Topper van een drinkbeker

Ik heb die beker al een tijdje en moet zeggen dat ik er redelijk tevreden over ben. Niet 100%, maar wel 80. Toen ik hem net kocht, lekte hij idd niet. Maar Noa had nog niet door hoe ze er water uit kreeg Heb hem toen een week aangeboden, zonder resultaat. Dan is hij een paar weken in de kast verdwenen, en daarna nog eens aangeboden. Toen had ze ineens door hoe hij werkte en ging het perfect. Maar na een paar weken lekt hij wel een beetje. Is niet zo erg, omdat Noa groot genoeg is om haar beker recht te houden, maar toch, anti-lek zou bij mij echt anti-lek moeten zijn. Ben er nog niet dat het komt door de beker uiteen te halen voor de afwas, of omdat Noa er soms op bijt. Maar beide oorzaken zijn eigenlijk niet te vermijden.

Ziet er goed uit, dacht i.e.i. dat is ook wel iets voor ons! Maar in een van de reacties op de site zie ik staan dat ie niet geschikt is voor kindjes die met de beker schudden of op de grond gooien… omdat ie dan wel lekt.
En aangezien Jasper ook nog van het schudden en gooien is vraag ik me af of ie voor ons geschikt is…

Kun je even een praktijk testje voor me doen, even water erin en flink schudden?
En idd waar koop je deze bekers?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

die van ons lekt ook als je schudt en gooit. Maar ik weet niet of het in het begin ook al zo was,of pas nadat ze op de ring gebeten heeft.

Thanks voor de tip, ik kende de beker nog niet.
Dion wil graag uit een beker drinken en hij kan het ook goed maar hij knoeit er zo mee en soms vergeet hij hem recht te houden en kiept hij de inhoud over zijn kleding, ik moet er steeds bij blijven als hij uit een beker drinkt dus ik ga hem denk ik even bekijken in de winkel en misschien wel kopen.
De beker lekt dus als je hem schud en op de grond gooit maar lekt hij niet als je hem scheef houd ?
Het is een anti-knoei beker dus ik neem aan dat dat moet kunnen.

Ik heb hem meteen besteld! Goede tip, thanx!

Groetjes x

Lilypie Second Birthday tickers

ik heb hem bij een babyspeciaalzaak gekocht "duimeland’.
Als je hem schud lekt hij wel iets maar het stroomt er niet uit. Hij bevalt mij super ook omdat je er niet de hele tijd bij hoeft te zijn. Niet dat ik het erg vind maar als Dion op dat moment niet wil drinken kan hij de beker later zelf weer pakken.

als ik hem scheef houd, lekt hij langs één kant. Daarom dat ik denk dat Noa erop gebeten heeft. En zoals Pranger7 al zei: hij lekt een beetje, maar het stroomt er niet uit.

Zou die bij Prenatal te koop zijn ? of een drogisterij ?

@vlokje03
Ik heb hem bij duimeland gekocht dus ik verwacht dat hij bij de grotere zaken te koop is. Anders ff googlen of bellen met een winkel. Hij is ook online te bestellen.

ik vind bezorgkosten altijd zo zonde van het geld

Zijn er nog mensen die de beker ook hebben gekocht? En wat is jullie ervaring?
Ik weet niet of het door de beker komt maar Dion drinkt nu zelfstandig uit een gewone beker.

ik ga hem waarschijnlijk wel kopen maar moet eerst andere dingen uitzoeken (zie nieuw topic)

ik had de beker dus ook al een aantal maanden. Maar moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit geoefend heb met een gewone beker. Heb haar altijd een tuitbeker gegeven of rietjesbeker en dus sinds een aantal maanden die antiknoeibeker. Vond het gemakkelijk en geen gedoe met morsen enzo.
Nu draaide ik even mijn rug daarstraks en had Noa intussen de beker van Yentha vastgekregen… Ik draai me om en zie haar netjes die beker leegdrinken! Zonder morsen, héél die beker leeg! Ze kan dus van een gewone beker drinken blijkbaar.
Maar of het door die antiknoeibeker komt weet ik dus niet… Door het oefenen allesinds niet, omdat ik haar nooit een beker heb aangeboden. Op het kdv drinken ze ook uit tuitbekers, dus daar kan ze het ook niet geleerd hebben.

Ja ze blijven je echt verbazen en soms moet je ze ook ff laten gaan en dan kunnen ze meer dan dat we zien.
Ik begin altijd vol goed moed met oefenen en ja dat verslonterd het ook weer dus hier ook eigenlijk weing geoefend.

@Pranger: bij wie weinig geoefend? bij marijn of dion?

Het klinkt goed, maar ik heb hier al 5000 bekers staan ofzo en Eva weigert er gewoon uit te drinken! Ze kan het wel, want papa’s koffierestjes gaan gewoon op, ook uit zijn koffiekop en zonder knoeien! Ik ben benieuwd wat iedereen er van vindt, van die wonderbeker!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dit toppic heb ik weer even opgezocht en door mijn berichtje komt het weer boven aan te staan.
Dion kan prima uit een beker drinken, hij is nu 2 jaar en 2 maanden maar hij maakt er altijd z’n sooitje van.
Hij is zo druk en ongecontroleert dat er elke keer wel een scheut over de rand vliegt op de grond over zijn kleren of op de tafel … gek wordt ik er van.
Met als gevolg dat ik zijn rietjesbeker dus maar geef voor de roosvisee en als hij aan tafel zit een tuitbekertje van de Hema.

Zou z’n beker die Pranger presenteerd in dit topic iets voor Dion zijn of is het echt bedoeld voor jongere kinderen die nog uit een beker moeten leren drinken?
Het gaat mij erom dat het volgens het CB niet goed is dat hij nog alles uit een tuit of rietjesbeker drinkt voor de ontwikkeling van de mond en spraak.

Eigenlijk is die beker meer om de juiste drinkhouding van de mond aan te leren. Maar van zodra ze dit kunnen, kan je de plastic rand eruit nemen en kunnen ze er zo van drinken. Het is dan een klein beetje meer bestand tegen knoeien als een gewone beker, maar als je hem omdraait of schuin houdt, ligt de inhoud van de beker er wel uit

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

O,ja ik snap het geloof ik.
Ik las over bijhorende antilekringen als je die er dus uithaald is het een beker met een dekseltje en rondom een opening dat als Dion het tegen zijn mond houd en kiept dat het zo z’n mondje in loopt … toch?
Dat zou ideaal zijn want weet je wat hij doet, hij pakt de beker te snel naar zich toe en dan vliegt het er al over heen, ook houdt hij hem wel eens scheef maar meestal zit ik er naast maar die snelle onverwachte bewgingen zoals ook de beker keihard op tafel zetten kan ik niet meer corrigeren en dan is het al weer een knoeiboel.
Waar kan ik er een kopen in een winkel? bestellen op internet vind ik zo duur want dan komt er weer 6 euro verzenden bij.
(Duimeland ken ik niet)

Hier op het CB zeiden ze juist dat door met een rietjes te drinken, de spieren in je mond veel beter ontwikkelen en de tanden gespaard bleven (heeft een orthodontist vroeger ook al tegen mijn zus gezegd)… Lisa kan nu goed uit een beker drinken, maar drinkt ook vaak met een rietje, juist om de kliederboel (hier minimaal hoor, maar goed) tegen te gaan…