Toch terug naar KNO en lichtelijk geschokt

het was een beetje een twijfel voor ons of we wel of niet een afspraak zouden maken, maar omdat we op den duur dachten: het kan nooit kwaad en als we nu bellen kan het toch nog een tijd duren voordat we met rico terecht kunnen had ik een paar dagen terug toch gebeld.
ik hoefde geen verwijzing voor hem te regelen hij kon zo terecht.
hij zou wel een andere kno arts krijgen nu omdat die andere weer terug naar school ging voor zijn opleiding.
ik zo : HUH?! zei zo: ja dat was een arts in opleiding.
ik zo: maar die arts in opleiding heeft mijn kind geopereerd!
dat wisten wij dus helemaal niet! zei ze: ja maar de KNO arts was er gewoon bij. ik zo: ja dus dat maakt toch geen verschil? ik vind het een beetje schandelijk dat dit ons niet gemeld is vantevoren. ik voelde het een beetje zovan: mijn kind is een proefkonijn voor die gozer. misschien zeur ik wel maar als moeder wil je toch een ervaren chirurg?!
het zal wel aan mij liggen hoor maar goed ik was er dus allerminst blij om. ik snap ook wel dat die mensen het moeten leren maar jee doe dat dan lekker bij een volwassenen MET OVERLEG ipv bij een kind ZONDER overleg. ik was daar dus best wel even van onderste boven (terecht of niet???)
enfin hij kan over 3 weken terecht bij een arts assistent voor controle. tjonge zeg… maargoed…
hij is nog steeds behoorlijk verkouden en hij is inmiddels ontzettend hees (alweer).
we zien wel hoe of wat maargoed toch weer een ziekenhuisbezoekje.

Ik vind je reactie terecht hoor. Als ik zelfs bij de verloskundige kom en ze hebben iemand erbij die aan het afstuderen is vragen ze of ik het goed vind of ze er bij is of niet. Ze vragen dan ook toestemming of ik het goed vind dat zij de controle doet. Laat staan bij een operatie en helemaal die van een kind! Ik vind dus wel dat ze je om toestemming hadden moeten vragen of in ieder geval op de hoogte brengen!!
Sterkte ermee!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Meid je hebt helemaal gelijk, ik vind het ook niks hor om zonder medeweten geopereerd te worden door een arts in opleiding. Laat staan als het mijn kind is. Enne controle bij een assistent arts?? Ik zou lekker een afgestudeerde vragen deze keer.

Groetjes,

Michèle

Ik kan me je reactie heel goed voorstellen hoor, je had het op zn minst moeten weten dat het een AIO was.
Aan de andere kant die mensen moeten het vak ook leren

nouja die controle vind ik niet erg door een arts in opleiding…
@Mamavanjob: en even ter aanvulling op mijn eerste zin… een arts in opleiding prima voor een eventuele controle maar voor een operatie van een kind ZONDER mijn toestemming vind ik veelste ver gaan.

maargoed die controle heb ik nu zelf aangevraagd natuurlijk, omdat hij al zolang verkouden is en zovaak ziek is geweest in korte tijd. ook omdat hij telkens hees wordt en benauwd en dan weer slecht drinkt waardoor zijn plaspampers zo weinig zijn twijfel ik of die amandel misschien is terug gegroeid… het zou dus gewoon wel kunnen… ik hoop echt van harte van niet… anders moet ie dadelijk WEER…

Mama van Rico:

je reaktie is volkomen terecht ,zoals de meeste mama’s al schrijven.
En idd een AIO moet het ook leren, anders kun je het ook nooit worden.
Ik zou net zoals jou reageren hoor, ze hadden jullie het in ieder geval moeten zeggen. Het betreft dan wel weer JOUW kindje en niet die van iemand anders.
Wens jullie heel veel succes, en hopen dat Rico niet weer geopereerd hoeft te worden, en dat het allemaal meevalt…
Duim voor jullie!
Gr. Mama van 2 kids

nou, ik zou het idd ook fijn vinden als ze me dat van tevoren even zouden melden! Ik zou er als ik jou was ook echt nog even iets van zeggen. Succes bij de controle!

mama1980

Wat mij betreft liever een arts in opleiding die het werk doet
dan een “ervaren” arts.
Die laatste wordt namelijk nauwelijks gecontroleerd,
en als die z’n dag niet heeft…

Dan liever een AIO, waar iedereen met de neus bovenop staat
of hij het wel goed doet.

Maar ik snap je gevoel wel hoor.

M.

He jasses het houdt niet op he

Maar verder ben ik het met marsel eens alleen hadden ze het wel moeten melden, maar ik denk dat als ze het melden niemand het toe laat (heel weinig toch althans)

En geloof maar dat die echt wel weten wat ze doen hoor.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

volgens mij doen ervaren chirurgen bijna geen standaard procedures meer, alleen nog maar artsen in opleiding. Ik weet eigenlijk niet of ze dat standaard melden ,want ze zijn officieel al arts.

Vervelend dat Rico zo blijft sukkelen!!

22-12-2009 colin geboren

hmm ja jullie laten me nu wel een ander gevoel ervaren… mbt die AIO. Nu denk ik er weer anders over namelijk zo: ok… AIO is dan misschien beter omdat er mensen bovenop zitten, maar dan hadden ze me helemaal niet op dde hoogte moeten stellen