Tongetje uit mondje

Het viel me op dat Max vaak zijn mondje open doet en dan zijn tongetje uit zijn mondje laat glijden. Echt zo van: in-uit-in-uit. Het lijkt alsof hij zijn lipjes likt, al doet hij het vrijwel altijd ná het drinken en het is dus niet omdat hij trek heeft. Eva deed het volgens mij ook en het is een baby-communicatie-gebaar denk ik. Maar wat betekent het? Weten jullie dat?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Mogelijk heb je iets aan deze link:
www.asz.nl/files/file.php5?id=422

En anders, als je op Google de woorden baby lichaamstaal intikt, krijg je nog veel meer handige zoekresultaten.

Groetekes, Sje

Dit vond ik ook nog:

Trekt je baby zijn neus op, heeft het hangende lippen, uitgestoken tong en wendt het zijn gezicht af, dan voelt hij afkeer en walging. Dit wordt veroorzaakt door geuren en smaken

Groetekes, Sje

Dank je Sje! Ik had vooraf gezocht op ‘baby tongetje uit mond’, maar toen kwam ik allemaal op sites over kwijlende baby’s die ALTIJD hun tong uit hun mond hebben en dat heeft Maxje niet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Bij mensen die altijd hun tong uit hun mond hebben, heet het officieel open-mond-gedrag.

Hopen dat je iets hebt aan de Google-zoekresultaten.

Groetekes, Sje

Hey Rainbow,

Glenn heeft dit ook gedaan. Volgens mij was het een teken van iets willen doen maar het niet lukken. Ook heb ik gehoord dat als ze nog zo klein zijn het een teken kan zijn van misselijkheid. Wij hebben dat wel eens als we ergens heel aandachtig mee bezig zijn dat we op de tong bijten(zachtjes) of een beetje uitsteken. Kleinere kinderen doen dit helemaal. Glenn is bijna 3 maanden en die speelt nu met zijn tong. Is wel lief om te zien.
Groetjes Kristine

Kan het ook niet zo zijn dat maxje (haha) verkouden wordt en wat schrale lipjes heeft? of gewoon een teken alsof hij dorst heeft?
ik bedoel, van melk alleen krijg ik meer dorst, dus misschien dat een paar slokjes water na melk drinken wel helpt?

Wat dacht je van het krijgen van tandjes?
Mijn dochter doet dit op dit moment ook heel erg.
Zij heeft veel last van het doorkomen van tandjes.
Ze is nu bijna 8 maanden, heeft 1 ondertandje en 2 boven hoektanden.

SMR

mijn dochter deed dit toen ze misselijk was van de maagzuur en nu doet ze het dat ze overal tegenaan likt. Haar handjes, als er iets voor haar mond ligt. heeft ze ontdekt haha. Er zat wel verschil in beide keren!!