Toch wel waterpokken?

Neeltje heeft twee pukkeltjes/ blaasjes in haar nek die op waterpokken lijken. Verder nergens ( vanmorgen goed haar rompje geinspecteerd )Op de creche heeft ongeveer elk kindje waterpokken gehad de laatste weken, behalve die van mij… nou heb ik alleen gekeken op internet en daar lees ik dat waterpokken beginnen met een paar dagen hangerigheid en verhoging- koorts… nou, dat is totaal niet aan de hand geweest met Neeltje. Ze is juist supervrolijk… verder heeft ze ook (nog) geen pukkeltjes ( die op blaasjes lijken zoals deze 2 dus)… zou het kunnen dat ze een hele lichte variant heeft oid? Of zou het toch gewoon wat anders zijn? Dan kijk ik het gewoon even aan.
Ik dacht altijd dat je meteen ( in een dag of 2) veel waterpokken had namelijk.
Minke heeft (nog) niets ( ook niet koortsig of hangerig ofzo). Iemand verstand hiervan?

groetjes!

herkenbaar bo heeft nu 2 plekjes op zijn romp (rug) die op waterpokken lijken, maar het spreidt zich niet uit. PErsoonlijk denk ik dat het dan niet de waterpokken zijn, juist om de reden die jij zegt. Maar goed, helemaal zeker weten doe ik het niet dus…

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

wij hebben hier net de waterpokken achter de rug… pippy was wel wat lastig maar absoluut geen koorts of hangerig, meer schreeuwig luidruchtig zeg maar…

buurmeisje 2 deuren verder die had ook maar een paar pukkels, het kan zijn dat het niet doorzet hoor, sommige hebben meer bultjes dan de ander… pip had op haar gezicht ook niks, en haar nek ook nie, alleen op haar buik !
denk dat per kind verschillend is, maar goed… als ze er geen last van heb…

ken natuurlijk ook gewoon een pukkeltje zijn, hebben wij ook wel eens

Pippy is geboren 17.07.2009

Kan idd zijn dat het niet doorzet… Nikki heeft het namelijk 3 keer heel weinig gehad en 1 keer explosief!

Hmm, ja het kan dus ook een soort miniversie zijn van de waterpokken…?
Net even gechecked, maar nog steeds geen nieuwe bultjes. Nou ik wacht het maar af, zolang ze er verder niet ziek van is, maak ik me er geen zorgen om
groetjes!

Hier zitten we er nog middenin, op school was een waterpokken explosie (zo noemde de juf het, hahaha is al een hele ouwe juf, maar zo extreem had ze het nog niet meegemaakt), en zoonlief is een van de laatste.
Het begon hier met 3 pukkeltjes op de buik, dat ik twijfelde of hij dit keer ook mee zou doen (al verschillende keren gehad dat het heerste op kdv/psz enzo, geknuffeld met neefje die het had maar steeds ontkwam hij eraan).
Maar de volgende dag waren het er opeens meer en eigenlijk pas de derde dag ging het jeuken.
Nu zit hij er op zn buik en rug helemaal onder. Voor de rest, armen benen gezicht een enkele, dat valt mee.
Hij is ook totaal niet hangerig/ziek geweest. Alleen gisteren belde zijn juf of ik hem wilde ophalen, hij was gewoon zo naar van de jeuk. Heel zielig.

Ik hoop dat de jongste het nu toch ook wel gaat krijgen. Zijn we daar maar weer mooi vanaf.
Maar tot nu toe niks gezien.

Seth heeft het inderdaad ook niet zo erg gehad.
Bij hem zat het alleen in zijn gezicht, een stuk of 20/25, hele kleine.
Hij was er ook niet naar van, had alleen een beetje jeuk.

Liefs, Anne

Als ze het goed te pakken hebben, is het echt heel zielig… Nikki had ze ook in d’r haar, onder d’r voeten, in d’r mond en oogleden, in d’r oren en zelf bij d’r * piep *… khad zo’n medelijden met mijn meisje, ze is er echt heel ziek van geweest toen… ook bij haar was toen heel de klas ziek…

Hylke had vorig jaar een week ofzo voor de zomervakantie
een paar waterpokken, die waren zo weer weg.
Nergens last van.
In de vakantie (we waren net twee weken weg) kreeg hij
opeens de volle lading.
Waarschijnlijk toch wat mindere weerstand door het vakantievoer enzo.
Dan heeft het blijkbaar opeens de kans om door te zetten.

M.

het kan erg verschillend zijn met de waterpokken
ene kindje heeft nauwelijks last en ander kindje is behoorlijk ziek.
Wel werd ons verteld hoe meer pukkeltjes, hoe minder ziek,

Mooi niet dus he, oudste was beetje hangerig, vrij weinig
pukkeltjes en jongste zat helemaal onder en behoorlijk ziek.

Maar hoe vaak wij al niet gedacht hadden dat de oudste w.p.
zou hebben, had vaak een paar pukkeltjes op lichaam, dus iedere keer van
zou hij het dan nu eindelijk hebben? Maar begin van het jaar waren het dan echt de waterpokken, eindelijk!!

Ons jongste zoontje heeft echt last gehad m.n. de jeuk.
Heb emulsie van VSM gehaald. helpt enorm goed!

Succes en beterschap!
gr. mama van 2 kids

Hoi,

Emma heeft in de kerstavakntie de waterpokken gehad. Zij begon ook niet met hangerig of koortsig zijn. De eerste verschijnselen waren 3 pukkels, de volgende dag 5 en later op de dag steeds meer.

maar… ik heb wel eens gehoord dat kinderen onder het jaar het vaak heel licht krijgen omdat ze nog teren op het afweersysteem van hun moeder. Daarom zeggen ze ook dat kinderen die het voor hun eerste levensjaar krijgen het waarschijnlijk later nogmaals zullen krijgen.

groetjes gidget

Nou het zijn toch wel echt de waterpokken, sinds zaterdag heeft ze op haar rompje en op haar beentjes, billen en liesjes ook pukkels/ waterpokken/ blaasjes. gelukkig is ze er nog steeds niet echt ziek van ( geen koorts) , ze is alleen iets moe-er en hoest een beetje. Maar verder vrolijk en eet en drinkt gewoon dus ik hoop maar dat het bij deze "milde"variant blijft… kan ze het dan trouwens nog een keer krijgen?? Minke nog geen pokken…maar zal vast wel komen wqnt het is erg besmettelijk. Nou ja dan heeft die het ook maar gehad .
groetjes!

Gidget@ ja dat heb ik ook gehoord, gelukkig is ze al ruim 15 maanden dus ik hoop dat het dan bij deze keer blijft…!

quote:
Gidget@ ja dat heb ik ook gehoord, gelukkig is ze al ruim 15 maanden dus ik hoop dat het dan bij deze keer blijft..!

nu snap ik het niet meer, is Neeltje 15 maanden? jouw trcker zegt nl 8 maanden… vandaar dat ik dacht, dan kan ze het nog een keer krijgen. Als ze al 15 maanden is zou ik me hier geen zorgen over maken!

groetjes gidget