--

Gewijzigd door - goudvisje20 op 03 Dec 2010 11:26:22

Joey was vorig jaar met kerst net een jaar geweest, en kon toen ook kruipen en zich optrekken. Wij hadden extra een kleine kerstboom gehaald en die op een hoog tafeltje gezet… Het bleef echter interesant voor hem, dus hebben wij dat hoekje op een gegeven moment gebarricadeert hahaha! Het wipstoeltje stond hem in de weg, en hij had niet door hoe hij daar overheen kon klimmen.
Natuurlijk kun je bezig gaan met leren dat het niet mag, maar dat koste hier erg veel moeite, en die kerstboom staat er natuurlijk maar even. En vooral omdat ik het een gevaar vond (het hele ding zal maar op hem vallen) hebben wij gewoon gezorgt dat het niet meer kon Dit jaar hetzelfde verhaal met Jessey!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Vorig jaar Kerst liep Nora net. Wat mama-snoekie heeft gedaan, deden wij ook. Alleen een iets hoger tafeltje, denk ik. Ze kon er echt niet bij. Ze vond het mooi en we tilden haar vaak op om naar de ballen en versiersels te kijken.

Die kleine boompjes zijn ook niet zo duur en ik vind ze erg schattig. Dit jaar misschien wel weer een kleintje… Maar ja, waarcshijnlijk zijn we helemaal niet thuis met de feestdagen dus misschien wel weer zonde.

Maar tafeltje is een aanrader

Liefs!

[img]http://lb3m.lilypie.com/jDhSp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

[img]http://lbdm.lilypie.com/dqucp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

Het zou weleens heel erg mee kunnen vallen. Zonde van je energie om je daar nu al druk over te maken.

Hier hebben onze meiden, ook al vonden ze normaal gezien alles in huis bere-interessant, nooit dingen uit de kerstboom getrokken.
En misschien ben je er inderdaad een dag of 2 mee bezig om haar duidelijk te maken dat die boom niet is om mee te spelen maar op een gegeven moment is het nieuwe en interessante eraf en zal ze vast die boom met rust laten.

Groetekes, Sje

nou ja ik heb ook nog geen ervaring, en kind loopt ookal maar ja die kerstboom is natuurlijk wel erg aanlokkelijk he, om in te gaan hangen, of ballen eruit te meppe, en ik heb ook een poezebeest, wat er regelmatig inklimpt…

dus ik had bedacht, (ook vanwege plaatsgebrek) ik zet die boom gewoon in de box!
dan heb ik een boom, met trailies erom heen… hahahahaha
lijkt me prima werken, zo kan hij nie omvallen, en kan niemand er met hun kleine vingertjes eraan zitten

Ik heb sowieso alleen maar onbreekbare ballen en Dylano heeft er vorig jaar 1 keer aangezeten en dat prikte, niet meer naar getaald, ja van een afstandje

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

hey goudvisje,
ja ik zet mijn kerstboom altijd tegen een hoek aan, omdat ik hem voor de kat als aan de verwarmingsbuis vast moest maken, en dat half versieren beviel me wel, minder werk,
ja ik heb altijd een neppert, want een echte boom vind ik zo’n zooi… met al die naaltjes, ik ben te lui het op de vegen, en dan pak ik de stofzuigert, die kan daar nie tegen, heb er al inmiddels 2 genekt, door die takkenaaltjes van de boom, dus ik schaf een lekkere neppert aan !

Vorig jaar hadden wij geen boom. Het jaar ervoor had onze spotje de boom op de nacht van 30 op 31 december omgegooid dus alles was gesneuveld en omdat we niet thuis waren hebben we vorig jaar niks gedaan en dit jaar is ze denk ik wel oud genoeg om te snappen dat ze moet kijken met der oogjes

Groetjes,

Michèle

Ik had ook verwacht dat er wel wat ballen zouden sneuvelen. Maar hij vond het alleen maar erg interessant om naar te kijken. Maar is er geen 1 keer aangekomen. En dat terwijl de boom gewoon op de grond stond. Het 1e jaar was Tim met kerst precies 6 maanden. Hihi en vorig jaar dus 1,5 jaar. Ik denk dus dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken.

Groetjes,
Sandra

Ook ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

het eerste jaar uhmm… werd Seth geboren toen de kerstboom stond, hij heeft er niet aangezeten
Vorig jaar was hij 1 jaar, en toen hadden wij zelf geen kerstboom. Maar bij beide opa’s en oma’s stond er wel 1, beide op de grond. Nou, hij heeft er geen 1x aangezeten. Alleen gekeken. (en hij komt bij beide 2 dagen in de week)

Geen probleem dus!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hier beide kinderen niet aan de boom gezeten,getrokken of wat dan ook,en gewoon een boom genomen van grond tot plafon…Enige wat ze wel beide deden was er voor staan en wijze omdat ze toch een schemering van hun eigen in de ballen zagen en de lichtjes wat twinkelde

heb me eerlijk gezegd nooit druk erom gemaakt,zelfs de kadootjes bleven ingepakt hahah

maar je kan uit voor zorg kunstballen nemen,of hoger zetten,maar ja dat is helemaal aan je zelf natuurlijk

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Ik was vooraf ook bang dat Eva de boom om zou trekken, maar ze kroop er altijd keurig langs. Ik had dat tegen haar gezegd, dat de boom zo mooi was en dat ze er niet aan mocht komen. Ze kroop één keer langs de boom en raakte per ongeluk een bal, die meteen sneuvelde, maar daar is het bij gebleven. Ik zou tegen Sylvie zeggen dat ze niet te dicht bij de boom mag komen en dan heb je grote kans dat ze dat ook niet doet.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ze snappen meer dan je denkt hoor! Eva was eerst 4 maanden (2008) en toen dus 16, dat is wel een andere leeftijd dan Sylvie die natuurlijk kruipt. Maar je kunt echt wel duidelijk maken dat ze er met haar handjes af moet blijven, bv als ze het doet met een vingertje erbij en dan: ‘Uh, uh, Sylvie’. Dat werkte hier heel goed, ook met 8 maanden! En anders inderdaad tralies voor je boom, hahahahaha!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

ahier hadden we de boom gewoon op de grond staan, past niet op een tafeltje, onze nepper is te groot daarvoor. We hadden er wel kunstballen in(die er regelmatig uitlagen) en ik had de snoeren van de verlichting zo weggewerkt dat Rens er niet aan kon trekken. Hij mepte alleen de ballen er uit maar er zo aan hangen dat hij om zou kunnen vallen heeft hij nooit gedaan.

groetjes ramona