Toeslag kinderopvang

Zo, ik ga nu eens proberen om mijn vraag zo duidelijk mogelijk te omschrijven

Zoals ik eerder weleens gezegd heb, is mijn schoonzusje zwanger, en dit betekend dat zij ook opvang nodig heeft. Aangezien onze dagen waarschijnlijk niet samen vallen, betekend het dat ik een gat heb in mijn oppas voor Seth.
Nu ben ik aan het kijken naar andere mogelijkheden.
Ik studeer dus fulltime, en zou nu opvang nodig hebben voor 2 dagen. (het gesprek met de werkgever van mijn schoonzus moet nog plaatsvinden, maar ik voorzie problemen, vandaar dat ik het vast aan het onderzoeken ben.)

Nu was ik aan het kijken naar een gastouder, omdat die wat lexibeler zijn met tijden. We zouden dan ook toeslagen krijgen van de belastingdienst en ik krijg natuurlijk studiefinanciering.
Máár, nu had de site van de belastingdienst het ook over een toeslag van de gemeente of UWV. Ik kon er verder weinig over vinden op internet, en wist niet goed hoe ik er verder naar moest zoeken.
Vandaar dat ik het hier even vraag.
Ik hoop dat jullie mijn vraag snappen

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Toeslag van de kinderopvang?
Want als je een (gedeeltelijke) bijstandsuitkering krijgt dan kan de gemeente beslissen dat zij het resterende gedeelte van de kinderopvang betalen.
Of bedoelde je iets anders?

Lilypie First Birthday tickers

Ik bedoel, als ik fulltime studeer.
Mijn vriend heeft wel gewoon een inkomen.

We zouden dan geld krijgen van de belastingdienst, maar dat dekt niet het hele bedrag. En er stond inderdaad iets over dat de gemeente ook iets kon betalen als je studeert. Maar ik weet niet of dat voor mij geldt, omdat ik een werkende vriend heb.

Liefs, Anne

Poe hee, dat weet ik niet
Ik schrik me trouwens wel een ongeluk, ik wist niet dat je MOET werken van de belastingdienst om kinderopvangtoeslag te krijgen.
En als je dan niet werkt, je een bijdrage van de gemeente moet krijgen om toch nog een gedeelte toeslag te krijgen.