleen ochtend- en avond ( ivm werk) stopte mijn lijf ermee, dat koos ( net als bij jou Sje lees ik) voor ‘ALLES OF NIETS’ . Bij de tweede hoop ik het iig weer tijdens mijn verlof te kunnen geven. Al moet ik zeggen dat het me ook wel luxe lijkt als je de voedingen wat vaker door de vader kan laten doen… ! Maar je moet er wat voor over hebben he.
groetjes
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/i1b5p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbdf.lilypie.com/RdMtp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>
Gewijzigd door - Linette1 op 08 Oct 2009 14:10:53
Hoi Sassie,
Ik geef nu bijna 10 maanden bv, maar wil nu wel gaan stoppen.
Gelukkig heb ik nooit ergens last van gehad, geen kloven, geen ontstekingen,niet teveel of te weinig melk en Rens heeft mij ook nog nooit gebeten. Ik vond zelf de eerste zes maanden wel pittig,
daarna werd het steeds makkelijker. Rens zit nu nog maar op 2x bv.
Hij krijgt 's ochtends en om 12.00 bv.
Ik heb nog een aardig voorrraadje in de vriezer dus als ik moet werken (ik werk 2 dagen) krijgt hij tussen de middag een flesje.
ik heb tot 9 maanden gekolfd op het werk, dat doe ik nu niet meer. Thuis eigenlijk ook niet.
Bij mij stort de productie gelukkig niet gelijk in als ik een keer een voeding minder geef.
Een tweede keer zou ik het weer zo doen.
Persoonlijk vind ik dat je tot uiterlijk een jaar zou kunnen voeden.
een kind van twee die nog bv krijgt gaat mij te ver, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.
Groetjes ramona
een vraagje voor ramonavanzante?
Was het bij jou ook zo dat toen je voor het eerst kolfde je maar een klein beetje kreeg?
En is het zo dat hoe vaker je kolft hoe meer melk je produceert.
Hoi Elmo,
Bij mij was het de eerste keer idd niet zo heel veel. Ik probeerde elke dag ( in mijn verlof) op een gegevn moment wel te kolven en toen ging het steeds beter.
Je moet er echt vertrouwd mee raken vind ik.
Ik weet niet of je al werkt en dus echt moet kolven daar?
Het werkt dan ook om een foto of een gedragen kledingstuk van je kindje mee te nemen.
Bij mij lukte het ook niet zo goed als ik te gestrest was of als er veel lawaai om me heen was.
Hoe beter je je kunt ontspannen hoe beter dat het vaak gaat.
Een lekker kopje thee en wat lekkers erbij kunnen ook helpen.
Groetjes Ramona
Ik hoef niet te kolven voor mijn werk want Fabian gaat gewoon mee, maar vind het wel makkelijk om voorraadje op te bouwen om zo ook een weg te kunnen zonder Fabian.
Hoop dat het gaat lukken door steeds te blijven proberen.
Hoi,
Ik heb mijn dochter 4 maanden volledig gegeven daarna een maand 75/25 en daarna tot 8 maanden 50/50.
Ik werkte in een bedrijf met 40 mannen en toendertijd maar twee vrouwen mezelf meegeteld. Daarbij was het bedrijf op een dusdanige afstand dat ik niet op en neer naar huis kon om te kolven. In het bdrijf vond ik het geen optie. Al zou mijn toenmalige baas het wel voor me hebben geregeld dat ik geheel in afzondering en zonder kans op storen zou hebben kunnen kolven maar vond het niet iets voor mij daar te doen. Ik hoorde de commentaren van de mannen al.
Dus heb ik er voor gekozen om toch aar ook flessenvoeding te doen bij de oppas en later ook thuis.
groetjes
lon106