–
Gewijzigd door - goudvisje20 op 03 Dec 2010 09:31:05
hoi hoi , inderdaad een hoop topics over geweest, zelf ben ik maar 2 dagen thuis, dus moet ook nog wat dingen doen …
maandag maak ik altijd de bovenverdieping schoon, dat is een doel (want nu heb ik het gisteren al gedaan) dus rond 10e haal ik haar uit bed, als zij haar fruithappie peuzelt, doe ik me make up en zet de spullen (lege flessen) klaar…en dan gaan we boodschappen doen, als we terugkomen rond 11.30 dan helpt ze me mee opruimen (van de wal in de sloot maar toch) dan eet zij een boterham en ikke ook, en dan gaat ze slapen tot een uur of 2 , vanmiddag heb ik met een dinnetje afgesproken dus rond half 3 gana we daar dan heen, als we terugkomen zet ik haar in haar stoeltje met babytv en dan ga ik koken…
morgen gaan we lekker naar de beessies tussen 10.00 - 12.00 uur en smiddags rond half 3 komt oma op bezoek …
dit allemaal tussen 6 haakkies als mevrouw meewerkt… hahahaha
Vervelend dat ze niet lang alleen kan spelen. Colin gelukkig wel.
Hij krijgt de fles in bed bij ons om 7u, dan speelt hij nog wat in bed en slaapt dan ook nog meestal wel een uurtje of anderhalf. Wij staan meestal op tussen 9 en 10u (al is mijn vriend de laatste tijd vaker de pineut… ) Dan krijgt hij diksap en gaat hij even in de box spelen. Ik ruim dan meestal even op, rook buiten een sigaretje. Daarna ga ik achter de laptop en speelt hij op de grond. Ik stal vanalles uit en hij kruipt van hot naar her. Dan gaan we een uurtje met de honden wandelen. Om 13.00 krijgt hij brood en als hij dan moe is en we hebben niks gepland dan gaan we even samen naar bed. Als we wel weg gaan slaapt hij in de wagen. Als we wakker zijn weer spelen of even boodschappen doen. Om 16.30 weer met de honden wandelen, daarna eet hij en laat ik hem in zijn eetstoel voor de tv zitten met babytv of sesamstraat. Dan nog spelen tot uur of 19.00 fles en naar bed.
Beetje saai maar wat moet je anders met dit weer. Mijn vriend is gelukkig vaak overdag thuis dus we kunnen elkaar afwisselen. Als hij thuis is, ga ik meestal met vriendinnen weg of we doen wat met zijn drietjes.
22-12-2009 colin geboren
Bij ons ziet het er ongeveer zo uit:
Om 6u de fles en dan slaapt ze tot 9u.
Dan in bad en haar fruithap en dan boodschappen doen.
Daarna gaat ze meestal even naar bed en dan rond 12.30 haar boterhammetje.
Dan speelt ze vaak in de box, ze kan zich hier met gemak 2 uur vermaken als dat nodig zou zijn maar ze geeft dan niet aan als ze moe is, dus rond 14u gaat ze naar bedje. Tegen 15u krijgt ze een ligapapje en daarna speelt/kruipt ze tot 17u, dan gaan we eten en dan gaat ze van 18 tot 19.30 ongeveer nog slapen. Daarna is het “speeltijd” met papa en dan tussen 20.00/20.30 krijgt ze de fles en gaat ze weer slapen.
Ik leg hier altijd een deel van het speelgoed boven en 1x in de zoveel tijd wissel i khet om met het speelgoed van beneden. Dan is het net alsof het weer nieuw is.
Wat voor speelgoed heb je allemaal? Want dat kan ook wel wat schelen natuurlijk.
de loopauto van vtech is hier een paar maanden echt favoriet geweest (de geluidjes en knopjes dan), ook heb ik zo’n boerderij van chicco met allemaal deurtjes en beestjes erin. Kralending van de ikea ook leuk. Ik heb ook een grote spiegel achter de box gezet, nu vindt hij de box leuker. Ikheb heel veel dingen met geluidjes, maar ook gewoon bekertjes of blokjes kan hij zich mee vermaken.
Ik leg ook vaak een aantal dingen weg en dan ruil ik het na een paar weken weer om. Ook hebben wij een campingbedje bij ons op de slaapkamer staan met allemaal speelgoed erin. Is superhandig als je even wat moet doen, dan kan hij daarin.
22-12-2009 colin geboren
Waar H.ayley hier uren mee kan spelen is met haar activitybord.
Daar zit ook zo’n kralenspiraal aan (kunje ook los kopen) en dat vind ze erg leuk.
Ook heeft ze een liedjes boek van Winnie the Pooh. Valt ook erg in de smaak. daar staan op elke blz figuurtjes die iets “kunnen”. Tijgertje kan omhoog en omlaag geschoven worden en dan hoor: Tijgertje springt op en nee, keer op keer.
En ze heeft een box spiraal hangen. Vind ze ook nog steeds erg leuk.
En verder ook nog wat rammelaars en knuffeltjes.
Kun je niet eens proberen om wat speelgoed boven te leggen en dat na een week b.v. om te wisselen met wat beneden ligt. Zo blijft het “nieuw” en vind ze het dadelijk misschien wel weer leuk om mee te spelen.
Hoii… ik lees dat sommige kindjes zich UREN kunnen vermaken in de box/met het speelgoed… Alex kan dat helemaal niet!!
Hij is nu 6 maanden… ligt het aan de leeftijd?? Soms denk ik ook wel eens dat hij zijn speeltjes beu is… Maarja, hij kan nog niet goed volledig omrollen en niet kruipen. Als hij zit dan zit hij maar wat…
Help! Ik wil ook wel dat mijn mannetje uren kan spelen…
Lauren & Alex (05-05-2010)
@lauren85, dat is niet vreemd hoor. Ik denk dat de meerderheid van de kindjes zich geen UREN alleen kunnen vermaken op die leeftijd.
[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]
@ Lauren: Ik maak deel uit van een vriendinnegroep van 17 meiden met allemaal 1 of 2 kindjes onder de 4 jaar. H.ayley is samen met nog 2 andere die uren zichzelf in de box kan vermaken dus het is echt niet vreemd dat A.lex dat niet kan hoor.
Ik merkte trouwens dat het bij H.ayley beter werd toen ze zelf kon omrollen. Maar goed, dat deed ze met 4 maanden dus dat is ook niet helemaal reeël.
Oh, haha gelukkig… nouja, hij zit ook een een sprongetje nu… Maargoed ik wacht tot ie kan kruipen… lijkt me leuk en leuk voor hem.
Wel fijn hoor mamaH dat ze dat kan… jeetje… ideaal, en fijn voor haar dat ze het zo fijn heeft.
Fijn hoor, dat ze kunnen rollen. Ik zie aan de oogjes van Alex dat hij wel wil maar niet durft van buik naar rug. Is ook spannend.
Ieder echter z’n kwaliteiten. Alex stapt al met 4 maanden, trekt zich op aan mijn vingers en gaat dan lopen.
ZUCHT dat is dus helemaal niet de bedoeling… ik wil niet dat hij een stapje overslaat… het kruipen dus. Dan kan hij tenminste zelf voortbewegen… haha.