Toch maar effe naar de dokter

Ohhh Astrid, wat erg zeg! Kan me voorstellen dat je daar op zulke momenten ook bang voor bent hoor, das volkomen normaal…
Gelukkig heeft ze nu geen koorts meer, ik hoop dat hij weg blijft.
Ik heb dat ook hoor Als de kids niet fit zijn heb ik ze het liefst dicht bij me dan kan ik ze in de gate houden…
Mijn beste vriendin heeft pas haar zoontje van 18 mnd verloren, dus hier zit de schrik er ook goed in…

Beterschap voor Evianne!

Groetjes Nathalie & Co

Hoi, ik hoorde het via msn en ik hoop nogmaals dat de koorts verder wegblijft en je meisje kan gaan genieten van het mooie weer
Dat van je broertje wist ik inderdaad.
Kan me goed voorstellen dat je er toch steeds aan terug denkt, vooral in dit soort situaties.

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 18 Aug 2005 18:46:47

Heel veel beterschap!!! Pff wat een verhaal van je broertje joh,…Dan ben je idd wel alerter erop

Liefs, Els

hoi astrid,
hoe is het nu inmiddels met haar is ze nog steeds koorts vrij? kan me goed voorstelle dat je haar liever dicht bij je hebt als ze ziek is hoor en dat van je broertje tjonge das echt niet min om mee te maken!! ik hoop echt dat ze nu weer aan de betere hand is ,veel sterkte ermee hoor!!

liefs jessica

oh jee astrid, ik hoop dat ze wel wat vinden bij evianne want de koorts moet toch ergens vandaan komen, en ik vind het heeeeeel begijpelijk hoe je reageerd hoor! tjemig wat een verhaal.
ik schrik er ook wel een beetje van.

ik hoop dat het al een beetje gezakt is bij haar.
stekte met je meisje

mama van fabiano: 18-02-02 alessandro: 21-08-03 , en gennaro: 02-01-05

JAAAAAAAAAAAA meiden, het lijkt erop dat de koorts wegblijft. Ze heeft wel een rottig hoestje ( volgens mij echt zo`n schuurpapierkeelpijn ) en een flinke snotneus, maar ik heb nog geen koorts meer geconstateerd vandaag. Dus er zit weer verbetering in. Een snotneus en keelpijn kunnen we toch zeker wel aan he

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

jippieeeeeeeee gelukkig hoop dat het nu nog steeds weg is

misschien had ze daaron steeds koorts dat er een verkoudheid in de weg zat
en dat het nu door zet en de koorts weg blijft

Geen koorts maar wel af en toe iets verhoging nog. Daan wilde vanmiddag toch nog met dr naar de dokter omdat ze ook zo zwaar ademt( en omdat je anders dadelijk in het weekend zit ), maar ik denk dat ze gewoon echt mega verkouden is en toch misschien een keelontstekinkje heeft. We zullen wel weer zien. Ze mag vanmiddag om 16.00u.

Ja zou ik ook doen hoor, anders kun je het weekend weer met d’r das ook zo vervelend, hopelijk kan ze er wat voor krijgen!

Bterschap met je meissie!

Groetjes Nathalie & Co

Ja, zit wat in natuurlijk dat je anders in het weekend misschien zit.
Nou, ben benieuwd!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

En Astrid, hoe was het bij de dokter?

Groetjes Nathalie & Co

Ze is net met pappa terug. Ze heeft pseudo kroep. Ga dr effe meer over opzoeken want ik schrik er wel van omdat we van de dokter het advies kregen om rustig te blijven en rustig met dr om te gaan
Hij verwachtte dat het hoogtepunt er nu aan zat te komen .

jeetje zeg,nu weet je gelukkig wat het allemaal is…maar liever heb je een kind wat niet ziek is…nou sterkte met je meissie astrid.

heb even stukje gekopieerd erover

Pseudo-kroep of valse kroep is een infectie van de stembanden, luchtpijp en de grote luchtwegen die meestal door een virus wordt veroorzaakt en meestal door een verkoudheid wordt voorafgegaan. Deze ziekte komt voornamelijk voor bij kinderen tussen de 3 maanden en 5 jaar oud. Jongens lijken hiervoor vatbaarder te zijn dan meisjes. Door een zwelling van het slijmvlies in de bovenste luchtwegen heeft een kind met pseudo-kroep een stevige hoest en klinkt zijn stem meestal hees. Het is moeilijk voor het kind om in te ademen en opwinding en huilen verergeren de ademhalingsmoeilijkheden. Het kind vindt het meestal prettiger om te zitten dan om te liggen.

Pseudo-kroep duurt twee tot drie dagen en tijdens deze periode kan de ziekte regelmatig van een lichte naar een ernstiger vorm overgaan. Meestal is de toestand ’s nachts erger dan overdag.

