Toetjes

Dames,

Ik ben zaterdag heel enthousiast (misschien iets te) wezen winkelen voor Morgan. Nee geen kleren deze keer, maar eten. Potjes voor de 6 maanden want dinsdag is de kleine dame al zover. Maar ik had kortingsbonnen en heb ook yogolino en kwarkelino meegenomen. Maar mag ze die dan ook al hebben of moet ik deze zelf opeten omdat ik iets te enthousiast ben geweest. Er staat op dat het vanaf 6 maanden is maar mag het ook. Voor de verkoop drukken ze er alles op geloof ik. Enne als ze dat gaat eten want het zal dan eerst een half potje 6 maanden voeding zijn en dan zo’n dingetje pas ik dan ook der fles aan of toch 200 geven (zit 2 uur tussen der groente en der fles)

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Wij gaven die toetjes al gewoon vanaf 6 maanden en ging prima hoor. Gewoon even proberen en kijken hoe ze erop reageert. Inmiddels kopen we die toetjes niet meer (te duur) en krijgt Erik gewoon yoghurt of kwark. Vooral dat laatste (met een beetje roosvicee) is een doorslaand succes. En betaalbaar…

Ik zou de fles aanpassen aan hoeveel ze eet; bij een half potje groente een half flesje ‘na’. Of is die laatste fles echt als laatste volledige fles bedoelt en vervangt de groente al een andere fles? Als het al een andere fles vervangt en je wilt nog een laatste fles geven, dan zou je kunnen proberen of ze de laatste fles nog helemaal lust.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nou ja op zich was ik wel van plan om het zo ook te doen hoor op de goedkope manier, maar ja ik had die bonnen toch dus dan vind ik het zonde om ze niet te gebruiken

Enne ze krijgt nu 4 flessen Mriek, dus ik denk niet dat het al de bedoeling is dat ze al weer een fles kwijt raakt. Volgens mij is dat volgende maand of zo toch pas??

Nu is het schema zo:

6.00 fles 200
9.30 fruit
10.30 fles 200
15.00 fles 200
18.00 4 maanden potje (zal straks met 6 maanden nog wel even de zelfde hoeveelheid zijn, zie haar nog niet een heel 6 maanden potje eten)
19.30 fles 200 (Pap)

Maar dan zou het dus langzaam opbouwens worden om 18.00 naar een heel potje (of mamma’s kooksels) en een toetje, lijkt me dat we dan op den duur de fles van 19.30 kwijt raken toch???

Groetjes,

Michèle

Eh ze is dinsdag 6 maanden Cindy en dan gaan we geleidelijk over op de 2. Ze moet woensdag wel naar het cb dus ik geef pappa (die doet dat meestal hier) een briefje mee met wat mamma weten wil. Dan kan ik dat thuis met een kilo zout bekijken.

Groetjes,

Michèle

Precies, zit ze straks goed aan de 6-maandenpotjes dan kan je de laatste fles laten vallen. Of nog blijven geven en dan de fles van 15.00 uur vervangen door bv. thee/sap met iets erbij. Je weet dat wij de laatste fles eerst hebben laten vallen om lekker niets meer te hoeven 's avonds en zelf lekker op tijd in bed te kunnen. Gewoon doen wat voor jullie goed lijkt.

Groetjes!

Ja Morgan heeft natuurlijk nog maar 4 flessen en ik zag op de verpakking van de nutrilon 2 dat het 6-8 maanden 3 tot 4 flessen hebben en daarna 3. Dus ik moet even kijken want ze gaat natuurlijk al om 20.00 naar bed hier en dan heb ik al niks meer te doen met haar. Want als die eraf gaat dan geef ik liever iets later der avond eten. Zo half zeven a 7 uur want anders is der ruk zo lang denk ik. Nou moet ze toch leren dat ze een toetje krijgt als iedereen gegeten heeft dus daar kunnen we misschien dan weer mee gaan spelen. Echt ik ga een studie hogere wiskunde doen denk ik. Maar ja ik zag dat de toetjes tot 7-2009 en 8-2009 houdbaar zijn dus ze hoeven er niet meteen ingeschoven te worden. We hebben nog 1 potje 4 maanden eten en morgen gaan we dan maar het eerste potje 6 maanden openen en dan beginnen we maar met halve. We zien wel wanneer ze op hele zit, snel genoeg waarschijnlijk

Groetjes,

Michèle

Hier hebben we het zo gedaan… dat hij eerst het 6 maanden potje moest leren eten… ging dat goed en helemaal erin… dan kreeg hij paar hapjes yoghurt zonder iets erbij/erin. Anders geen toetje na.

