Wie weet nog vanaf welke leeftijd jullie kind tot 10 kon tellen?
Ben hier heel benieuwd naar.
Groetjes Eljada
Tot 10 tellen
dylan was 3 toen hij achter elkaar tot 10 kon telen en kaitlyn doet het nu oook ja zelfssss te 12 hahha en dan krijgen we 15-6-3-10 hahhaaa
sofie al een tijdje(halfjaarofzo), die telt nu door tot 20 en dan weer 11
ze is nu 2.9 jaar
groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!
Lucas kan het ook al een half jaartje ofzo, maar dan moet hij er wel zin in hebben
Hij wordt maandag 3, dus met 2,5 ongeveer.
Groetjes Mim
Ehm…Stephan nog niet (is 2 jaar en 9 maanden).
Wel weet hij van bijna elk cijfer welke het is en kent hij alle kleuren!!
En de letters van het alfabet herkent hij (hij kan ze uiteraard nog niet op volgorde opnoemen haha!!!).
Dus eh…mij boeit het eerlijk gezegd niet zo dat hij nog niet tot 10 kan tellen.
Vind het al heel wat dat hij de kleuren al weet en de rest!!!(dat schijnen ze normaal nog niet te weten op deze leeftijd).
Groetjes, mamma van Stephan
Gewijzigd door - Bieb op 12 Mar 2004 22:59:10
Jordy kan het ookal tijdje maar maakt soms wat foutjes van 7 naar 9 of zo maar gaat nu ook van 10 naar 11 12 13 enz maar soms gaat ie ff niet goed… ik vergelijk maar niet meer sorry niet rot bedoelt, maar de 1 loopt met …9 maanden roy nog niet (ja aan buggy)
jordy kan weer andere dingen weer heel snel wat ik van andere moeders weer hoor van jo kan hij dat al?.. bedoel er verder niks mee alleen dat je niet te veel moet vergelijken want elk kind is goed in zijn dingen en als ze 18 zijn kunnen ze het allemaal hihihihi
Tries
Ps dit is hoe ik het voel hoor
Liefs Tries
Hoi Tries,
Sinds dat “gedoe” met Stephan neem ik ook alles met een korrel zout hoor!
Vergelijken heeft vaak geen nut.
Neem Stephan…binnen 2 maanden heeft hij een jaar spraakachterstand ingehaald.
Hij kan niet tellen (ja, tot 3 dan) maar weet wél weer de kleuren en cijfers en letters.
Verder liep hij pas met 19 (!)maanden maar kan ie nu volgens mij harder sprinten dan menig ander kind van zijn leeftijd
Oftewel: ik vind het allemaal wel best! Haha!
Ieder kind doet het op zijn eigen manier hoor!
Tuurlijk moet je wel serieus blijven opletten of het niet écht toevallig ergens “fout” gaat en je kind een achterstand oploopt…
Dat kan natuurlijk altijd.
Maar wat betreft dat praten van Stephan is het bijv. ook aardig op zijn pootjes terecht gekomen.
Laat ieder kind zich maar lekker op zijn eigen manier ontwikkelen hoor.
Het ene kind heeft nou eenmaal meer interesse in DIT en het andere kind weer in DAT.
Prima toch?
Hoi Kitty,
Ik vind het juist leuk dat je zo reageerd!!
Kijk, wat jij nu zegt vind ik achteraf heel logisch klinken, maar ik had er zélf nog nooit bij stilgestaan!
Stephan spreekt de B uit als buh.
De K als Kaaa maar ook als kuh, de M als em maar ook als mmmmmmm, de F als ef maar ook als ffffff etc. etc.
Dus ik denk dat dat wel goed zit dan toch? Dat was toch wat je bedoelde?
hallo,allemaal.
Ik dacht nog…Ik zet er niet bij waar het precies om gaat,want dan krijg je weer dat “vergelijken”.Hmmm verkeerd ingeschat dus.
