Tomaatvraag en vleesvraag

Tomaatvraag:
Hoe moet je tomaatjes ontvellen? En moeten dan ook de pitjes eruit gehaald worden?

Vleesvraag:
Ik lees op sites met recepten dat je bijv. tartaar of kipfilet met de groenten mee moet koken om het te laten garen. Mag dit niet gebakken worden dan???
Wat doen jullie?

Vel van de tomaat kruislings insnijden aan de onderkant, halve minuut onderdompelen in kokend water. Eruit halen en dan kun je ontvellen. Let op: HEET! Pitjes hoeven er niet uit. Je kunt ook gewoon gepelde tomaten uit blik gebruiken overigens. Die zijn nog veel lekkerder ook dan die waterige Hollandse tomaten.

Vlees mag wel gebakken worden maar dan in olijfolie. In bakboter zitten zouten en die mogen die hele kleintjes nog niet hebben.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Aug 2010 15:30:11

Dank!
En kindjes van 7 maanden, mogen die wel vlees gebakken in bakboter?

Hoe zit het dan met vis?

Tot het jaar liever geen zout gebruiken bij het vers bereiden van eten.

Vis mag ook gewoon, als het gebakken is in olijfolie of gaargestoomd in de oven ofzo. Zorg wel dat er geen graten in zitten!

Groetekes, Sje

ik grill het vlees in de grillpan zonder boter. Ik koop voor Colin altijd biologisch vlees, daar zitten wel wat kruiden bij maar niet veel. En ik gebruik idd tomaten uit blik.

22-12-2009 colin geboren

Ik heb van het bureau vernomen dat het juist goed was om een beetje margarine toe te voegen aan het eten ivm de goede vetten?

Ik bak dan ook in een beetje vloeibare bakmargarine!

groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja dat dacht ik ook!

Ik kook de tartaar en kipfilet gewoon mee met de groentes.

Tomaten heb ik toevallig van het weekend voor het eerst gebruikt. Ik had ze in 4en gesneden en gewoon mee gekookt met de rest. Nadat dat klaar was waren de vellen al los gekomen en kon ik ze zo uit de pan vissen.

Ik lees hier over de gepelde tomaten uit blik dat is natuurlijk nog handiger en ga ik denk ik de volgende keer gebruiken.