Wij hebben zoals marieke al aan geeft … het flesje van 15.00 uur vervangen voor diksap en de fles van 19.30 krijgt meneer nog gewoon (ook niet afgebouwd) dit om de nacht door te komen en … die mogen ze tot ruim 9 maanden - 1jaar hebben. Dus … .misschien kan je er iets mee?

schema:
8.00 uur pap bordje
11.00 uur fruit
12.30 boterham met fles 120cc
16.00 uur flesje diksap / koekje bambix
18.00 uur groente
19.30 uur fles 200cc

Ja dat is misschien inderdaad wel een idee want ik ben bang dat het eten anders misschien nog te weinig is. Ach bij de 5e fles heeft ze het ook allemaal zelf aagegeven

Groetjes,

Michèle

Wij hebben met 7 maanden ook de fles van 15.00 uur vervangen door diksap, water of thee. Tim krijgt heel af en toe een toetje en dat eet hij prima. Ook de fles gaat er daarna nog prima in. Maar het is nog niet nodig om een toetje te geven en omdat hij nog een fles krijgt om half 8 vind ik het anders te veel worden. Met 9 maanden mogen we de fles van half 8 vervangen voor een toetje. Dus dat ga ik ook doen als hij die leeftijd heeft.

Groetjes,
Sandra

Ja hier zijn het merendeel nog allemaal probeersels en zo dus soms wel soms niet een toetje. Het is allemaal nog zoeken en uitproberen.

Groetjes,

Michèle

ja ik heb ook die bonnen
zijn tot april geldig dus dan is hij ook al 6 maanden dus.
maarre…die gewone kwark of yoghurt wat jullie dan kopen he… is daar dan niet iets anders aan toegevoegd? of anders gezegd is die kwark voor baby’s aangepast?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja dat vraag ik me ook af, want de Aldi heeft ook danoontjes alleen niet danoontje. Ik haal die liever dan een heel pak yoghurt. Want dat blijft misschien weer zo lang staan en bederfd sneller.

Groetjes,

Michèle

Wij eten zelf ook yoghurt, dus er bederft hier niets. En kwark doen we een paar dagen mee voordat 'ie leeg is, dus dat bederft ook niet. Geen problemen daarmee dus!

Groetjes!

Ha ha ha ja wij eten het niet dus Morgan moet in haar eentje zo’n pak of bak leeg lebberen. Ach we zien het allemaal wel, eerst maar eens rustig aan naar alle nieuwe smaakjes toe werken en langzaam de 2 voeding gaan introduceren.

Groetjes,

Michèle

Hey!

Ik wist niet dat je kwark enz… mocht geven? Bij mij op het CB zeiden ze pas na 1 jaar ivm koemelkallergie? Vreemd! Ik wil namelijk ook gewoon yogurt geven ipv danoontje met opvolg melk!

Liefs

Ligt er ok aan of het in de familie zit. Morgan heeft geen allergieen in de fam em mag al aan de youghurt en het brood.

Groetjes,

Michèle

quote:
Hey!

Ik wist niet dat je kwark enz… mocht geven? Bij mij op het CB zeiden ze pas na 1 jaar ivm koemelkallergie? Vreemd! Ik wil namelijk ook gewoon yogurt geven ipv danoontje met opvolg melk!

Liefs

Over wat voor leeftijd hebben we het hier?
Bij ons gingen de melkproducten na 6 a 7 maanden gewoon mee in het schema.
Rustig aan beginnen met kleine beetjes natuurlijk.

M.

Hier ook vanaf 6 maanden groente met soms hapje yoghurt na. En vanaf 7 maanden brood. Alleen (karne)melk uit een pak mogen ze wel pas vanaf 1 jaar