Toch jullie hulp nodig met voornaam 2e meisje

Hihi kom ik aan hoor Ik zei dat ik de naam echt niet wilde verklappen
Maar we zitten nu echt met een probleem…
Dus hebben we jullie hulp nodig!!

Mijn vriend en ik zijn beiden helemaal weg van de naam Amy. Maar we vinden dit veel te kort. We hadden er zelf Aymee van gemaakt, maar dan gaat ineens iedereen het uitspreken als Aimee en dat is dus niet de bedoeling!!
We willen dat de naam uitgesproken word als Eemie.
Nou heb je dan nog de variant Aimy, maar ook dat vinden we nog erg kort…
Toen dachten we: dan maken we er Aimey van, maar dan word het WEER uigesproken als Aimee…
We worden er gek van We willen namelijk niet constant de naam blijven verbeteren. Dat we het geboortekaartje hebben verstuurd en dat mensen dan gaan bellen gefeliciteerd met Aimee!
Ik ga natuurlijk ook niet op het geboortekaartje zetten hoere Aymee is geboren (spreek uit als Eemie)… Dat zou wel heel dom zijn

Dus hellup!!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hihi kon je het toch niet voor je houden?
Wel leuk om te weten hoor!

Maar eh… als je de uitspraak gewoon als Eemie wilt houden… waarom heb je dan moeite dat Amy te kort zou zijn…?
Ik zou het niet moeilijker maken dan het is

Enne… wil je toch een langere naam maak je er toch Emily van Lijkt er op… maar wel wat langer
Enn… natuurlijk de allermooiste meisjesnaam

Ik zou ook niet moeilijk doen en het gewoon Amy laten. Je kunt het wel op andere manieren gaan schrijven, maar daar krijgt die kleine meid problemen mee later en dat wil je ook niet. Komt ze bij je klagen waarom je haar naam moeilijker hebt geschreven dan het in werkelijkheid is.

Stel ze stelt zich voor als Amy, hoe schrijven mensen dat dan? Precies: Amy!
Als je er Aimy, Emie, Aimie, Aimee van zou maken, moet ze haar naam altijd spellen! En da’s niet tof!

Of je maakt er, als je per se toch een langere versie zou willen, bijv. Amy-lynn (of Amylynn of Amy-Lin of Amylin) van en dan zet je op het kaartje “We noemen haar Amy”.

Groetekes, Sje

Waarom we de korte naam niet willen? Tsja omdat die wel ERG kort is En we wilden juist geen korte naam… Gewoon een naam net als Sylvie…
Je kan op babybytes ook reacties lezen van mensen die Amy heten en iedereen zegt dat het minder leuke er aan is dat het zo’n korte naam is…
Pffff moeilijk hoor… Gelukkig hebben we nog even de tijd om te beslissen…

Ik heb een nichtje wat Amy heet (vorige week 11 geworden). Ik zal haar eens vragen hoe ze die naam ervaart.

Groetekes, Sje

Ik heb een nichtje dat Amie heet. Met ‘i-e’ dus. Sylvie heeft toch ook twee lettergrepen, dus Amy/Amie etc. is toch niks korter?

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Okee bedankt allemaal voor jullie reacties
We zijn er uit en vinden Amy toch mooi genoeg
Inderdaad wat jullie ook zeggen, het gaat toch vooral om hoe je het zegt en dat blijft hetzelfde.
Zouden jullie allemaal nog mee willen denken voor een 2e naam? Daar worden we het echt niet over eens
In mn andere topic inspiratie nodig voor 2e naam Nu jullie de eerste naam weten is het makkelijker mee te denken voor een 2e

Ik vind Amy geen rare naam. Maar ik had er nu niet voor gekozen. Je oudste heet Sylvie en Amy eindigd ook op y (uitspraak ie). Maar dat ben ik heel persoonlijk.

Sylvie is een franse naam, ik vind Marise of Marisa ook wel leuk…is ook een franse naam.

