Toeslag

hallo ik ben nieuw op dit forum,
ik heb een algemene vraag, ik ben zwanger van ons 2de kindje, nu heb ik geen contract verlenging gekregen van mijn baas, tja het is erg rustig in de kapperszaken…ik vind het wel prettig, het lijkt me heerlijk om in elk geval het eerste jaar thuis te blijven!
maar nu mijn vraag; is er nog een toeslag of vergoeding of hoe ze het tegenwoordig noemen, aan te vragen?? en zo ja waar moet ik dan zijn.

alvast bedankt…
groetjes ellen

Hoi,

Weet niet wat je precies bedoelt. Maar als jullie gezamelijk inkomen onder een bepaald nivo daalt dan kan je recht hebben op de kindertoeslag of een verhoging daarop. Maar ik zou daarvoor eerst even op de website kijken. Ik weet niet of jeeen semivast contract had dan heb je soms nog recht op ww maar dat is in veel gevallen nietzo maar ik zou er zeker naar kijken. Zat je echt op een jaarcontract dan heb je pech.
Verder zijn er geen toeslagen die ik zo kan bedenken of die ik weet. Wel is het zo dat als je weer aan de slag wilt je bij de gemeente een vergoeding kan aanvragen voor evt. opvang van je kindje voor als je aktief wil gaan solliciteren maar ook daar zitten veel regels aan vast. Maar zoals ik lees wil je het rustig aan doen en dan beslis je dat zelf en moet je dat ook financieel zelf oplossen.

groetjes

lon106

Kijk even op de belastingsite voor de toeslagen waar je allemaal recht op kan hebben enne google ook dingen om te kijken of je er recht op hebt en de rest even bij het CWI checken.

Groetjes,

Michèle

Als je een jaarcontract had en dat wordt door je baas niet verlengd, dan heb je gewoon recht op ww. Dit kun je bij het CWI aanvragen. Maar terwijl je ww krijgt ben je wel verplicht om door te solliciteren. En je moet ook echt bewijzen dat je brieven verstuurd hebt. Als je niet solliciteerd, dan hebben ze het recht je ww stop te zetten. Je ww is 70% van je laatstverdiende loon.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

de eerste 3 maanden is het 75% en daarna 70. Dat is net veranderd

Groetjes,

Michèle

Haha weer wat geleerd, dat wist ik niet.

Dank je

Groetjes,
Sandra

Ha ha ha waar ikke ben allemaal niet goed voor is he

Groetjes,

Michèle

Haha idd, echt op alle fronten leerzaam

Groetjes,
Sandra