ik heb het eigenlijk nog nooit ingevroren, heb ook pas sinds vorige week een diepvriesvakje ^^, maar die zit nu ookal aardig vol met een voorraadje vlees voor 2 wkn, ijsklontjes en waterijsjes ^^ nu het weer nog ![]()
ik kookte altijd voor twee dagen hier… hoewel ik dan zelf soms moet eindigen met brood ofzo maar goed. Ik haalde groente rond de 600 gram dan is het 200 voor dim en 400 voor mij voor twee dagen
dat maakte ik dan en natuurlijk een bende aardappelen erbij wat vlees en dan afwegen, pureren, dan een bakje in de koelkast en een bakje voor hem om te eten, werkte hier altijd prima, totdat ik soms de tijd was vergeten en hij al huilde voor het eten gaar was.
Plus dat ik soms heb dat als ik zijn eten klaarheb er haast niets tot niets van de groente voor mij is overgebleven, aangezien je ook een gedeelte moet weggooien met het schillen, schoonmaken, dan gok je al op wat meer grammen haal je 800 of 1000 bij bepaalde groenten met veel afval en dan heb je nog een beetje over, maar goed als mijn kleine man maar groeit ^^
@Boukje dat later in een diepvrieszakje overdoen als het bevroren is vind ik wel een goede tip! Zat me al aftevragen aangezien ik ook graag aan het begin van de week alles wil gaan maken (vooral ivm studie straks), hoe ik al die bakjes toch kwijt moet, maar dat moet zo prima gaan
nu nog even bakjes halen. Kan ik zelf ook weer genieten van mijn studentenvoedsel, macaroni ed.
@Mooie_Zoon2010 of er voedingsstoffen verloren gaan met invriezen die kans bestaat, maar als je het heel lang kookt totdat het super zacht is wat met die kleintjes ideaal is dan gaat er ook heel veel verloren
Als je voedingsstoffen erin wilt houden moet je het haast stomen, maar of het dan eetbaar is voor hun… heb het nog nooit uitgeprobeerd. Ik heb ook weleens blikgroente gegeven, totdat inderdaad mijn moeder me attendeerde op het zoutgehalte erin. In mijn principe was het dat ik blikgroente at omdat ik dacht dat het goedkoper was, maar dat valt best tegen, een blikje worteltjes waar je aan een persoon net genoeg hebt kan je bijna een kilo verse wortelen van kopen ^^, gewoon de folders in de gaten houden of naar de markt, heb weleens gehoord dat ze tegen het eind van de dag de groente ed goedkoper weg doen. Het enige nadeel is dat je alles dan moet schoonmaken, schillen of punten ed. en daar gaat zoveel werk inzitten en hier soms zelfs pleisters ^^, maar aan de andere kant je geeft ze wel iets gezonds.
Doperwten mengde ik dan gewoon door de warme aardappelen heen en dan evt nog beetje bijwarmen in de magnetron
weet niet of dat de bedoeling is
maar heb ook het idee dat het al gaar is.