–
Gewijzigd door - goudvisje20 op 03 Dec 2010 09:29:36
ah, een “ineens-topic”!
Hartstikke middenin een sprong! Zie het oei-ik-groei-boek! Niks doen, gewoon afwachten tot het voorbij is.
Het zou een kort sprongetje moeten zijn (week 28,5 - 30,5)
Groetekes, Sje
1 week en 5 dagen van haar leeftijd aftrekken en je zit in die sprong die ik noemde.
Van kindjes die vroeger geboren zijn dan de uitgerekende datum moet je de weken van de leeftijd aftrekken en bij kindjes die later geboren zijn dan de uitgerekende datum moet je die weken bij de leeftijd optellen.
Dus dan zit ze toch in die sprong?!
Tip: schaf het oei-ik-groei-boek aan. Scheelt je een hoop onrust en onzekerheid.
Groetekes, Sje
bij mij zijn de sprongen altijd eerder dan in het oei ik groei- boek terwijl Colin 1 dag te laat is geboren. Ik vind het persoonlijk niet echt een handig boek. Ja, je weet dan dat je kind in een sprong zit, maar meer ook niet. En dat kun je ook hier vragen. Daar is deze site toch voor?! Het is altijd gewoon even doorbijten en dan is het weer over.
Groetjes
22-12-2009 colin geboren
Ja, klopt, in haar geval moeten de weken erbij. Het staat wel goed in het 2e stukje van mijn 2e berichtje.
Maar je treft het want rond 33 weken begint er een nieuwe sprong.
Dus de sprongentheorie kan nog steeds opgaan.
Groetekes, Sje
quote:
En dat kun je ook hier vragen. Daar is deze site toch voor?!
Nee, want we zijn geen wandelend oei-ik-groei-boek. Er is een topic waarin het sprongenschema staat en uitleg hoe om te gaan met de sprongen.
En inderdaad, je weet dat je kindje in een sprong zit en verder niks. Dat klopt, maar dan weet je ook dat je er niks aan kunt doen dat je kindje z’n draai niet kan vinden en dat het vanzelf weer overgaat.
En als je niet weet van het bestaan van sprongen pieker je je suf wat er met je kindje aan de hand kan zijn omdat het vaak van de een op de andere dag ander gedrag vertoont.
Toch wel handig dat oei-ik-groei-boek!
Groetekes, Sje