Toetje

Hallo Allemaal,

Ik ben vandaag naar het CB geweest en we mogen er een fles vanaf gaan halen nu raden hun aan om de fles van 14.30 eraf te halen en daarin de plaats een liga en een beetje diksap.
Maar Milan eet nog niks van een liga om dat nou te geven ipv een fles…
Zijn schema zou dan worden
6.30papfles
10.00fruit
12.00 fles + boterhamkorst en straks een boterham
15.00 liga en diksap…(Diksap vind hij ook niet echt lekker)
17.00 groente en een toetje
18.30 fles
22.30 papfles
De flessen zijn 180/6
Ik vind van 12.00 tot 17.00 zo lang…Jullie?
Wat voor toetje geven jullie aan jullie kids?

Milan is nu 6 maanden zijn later begonnen ivm allergie

Ik zat er eigenlijk op te hopen dat de laatste fles eraf mocht,Maar helaas!!!

Desnoods geef je 'm 's middags nog een keer fruit als 'ie een liga niet lust. En je hebt nog zoiets als soepstengels wat je kan proberen, of rijstewafels, of Nijntje-koekjes, of, of, of… en diksap hoeft niet per se. Thee, roosvicee, appelsap (desnoods aangelengd met water), etc. Kan ook allemaal. Gewoon uitproberen wat 'ie lekker vindt.

En als toetje kan je kwark geven, of yoghurt, of vla. Keuze zat.

Wat een gezoek hè?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat raar dat die laatste fles er nog niet af mag. Normaal is dat gemiddeld bij 4 maanden. Althans, toen waren ze bij ons van de laatste fles af.

@Mriek, mag vla ook? Dat zit toch koemelk in? Mij werd toen op het hart gedrukt: geen vla! Of zijn die richtlijnen inmiddels weer aangepast?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Jan 2010 18:08:26

Hoi,

Je hoeft je zoontje niet meer wakker te maken hoor om 22.30. Dat is tot 4 mnd en daarna niet meer. Laat je kindje maar lekker doorslapen!
Als je hem om 17.00 warm eten geeft dan kun je hem om 18.30 (voor het slapengaan) nog een bakje kwark geven met wat roosvisee erdoor en wat fruitstukjes.
Vla wordt geadviseerd om mee te wachten tot je kindje 7 mnd is las ik ergens op internet.
Toets maar even in bij google: vla voor kind 6 maanden.

Groetjes Lisan.

Ik zou eerst proberen van de 22.30 fles af te komen. Maar om nou binnen een paar dagen met 2 flessen te stoppen. Dan zou ik geloof ik eerst nog een twee weken het “oude” schema aan te houden en te stoppen met die laatste fles. Als hij daar goed op reageerd zou ik stoppen met de 14.30 fles.

Ons schema met 6 maand was.
8.00 fles
10.00 koekje en roosvice of diksap
12.00 1/2 boterham en fles
15.00 fruit en roosvice of diksap
17.30 warm en toetje
19.00 fles en dan op bed.

Succes.

Lilypie First Birthday tickers

Toetje wordt hier pas geadviseerd vanaf 9 maanden, die gaat de fels van 19.00 uur vervangen.
En zo laat nog fles?? Die zou ik er gelijk afdoen.
Hier was het schema met 6 maanden zo
7.00 uur papfles
9.30 uur heel potje fruit
12.00 boterham + 150 cc melk
14.15 liga en diksap
17.00 uur warm eten
19.00 fles en naar bed tot de volgende morgen 7 uur

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Hier mag je van het cb al met 6 mnd beginnen met toetje.
Is overal verschillend, dat blijkt wel weer.

Groetjes Lisan.

Ik trek m’n advies over de vla in, blijkbaar was ik té enthousiast…

Het schema van Erik met 6 maanden:

7:00 uur pap
9.30 uur fruit
12.00 uur 1 boterham en 180cc melk
15.00 uur fles 180cc melk
18.00 uur groente
22.30 uur fles 210cc melk

Zo zie je maar, hier dus nog wél een laatste fles toen (in totaal dus 3 flessen). Die laatste fles hebben wij met 7 maanden eraf gedaan en vervangen door een toetje. Met 9 maanden hebben we de fles van 15.00 uur vervangen door sap met een koekje. Ieder z’n eigen ideeën dus!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek
al weer te lang geleden voor je

Liefs Michelle

Het is ook maar net waar je kindje zin in heeft.
Toen Marrit 4 maand was hebben we de 22.30 fles er afgehaald…
Nu is ze dik 9 maand en ze krijgt nog maar 1 fles…meer krijg
ik er niet in. De kleine van mijn schoonzusje…is het niet bijzonder we waren op de zelfde dag uitgerekend. Tussen onze dames zit 4 dagen. Die kleine meid krijgt nog 2 flessen. Zegt dus niks.

Lilypie First Birthday tickers

@Mriek, ah, hoef ik niet meer aan mezelf te twijfelen en twijfel ik gewoon alleen nog aan jou.

Groetekes, Sje

@Sje: dat is dan weer duidelijk, hè?

@Michelle: dat is vast ook wel zo, ja. Je bent het zo snel weer vergeten, omdat het nu ook alweer zo anders is. Of word ik gewoon oud?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek
Oud???
wat ben ik dan bejaard

Liefs Michelle

Haha! Nee hoor, we zijn nog jonge blommen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

pfieuwww gelukkig

Liefs Michelle

Je zei dat jullie later met bijvoeding zijn begonnen ivm allergie. Dan kun je met een toetje beter wachten tot 9 maanden is mij gezegd. Je zou er dan voor kunnen kiezen om door de fles die Milan on 19.00 nog moet wat rijstebloem ofzo te doen, dat vult zijn maagje dan toch wat meer. Als hij een allergie heeft, of gevoelig daarvoor zou kunnen zijn(als het in de familie zit) zou ik echt nog even wachten.
's middags kun je hem idd ook best wat fruit tussendoor geven. Rens lustte ook geen diksap, maar roosvicee gaat er wel in. Daar zit wel meer suiker in. dan zou ik er wel op letten dat hij niet de hele middag met een flesje rondkruipt omdat dit minder goed is voor de tanden(als hij die straks krijgt) beter is een vast drinkmoment in de kinderstoel. En idd even kijken wat hij lust voor koek, hier waren rijstwafeltjes favoriet.

groetjes Ramona