Toch weer een vraagje over drinken

Ik weet nl dat ik me er geen zorgen om moet maken dat Senne periodes heeft dat ze minder drinkt maar voel me er zo rot onder.

En Sje, ik weet het, het zijn net echt mensjes maar toch… ik drink zelf zo’n 2,5 liter per dag!

Ze heeft deze week al 3 dagen de helft gedronken van wat ze “normaal” drinkt en dat is zo rond de 600. Nou vind ik dat wel erg weinig hoor…

Zijn er meer moeders die zich daar rot onder voelen (voelDen) en hoe leer je daarmee omgaan?

Groetjes van Sascha en Senne

Ik kan me er ook druk om maken als Erik minder drinkt, maar ik probeer dan te denken: “Als hij écht dorst heeft, dan drinkt 'ie wel.” Ik probeer hem in ieder geval ook keuzes te geven: wil je sap of melk, etc. En zo lang de plasluiers er zijn, hoef je je ook niet druk te maken, zeg ik dan tegen mezelf. Dus tja…het onrustige gevoel dat het oproept gaat bij mij nooit helemaal weg, maar ik kan het met al die relativeringen wel goed handelen

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Mijn dochter was als baby zijnde een hele slechte drinker. Man man, die heeft het een aantal maanden gedaan met flesjes van 50 a 60cc.
En nu dan een jongen, die de grootste fles van Difrax heeft die er is, anders past de melk er niet in
Het was echt zo’n drinker die ophield als de honger weg was, en alles liet staan waar ze juist van moest groeien! Maar hoe dan ook, het past wel bij haar, nu nog niet een geweldige drinken, maar compenseert het heel goed met het gewone eten, fruit en vla zijn favoriet! Nog altijd is het een klein, fijn meisje, maar ze doet alles super goed!
Ik heb me er in die tijd ook wel druk om gemaakt, maar je kunt het er niet in kijken denk ik nu!
Makkelijker gezegd dan gedaan!

600 ml is prima hoor!!
Daar komt namelijk al het vocht uit het eten nog bij: yoghurt, fruit, groenten enz.

Als ze echt dorst heeft drinkt ze wel (als het warmer wordt, komt dat sowieso wel weer).

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou me ook druk maken dan, maar Rico drinkt juist heel veel. hij drinkt s’ochtends een beker melk van 200 ml, om 10 uur een beker sap van ong 250 ml om 12 uur een beker melk van 200 ml, om 3 uur ook ong 250 ml sap, tijdens het avond drinken heeft hij ong 75 ml water en na het tandenpoetsen s’avonds krijgt hij nog ong 50 ml water. dus iets meer dan een liter per dag. maar hoeveel dronk senne dan want je zei 6.00 bedoel je dan 600 ml?

Normaal gesproken drinkt ze 2 flessen melk van 200, nog een drinkbeker sap bij het fruit in de ochtend en rond Sesamstraat nog een drinkbeker sap.

Nu laat ze de helft van iedere fles melk staan en drinkt ze bijna geen sap ook.
En ik weet het hoor, in het fruit en de yoghurt zit ook veel vocht maar ik word er zo onrustig van.

Ze heeft zo d’r weken, maar het went niet voor mij… niet echt in ieder geval

Groetjes van Sascha en Senne

Onze meid heeft soms ook dagen dat ze minder drinkt. En als je haar nu wat anders aanbied dan melk? Bv roosvice, of limonade. Misschien is wel even uitgedronken op de melk.

Zolang je kindje nog wel plasluiers heeft, en de ontlasting niet super hard is zou ik me niet druk maken.

Kindjes voelen het ook als moeders zich druk maken. Dus misschien als je het wat los laat dat het drinken veel beter gaat.

Gr