Er werd vaak aangeraden met het kind in een warme vochtige badkamer of douchecel te gaan zitten. Latere inzichten leren dat warme vochtige lucht geen effect heeft. Tegenwoordig kan de arts deze aandoening eventueel behandelen met medicijnen (corticosteroïden) die geïnhaleerd worden.

Pseudo-kroep moet niet verward worden met epiglottitis, een ontsteking van het klepje dat de luchtpijp afsluit bij het slikken. Dat is namelijk een echt spoedgeval dat in de loop van een aantal uren kan ontstaan en fataal kan zijn als uw kind niet onmiddellijk wordt behandeld. Bij epiglottitis heeft het kind hoge koorts en pijn in de keel, kwijlt en heeft grote moeite met slikken en kan de nek niet voorover buigen. Waarschuw in zo’n geval direct een arts.

hoi astrid stefke heeft dit een hele tijd terug ook gehad en die hoestbuien kunnen s nachts verschrikkelijk zijn… mij hebben ze toen de tip gegeven om s nachts een hzalve ajuin op de kamer te lleggen dat zou het hoesten minderen moet zeggen dat dit echt geholpen heeft!! ik hoop dat je er wat aan hebt … oh ja een ding nog ik mocht stefke toen zeker niet met baby vicks insmeren omdta dit te hard prikkelt en juist het andersomme effect heeft… veel sterkte met je kleine meisje… hoop dat ze weer vlug genezen is!

liefs jessica

Nou, dan weet je in ieder geval wat het is, waardoor ze niet lekker is.
Maar leuk is anders natuurlijk.
Ik heb het gekopieerde stukje van Bianca net gelezen en gelukkig duurt het maar hooguit 3 dagen.
Heel veel succes!!!

Ben me rotgeschrokken en heb de huisarts nog eens terug gebeld. Want wat hierboven staat van het strottenklepje zelf dat heeft het kindje van Daan zijn zus voor een aantal jaren geleden gehad en dat is ter nauwernood toen net goed gegaan alsnog. Wel een week toen op de ic gelegen en in slaap gehouden. De huisarts wilde omdat ik zo geschrokken was ( heb hem ook verteld waarom ik zo schrok ) wel eventueel vernevelen met een medicijn, maar dit was wel een uiterste noodgreep al. Maar ik vond het geen goed plan om haar door mijn angst vol te stoppen met medicijnen als het onnodig was en overdreven. Dus niet gedaan en als ik het echt niet meer vertrouw whahahaha dan sta ik zo bij de eerste hulp.

quote:
Want wat hierboven staat van het strottenklepje zelf dat heeft het kindje van Daan zijn zus voor een aantal jaren geleden gehad en dat is ter nauwernood toen net goed gegaan alsnog.

Idem dito met mijn broertje.
Die heeft dat gehad toen hij 1,5 jaar was en heeft het op het nippertje overleefd (dankzij relaxed handelen van mijn opa)
Wel heeft mijn broertje er lichte beschadigingen aan over gehouden.
Ik moest daar net al aan denken maar wilde niks zeggen om je niet (onnodig) bang te maken.
Maar nu je er zelf al over begint “durf” ik wel

Maarre…ik dacht trouwens dat die inenting die ze tegenwoordig geven (hib) ook tegen strottehoofdklepje ontsteking was…toch?

Nou ja, hou het gewoon goed in de gaten (doe je toch wel) en misschien krijgt ze verder wel helemaal geen last en heeft ze het ergste al gehad.
Sterkte!

De kleine van Arno’s nichtje heeft het ook, zij gaat altijd in de badkamer stomen dan dat schijnt erg goed te helpen…
Is ze ook zo hees nu dan, of misschien komt dat nog!?

Jee zeg ik schrik er ook van, ik het het eerlijk gezegd niet al te ernstig ingeschat!

Nou beterschap met haar!

Groetjes Nathalie & Co

Ja hib is tegen die ontsteking van het strottenklepje zelf. Daarom keek onze huisarts wel eventjes op toen hij hoorde van dit verhaal. Jessin loopt geen gevaar omdat hij afgelopen dinsdag toevalligis ingeent ( precies die hib dus ) en nog antistoffen via mij heeft. ( hij is immers nog geen 3 maanden ) Evianne heeft enorm veel zin in waterijsjes en dit lijkt wel erg positief te werken ook ( zei de ha al ) dus die krijgt ze lekker net zoals veel ijs in het water of appelsap. Ze ligt lekker bij me op de bank beneden en dat is voor het eerst eigenlijk. Vind het wel gezellie, ze is bezig geweest met het heel precies neerleggen van dr deken whahahaha en nu ligt ze wat te hangen en zal zo toch wel in slaap vallen. Ik ben al wat bijgekomen want ik was toch effe paniekerig en dat ben ik over het algemeen niet zo gauw. Ik heb alle vertrouwen erin dat het gewoon lekker weer goed komt hoor.

Pffff Denk je een verkoudheidje
Is het Kroep
Heel veel sterkte en beterschap met je meisie
Hoop dat ze gauw weer helemaal beter is

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word