Toch rijstebloem? update!

Vandaag op het cb geweest en evt mag Levi in de laatste fles wat pap oid. Dit heb ik bij Jurian nooit gedaan omdat hij moeite met de ontlasting had. Maar Levi is wel alerter en actiever dus dacht zij dat dit misschien wel nodig is…

Maar toch wil ik kijken of er een alternatief is omdat rijstebloem stoppend werkt. Dit komt dan niet overeen met de comfort die hij nu voor de darmpjes krijgt. Begrijpen jullie?

Dus weet er iemand of er vanaf 4 maanden ook een alternatief is?

Gewijzigd door - mini-boy op 22 Nov 2010 20:46:39

Nee, volgens mij mag er niets anders in.

Omdat er in alle granenpapjes gluten zitten, en die kunnen die kleine darmpjes nog niet verteren.
Ik zou denk ik nog even helemaal niets extra’s doen, of proberen met 1 eetlepel, of zoiets.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou het niet doen. Denk jij dat het nodig is? Levi slaapt goed toch en is 's ochtends toch ook niet bizar vroeg wakker, waardoor je zou kunnen denken dat hij misschien honger heeft?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Je zou johannesbroodpitmeel kunnen gebruiten (Nutriton van Nutrilon). Dit maakt de voeding dikker en het zou ook tegen darmkrampjes zijn. Weleven kijken of Levi er gevoelig voor is, er blijken ook kindjes van aan de diarree kunnen raken.
Johannesbroodpitmeel zit ook al verwerkt in de comfort voeding die je geeft.

Lilypie Pregnancy tickers

Ik kan me voorstellen dat je het niet probeert, maar rijstebloem werkt niet bij elke baby stoppend. Onze zoon had ook een moeizame stoelgang, we hebben ook een tijd lactulose gebruikt, maar sinds we rijstebloem door de fles deden, ging het een stuk beter.

Nou heel toevallig is hij afgelopen nacht beetje aan het rommelen geweest en al vroeg (6.30) wakker. Daardoor dus heel patroon door de war en heel de dag hommeles … Nu ga ik hem zo even in badje doen hopend dat hij daar rozig van wordt en lekker moe zodat hij na de fles lekker doortukt tot morgen 8.00 uur…

Dan ga je dus wel even twijfelen of hij honger heeft? Of het is … ?

Ah oké, dan snap ik dat je gaat twijfelen ja. Je kan altijd 1 schepje rijstebloem proberen toch en dan zien of het helpt of dat hij juist last van z’n ontlasting krijgt. Zit 'ie niet in een sprongetje, daar ben ik al even uit

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Levi is momenteel erg aan het rommelen hoor met de nachten. Is week lang elke nacht gaan spoken (of nacht … bedoel vroeg in de ochtend). De eerste keren om 6.00 uur met aceptatie van de speen sliep hij dan weer door tot 8.00.

Maar het werdt elke nacht een half uur eerder…

Nu toch gestart met rijstebloem (omdat er niks anders is) in zijn voeding. Ook de comfort (verhoogd zodat de darmen niet te overprikkeld worden) … Maar het is zo lastig …

Hij heeft niet vaak / weinig ontlasting. Hij krijgt druppels en de comfort. Maar wat zouden jullie dan doen? Ook toch 2 schepjes (is niet de volle hoeveelheid) in zijn flesje of …???

