Hier is het flink worstelen om mijn kind op vaste voeding te krijgen. Hij is nu ruim anderhalf (van 24 november 2009) en weigert dit. Boterhammen gaan wel. Maar warm eten ho maar. Nu ben ik daar sinds vorige week serieus meegestart en wil nu ook niet toe geven door het geheel weer door de blender te halen (niet dat hij dan wel goed at hoor!). Nu heb ik gister bij de gastouder gevraagd of zij hem het warme eten eens tussen de middag wil geven (onder het mom vreemde ogen dwingen) en ja hoor meneertje at. Wel niet snel en ze prakt het een beetje. Ik had aardappelpuree, worst en gekookte worteltjes. Ze had de worst en worteltjes in kleine stukjes gesneden en onder de puree gedaan, zodat hij nog wel degelijk moest kauwen. Nu is mijn kleine niet vlug in dit soort dingen en probeert hij graag het een en ander uit. Heeft iemand van jullie nog tips voor mij? Ik probeer het vandaag zoals de gastouder het gister heeft geprobeert. Kijken of het werkt. Maar het is ook zo dat mijn meneertje mij ook wel eens uitprobeert…helaas! Graag tips!, zijn erg welkom!
Toch nog vragen.....vaste voeding?
Da’s toch vooral een kwestie van volhouden én uitproberen wat werkt. Bij de een werkt prakken goed, bij de ander juist het gescheiden aanbieden in grotere stukjes. Met jus, zonder jus. Zelf een beetje laten prutsen of voeren.
Groetjes,
M
Wat hier werkte was laten kijken terwijl je het klaarmaakt. ik zette mijn dochtertje dan bijvoorbeeld in de kinderstoel naast mij in de keuken (niet te dicht bij hete pannen natuurlijk) en dan vertelde ik wat ik aan het doen was. Aardappels schillen, aardappels wassen, aardappels in de pan etc etc. Dan zei ik dat we dat samen gingen eten als het klaar was en dat werkte! Vond ze reuze interessant! Misschien kan je dat eens proberen.
mama1980
ja dat is inderdaad nog leuker, alleen verdwenen hier dan de rauwe aardappels al in haar mond
mama1980
quote:
ja dat is inderdaad nog leuker, alleen verdwenen hier dan de rauwe aardappels al in haar mond![]()
mama1980
Tsja… ze moet toch iets te eten krijgen
Zo erg is rauwe aardappel niet hoor.
M.