Drie week geleden zijn we bij de KA geweest met Dion. Hij had bronchitus achtige verschijnselen maar na een 5 maand weinig tot geen klachten te hebben gehad mochten we stoppen met de singulair (ontstekingsremmer). Vorige week maandag begon Dion weer te piepen en te hoesten en hij had soms verhoging/koorts. Heb de KA gebeld omdat ik terug moest komen als de klachten terug kwamen. Hier konden we vandaag pas terecht of het moest al echt spoed zijn maar dat was het niet. Ze adviseerde me wel om bij de HA langs te gaan. Dinsdags kon ik niet meer bij de dokter terecht woensdag wel. De ha hoorde wel iets maar het was niet schrikbarend. Als het erger werd kon ik weer komen. Donderdag werd het erger dus gebeld en we konden 's middags nog terecht. Nu hoorde ze wel wat en moesten met pufjes gaan beginnen sabutamol. De volgende dag wilde ze ons weer zien om te kijken hoe het ging omdat het weekend er aan zat te komen. Vrijdags was het al weer wat beterder dus helemaal goed en wel door gaan met pufjes.
Het weekend ging Dion toch meer piepen en lichte verhoging. Af en toe iets kortademig. Oh ja en vanaf het begin slaapt hij ook meer en is sneller moe.
Vanmiddag moesten we bij de ka zijn. Hij hoorde een duidelijk dat het niet goed was. Dion heeft krijgt nu overdag om 3 a 4 uur en pufje sabutamol en 's nachts mag er niet meer dan 6 a 7 uur tussen zitten, 2 x een pufje met ontstekingsremmer en elke dag een zakje singulair. Dus we zijn weer terug bij af en hebben er meer bij dan we ooit zijn begonnen. Balen balen. Het ging zo goed. Hij had weinig klachten dus had dit niet verwacht. Volgende week donderdag moeten we weer voor controle. Hopen dat hij opgeknapt.