En weten jullie nog hoe de voedingen rond die tijd zaten? Nu is schema ongeveer:
7.30 (na rekken met speen) 180 +6
12.30 / 180 + 6
16.30 /180 +6
21.30 / 180+6 (moet meneer dan wakker maken)
Maar wil eigenlijk dus dat hij deze eerder gaat krijgen en dat ik hem dan niet meer wakker hoef te maken? Maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

Wij hebben Tim nooit rijstebloem gegeven. Vond het niets toevoegen en hij deed het prima op 5 voedingen. Het schema van Tim was op de leeftijd die Levi nu heeft:

07.00 uur
11.00 uur
15.00 uur
19.00 uur
23.00 uur

Voor de voeding van 7 uur s’ochtends maakte we hem altijd wakker en daarna legde we hem terug en sliep hij door tot zijn volgende voeding van 11.00 uur. We maakte hem wakker, omdat we anders niet uitkwamen met 5 voedingen. Ook voor de voeding van 23.00 uur maakte we hem altijd wakker. Hij dronk hem slapend leeg en tukte weer verder. We waren met 3 maanden gestopt hem wakker te maken en ook dan sliep hij de hele nacht door. Maar toen we daarna op het CB kwamen bleek dat ze op deze leeftijd echt nog 5 voedingen nodig hadden. Ondanks dat Tim met gewicht en lengte boven gemiddeld zat. Dus toen zijn we hem toch weer wakker gaan maken. Met 5,5 maand mochten we stoppen met de 5e voeding.

Groetjes,
Sandra

OH … dat is vaag. Hier met 4 maanden 4 flesjes van 180 en daar doet hij het goed op… Tot nu. Hij zit ws ook wel in sprong maar dan nog lijkt het alsof hij er niet genoeg aan heeft.

Begrijp ik het goed dat je de laatste fles eerder wilt geven? Maar je moet tegelijkertijd ook de eerste fles “rekken met de speen”. Klinkt niet logisch… Wat je zou kunnen proberen is om hem later wakker te maken voor zijn laatste fles of misschien dat hij zelf wakker wordt. Waarschijnlijk slaapt hij dan smorgens ook wat langer door?

Wij hebben onze dochter altijd de eerste fles om 700u gegeven. Toen ze vier maanden was kreeg ze ook vier flessen van 180cc, om 700 - 1100 - 1500 - 1900. Maar daarbij moet ik zeggen dat ze vanaf de 2e week al de nachten door sliep van 2300 - 700 en dat het een hele flinke meid was/is (4200 gram bij de geboorte)

Ik herken dit wel met Rens. Die sliep eerst ook goed door en begon ook ineens te rommelen. Bleek hier echt om honger te gaan. omdat ik niet terug wilde naar een nachtvoeding ben ik hem toen afgekolfde bv met rijstebloem gaan geven. Hier sliep hij prima op door. Ik heb hier niet gemerkt dat het stoppend werkte, maar Rens had sowieso geen problemen met z’n stoelgang.
Ik zou zeker niet met de volle hoeveelheid beginnen. Ik ben hier begonnen met 1 schep en heb dat rustig opgebouwd.
Misschien toch gewoon proberen?
Ik heb geen idee of er nog andere alternatieven zijn.

groetjes Ramona

Hoi,

Ik heb hetzelfde gehad met Sem. Begon ook slechter te slapen rond die tijd, duurde wel een paar weken helaas. Daarvoor nooit drama 's nachts. Toen opeens 3 tot 6 keer eruit voor een speen… Nu is het weer goed!
Sem krijgt al heel lang (vanaf 3 maanden) 4 flessen van 210. Ik heb hem nooit wakker gemaakt voor een fles. Zijn schema is:

7.30 210
9.30 fruithap
12.00 210
16.00 210
19.00 210 + rijstebloem

Hij is tussen 16.00 en 19.00 wakker en valt dan in slaap tijdens de 19.00 fles. Meestal geef ik hem rond 17.00 nog wat groente, als hij wat jengelig is werkt dat goed! Ik geef al groente en fruit vanaf 3,5 maand.

Groetjes!

Het schema van Dani zag er bij 3/3,5 maand een beetje hetzelfde uit als bij Tim.
Als ik het zo nalees in zijn dagboek dan was Dani met ongeveer 4 maanden van de voeding van 22.30 af en kreeg hij 4 flessen van 210 + 7 scheppen.
Dus hier ook al redelijk vroeg van de 5de fles af, maar hij deed het er goed op en was qua gewicht ook prima!