damian heeft sinds dinsdag opeens koorts. Hij kwam gister uit bed met 39.7 Verder is het redelijk gegaan met een uitschieter naar 40.4 Hij kwam vanmorgen uit bed met 40.9!!! Heb nu dus toch maar de ha gebelt. Hij wil ook niet meer drinken en eten. Om 10 voor 12 een afspraak. Hij heeft vanmorgen ook een pcm gehad om de koorts een beetje te drukken maar na 2 uur zat hij nog op 40.7 Slaat dus niet echt aan.
Toch maar naar de ha
Hij heeft een zware infectie en zit helemaal dicht. Daarvoor hebben we weer neusspray. Zijn oren waren geirriteerd maar niet genoeg voor behandeling en we moeten zijn amandelen in de gaten houden want daar zag ze aanslag op. We gaan zo naar opa want hij heeft vanaf 6 uur dus ook niet meer geslapen en wil alleen maar hangen.
Hopelijk gaat het beter met de neusspray en krijgt 'ie geen oorontsteking erbij. Sterkte nog!
Groetjes,
M
och gerum ook zo’n bovenste luchtweg infectie? die zij behoorlijk hardnekkig bij die ukkies.
heel veel beterschap en als je het niet vertrouwd weer terug hoor meid.
kusjes voor damian!
Ze heeft geen naam genoemd. Als ze dat wel gedaan zal ik het ook niet gehoord hebben want het luchtalarm werkt nog wel. Hij heeft nu over heel de dag een uur geslapen. Bovenop mama. Ik ben doorweekt van hem maar dat geeft niet. Straks gaan we eten hopen dat hij ook wat eet dan lekker in bad als dat lukt en lekker naar zijn bedje. Hopen dat ie vannacht goed slaapt.
Beterschap met de kleine man. Hopelijk slaapt hij vanavond een beetje door.
Eventueel iets onder zijn matras leggen, dan is er iets minder druk op de oortjes
Gewijzigd door - groentevrouw op 10 Mar 2011 18:53:41
Niet best. Hij staat op met 40 of hoger. Heel de dag zakt het niet tot onder de 39 en is er niets goed. Hij wil niet op schoot maar er ook niet af…
Maar dan tegen de tijd dat hij naar bed gaat ( 7 uur half 8) zakt de koorts en wordt ie actief. Daar zijn we nu dus echt niet blij mee. Hij heeft net een half uur gegild!!! tot spugen toe Hele vloedgolven. Barst nu dus van de honger en is super actief echt niet normaal joh
Vervelend joh! Hoop dat ie zo lekker slaapt ddan!! Voor jullie ook wel zo lekker! Maar wel appart dat hij opstaat met 40gr koorts, das echt hoog voor zo’n kleintje en vooral in de ochtend…
Hoop dat hij snel beter is!!!
Nathanael is van 10-06-09
Hij slapt nog steeds niet hoor. Hij ligt te gillen in bed. Hij wil er perse uit maar dat gaat niet gebeuren. Dan maar heel de nacht gillen maar ik ga niet weer terug naar alle ellende die we al gehad hebben met dat ie niet in bed te krijgen is. Ben net even wezen kijken maar er is echt niks dus hij zal zo (hopelijk) wel in slaap vallen
We hebben hem gister heel de dag geen zetpil gegeven. Hij heeft een rot nacht gehad eergister maar dat maakt niet uit. Gister veel bijgeslapen en om half 6 lag hij in bed zonder eten. We hadden wel iets wat hij echt lekker vond en hij riep ook steed hap hap hap maar hij viel op schoot in slaap. Dus maar op bed gelegt en hij heeft tot half 7 vanmorgen door geslapen. Vanmorgen was de koort ook weg. Hij was wel wat chagerijnig vandaag maar heeft weer goed gegeten en gedronken. Wel was hij weer erg moe dus we hebben vroeg gegeten en maar goed ook want om 6 uur heb ik hem al op bed gelegt en hij ging gelijk slapen.
Hopen dat hij vannacht ook weer zo’n goede nacht heeft en dat hij er morgen dan helemaal vanaf is
ik hoop het ook voor je mellanie, zieke kindjes is niet niks.
hee maar je hoeft niet persee alleen een zetpil te geven tegen koorts he, als ze zich gewoon niet goed voelen willen ze daar ook wel is van opknappen.
een zetpil moet je trouwens met koorts wel gewoon geven want anders KAN het zijn dat ze in hun ziek zijn blijven hangen en dan heeft koorts geen functie meer en is het alleen maar een last.
trouwens
ik heb als advies gekregen van de dokter toen;
er zijn genoeg dingen om koorts tegen te gaan.
maar deze 2 zijn het belangrijkste;
1; een koortswerend middel zoals paracetamol
2; afkoeling dmv luchtige kleding, genoeg vocht geven en met een lauwe washand afdeppen.
MAAR het 2e werkt niet ZONDER het eerste en het eerste werkt niet “optimaal” zonder het 2e.
hopelijk heb je daar wat aan zowel nu als in de toekomst.
ik wist namelijk niet dat het zo werkte. ja ik weet dat je pcm kunt geven en dat je voor afkoeling moet zorgen, maar ik wist niet dat 1 niet zonder 2 kan en 2 niet zonder 1.
snapje?
Gewijzigd door - MamavanRico op 13 Mar 2011 20:29:14
Ik snap je helemaal. Waar damian inderdaad het meest van opknapte was inderdaad een lekker bad en daarna een pcm dan na een half uurtje kon hij er weer ff een uurtje tegeaan en leefde hij iets op.
gelukkig maar!
ja want dat werkte bij rico ook inderdaad wat de dokter zei.
ook ik had rico een pcm gegeven en in bad gedaan en ook rico voelde zich toen lekker.
maar ik had het andersom gedaan trouwens ik had hem eerst in bad gedaan, toen een pcm gegeven en daarna wat drinken en zn hoofdje afgedaan met een lauw doekje.
toen sliep hij echt voortreffelijk