Topschaatsertjes in de dop!


#1

Vandaag voor het eerst met Jasper gaan schaatsen, dat vond ie super leuk!
Hij wilde wel heel hard mee schaatsen (lees rennen… ) met de grote jongens, helemaal niet bang. Mama daar in tegen vond het eigenlijk maar heel griezelig…loslaten heet dat geloof ik he?! Haha, nou hier natuurlijk een paar schaatskiekjes. En het zou super leuk zijn als jullie ook wat schaatsfoto’s van jullie toekomstige topschaatsertjes plaatsen!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#2

Ooit…ooit, wint-ie de 10km!

Echt genieten hoor met die kleine moppen op het ijs! Vanmiddag van 13.00 tot 14.00 zijn we met de 3 groepen 5 (onze oudste zit in groep 5) gaan schaatsen op de vijver tegenover school. Erg gezellig!
Was een moeder die 10 liter chocomel verwarmd en in pannen meegenomen. Een andere moeder had voor iedereen speculaasjes.

Dan heb je het toch spontaan niet koud meer door zoveel sfeer op het ijs?!

Groetekes, Sje


#3

Want een handig ding gebruikt ie daarvoor… waar heb je die vandaan?
Dochterlief hier deed het zonder hulpmiddeltjes, en was zo weg

Groetjes Manderijn.


#4

Volgens mij hebben ze die rekjes standaard op veel schaatsbanen. Ik zie zo’n muntjesding eraan zitten net zoals ook aan winkelkarretjes zit.

Maar ze zijn ook te koop, want toen wij vorige week gingen schaatsen in de Efteling had ook iemand zelf zo’n rekje bij voor haar dochtertje.

Groetekes, Sje


#5

@Sje… schaatsen in de Efteling? Hoe leuk! Soms baal ik van Friesland, al hebben wij een bijna elfstedentocht!
Het ziet er wel uit als een heel handig ding! Vast beter dan een stoeltje!

Groetjes Manderijn.


#6
quote:
@Sje... schaatsen in de Efteling?

Tijdens de winterefteling is er op het stuk tussen de carroussel en het carnavalfestival een hele grote overdekte ijsbaan. Wij hebben Efteling-abonnementen dus als we gaan schaatsen gaan we altijd daar. Zeker omdat onze meiden elke dag om 14.30 vrij zijn van school, is het ideaal op die ijsbaan door de week: geen kip te zien!
Dus zo konden ze het lekker rustig leren.

Ik ben niet zo van de grote druktes, dus zo’n ijshal in de stad, daar krijg je mij niet in.

Groetekes, Sje


#7

Klinkt super gaaf…de winter-efteling! Ik ben nog maar 1 keer in de efteling geweest, maar dat vond ik wel helemaal geweldig. Als Jasper ietsje ouder is gaan we zeker nog eens!

Die rekjes hebben ze idd op de ijsbaan staan, 50 cent erin en je hebt m te leen!
Wel super handig, want eerst had ik Jasper vast aan zn armen, maar dat kost me m’n rug (ik heb dus inmiddels ook al spierpijn terwijl ik niet eens op de schaats heb gestaan…), vervolgens zag ik die schaatsrekjes staan, dat ging stukken beter!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#8

Leuk hoor… wij hebben hier in het dorp geen ijsbaan, en moeten daarvoor naar een ander dorp! Wij schaatsen dus op de vaart… en daar heb je deze dingen al helemaal niet!

Groetjes Manderijn.


#9

Hier ook twee kiekjes van Marijn en Dion. Ze vinden het geweldig op de schaats. Dus wie weet zijn ook zij over 10 jaar de Toppers van Nederland.
We hebben het kanaal achter ons huis dus helemaal geweldig. Morgen haal ik easy gliders voor Marijn op omdat zijn houtjes te klein zijn

Zie ook
http://marijnendion.hyves.nl/#publicgroups_default_redesign_1=1&mb=&state=14

Gewijzigd door - pranger7 op 07 Feb 2012 21:58:10

Gewijzigd door - pranger7 op 07 Feb 2012 22:01:08


#10

wat een leuke foto’s mama van jasper!
en ook van jou pranger!


#11

Leuk, die schaatsfoto’s!
Hier ook een foto van Seth op zijn schaatsen:

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers


#12

Wat geeft dat toch leuke kiekjes, sneeuw, ijs en dik ingepakte kindjes, helemaal super!

Goed om te zien dat jullie kids ook gewoon een muts dragen en geen valhelmpjes… ik vond het schaatsen voor jasper best een beetje griezelig, aangezien het nog al een durfalletje is en niet zo snel gevaar ziet, en toen kreeg ik vandaag ook nog eens te horen dat het echt niet verantwoord was om hem zo op het ijs te zetten en dat ik hem toch echt een fietshelm op moest doen voordat ie een hersenschudding of erger opliep… Ik vond het ietwat overdreven, maar toch werd ik er door aan het twijfelen gebracht…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#13

Prachtig he die kiekjes. Ze genieten echt met volle teugen “echte Nederlanders” zijn onze kinderen haha.
Je ziet hier ook af en toe een kind met een helmpje maar het overgrote deel heeft gewoon een warme must op. Aan de ene kant is een fietshelm natuurlijk wel veiliger maar ja dat zou het voor ons in principe ook zijn. Met skiën zie je eigenlijk wel iedereen met een helm op.



#14

Heb zaterdag een paar noren met stevige schoen voor Marijn gekocht omdat hij met de easy gliders ook op zijn enkels aan het schaatsen was. Gelijk vanaf het begin ging het super op de noren. Niet dat hij al de echte slagen maakt maar hij glijdt mooi over het ijs. Wat een Topper en papa en mama natuurlijk helemaal trots



#15

Wauw pranger, geweldig. Je ‘kleine’ ventje al op noren, kan me heel goed voorstellen hoe trots je was!
En hij staat zelf helemaal te stralen! Super leuk.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#16

Hij staat op de noren beter dan op de easy gliders waarschijnlijk doordat de schoen veel steviger is. Ik denk dat veel kinderen beter op deze noren kunnen dan op de easy glider.
Binnenkort gaan we een binnenbaan opzoeken Marijn heeft er maar 1 middag op kunnen schaatsen.



#17
quote:
Mama daar in tegen vond het eigenlijk maar heel griezelig...loslaten heet dat geloof ik he?!

Vergeet niet: als je loslaat heb je twee handen vrij