Ik vroeg het omdat er gisteren hier een meisje van bijna 4,5 aan het verstoppertje spelen was.Zij kon dus nog niet tot 10 tellen.Vandaar dat ik dacht…Is Niels nou vroeg of is zij nou laat?
Groetjes Eljada.
Hoi Eljada,
Dat komt omdat iedereen toch antwoord gaat geven op de vraag hoe oud hun kind was toen ie tot 10 kon tellen.
Dan zie je automatisch de vergelijking.
ja sorry, dat gebeurd gelijk als je vraagt hoe oud was “jouw” kindje…
sorry
Tries
Liefs Tries
Hoef je geen sorry te zeggen hoor tries.
Veel mensen vergelijken ook zoveel.
Ik vind dat er tegenwoordig veel druk staat op de kinderen om te presteren.
Ze kunnen toch niet alles.
De een loopt snel, de ander praat snel en een ander kind is misschien met veel dingen gewoon wat “langzamer”.
Maar dat vind men tegenwoordig al metteen raar of niet goed.
Zolang het niet buiten proporties is vind ik dat je ze lekker in hun waarde moet laten.
Een zelfvertrouwen is tenslotte zo kapot gemaakt, maar maken dat duurt echt veel langer.
Groetjes Mim
Precies, daarom zal ik bijna nooit gaan vergelijken, (sorry zeg ik het weer was de topic ook niet over)tuurlijk vertel ik wel eens trots als je iets kunnen of iets hebben waar ze snel in zijn, maar vertel ook gewoon dat roy nog niet echt loopt, en echt het zal me zo een … zijn komt vanzelf…
tja 4,5 ik ken dat kindje verder niet zou dus heel makelijk kunnen zeggen wat is ze laat, maar ja zeg al ken het kind niet… maar tis aan de late kant…
Tries
Liefs Tries
Nou, volgens mij is het wel duidelijk inmiddels.
NIET vergelijken dus (maar opletten kan nooit kwaad natuurlijk).
Als ik er naast zit met mijn conclusie (n.a.v. al die reakties) dan hoor ik het wel.
Doei!
Gewijzigd door - Bieb op 14 Mar 2004 09:08:14
Ik begrijp jullie misschien verkeerd hoor,maar ik vindt het juist goed om te vergelijken.Iris liep b.v. al heel snel maar als ik kijk wat Niels op deze leeftijd kon zeggen,en wat zij nu kan…
Ze zegt haast nog geen woord.Ook geen papa of mama.
Dus ben ik nu druk met haar aan het oefenen.Wat meer tegen haar direct praten en dingen benoemen enzo.
Ik bedoel…Het helpt mij om te zien waar ik aandacht aan moet besteden.
En als ze ergens heel laat mee is…dan geeft dat toch niks?Het gaat mij heus niet om beter of slechter,maar als ze evt ergens professionele hulp voor nodig zou hebben dan heb ik dat het liefst zo snel mogelijk.
Niels heeft toen hij 9 maanden fysiotherapie gehad omdat hij zich nog niet op de buik kon draaien.Ik heb daar zelf achteraan gezeten,anders had ik het waarschijnlijk niet gekregen.
Ze hebben toch altijd handige tips enzo.
Vandaar dus ook!
Groetjes Eljada.
Hoi Eljada,
Daarom zei ik er ook bij: opletten kan natuurlijk nooit kwaad.
en eljada als jij benieuwt bent hoe oud kinderen zijn wanneer ze gaan tellen dan moet je dat vooral vragen! toevallig begint onze kleine (nu 22 maanden) net te tellen. Ik ben ook nieuwsgierig of ze daar nu vroeg mee is of juist langzaam. en bieb, gewoon niet reageren als je je ongemakkelijk voelt bij de vraag
Zeg Sebastiaan, als je je verveelt in de schoolvakantie dan zijn daar heel andere sites voor beschikbaar!
Groetekes, Sje