Maar wat ik al zei, het is heel persoonlijk. Wat ik prachtig vind, vind een ander misschien niks.

Mijn dochters heten Marrit en Britte, allebei de namen hebben even veel letters en een dubbele letter in het midden

Daarom wou ik de naam ook niet vertellen omdat je dan persoonlijke meningen krijgt, dat die het wel mooi vind en die niet. En ik ben echt iemand die zich door anderen aan het twijfelen laat brengen…
Maar goed, we hebben sowieso nog 27 week om er over na te denken dus niks is nog zeker. Zelfs Amy kan nog weer veranderen

Niet veranderen

Mijn zus vind het juist leuk om allemaal dezelfde letter te eindigen … dus kiest hier juist wel voor!

Ik vind Amy superrrr mooi!!! Net als Evy etc… Echt in de top 10 hier!!

Tip: leg het 3 weken weg en kijk dan pas weer… Opeens kom je misschien iets tegen… Ik blijf ook altijd namen verzinnen hoor, ook als ik niet zwanger ben

Maar het blijft moeilijk en persoonlijk.

Wij hebben beide meisjes namen op het laatste nog aangepast.
Het zou worden ;
Joëlle… maar is geworden zeg ik lekker niet blijft nl nog steeds op nr 1

Je moet niet gaan twijfelen. Jullie moeten jullie kleine meid de naam geven die jullie mooi vinden. En gelukkig maar dat iedereen een andere mening heeft, anders hadden alle meisjes dezelfde naam gehad!

Wat was Sylvie haar tweede naam ook alweer. Hebben jullie al een idee voor een tweede naam bij Amy??

Nee nog niet lees het topic: inspiratie nodig voor 2e meisjesnaam

Sylvie Angelina is het

haha ik vind het leuk om mee te lezen… maar een 2e naam verzinnen… oef moeilijk! Wij wilden het ook voor ons 2e meisje, maar konden niks leuks verzinnen. Dus heeft zij maar 1 voornaam. De oudste heeft wel 2 namen. Grappige is nu dat mensen nu vragen waarom de jongste maar 1 naam heeft.
Nou gewoon… omdat we geen 2e leuke/mooie konden verzinnen .
Heel veel succes!! En ben benieuwd wat t gaat worden uiteindelijk.
Goede tip lijkt me t even weg te leggen / laten rusten… komt vanzelf goed!

x

Probeer je niet te veel aan te trekken van reacties van anderen. Net wat je zegt het is persoonlijk en iedereen heeft er wel een mening over. Zou wat zijn als iedereen dezelfde naam mooi vind, zou wel erg saai worden. En je kunt nooit je 1e en 2e kind precies hetzelfde aantal lettergrepen, klinkers etc. geven. Tenminste kan wel, maar dat hoeft toch niet. Ik ben de oudste thuis en heet Sandra en mijn broertje heet Bart. Past bij elkaar, maar ene naam is langer dan de andere. En Tim en Daan hebben natuurlijk ook niet evenveel letters. Ik vind dat ook niet zo spannend. Net als dat jullie namen beide op ie eindigen, dat maakt toch niet uit.

Ik vind Amy in ieder geval een ontzettend mooie naam. En als jullie dit ook zo vinden, gewoon laten staan. Past ook erg leuk bij Silvie.

Ik even over een 2e naam nadenken en laat je het weten als ik iets weet.

Groetjes,
Sandra

ik ken ook iemand met de naam Aymee, maar die spreken het uit als “emmee” zeg maar… wel mooie namen trouwens die je noemt!

Hanna, ik heb reactie terug van mijn schoonzus. Ze heeft haar oudste dochter gevraagd hoe ze het vindt om Amy te heten. Zie hieronder reactie:

Ik heb gevraagd aan Amy wat ze van de naam Amy vind.
Zij zelf heeft er geen enkele moeite mee. Het is nou eenmaal haar naam, tot op heden geen moment onvrede ermee gehad.
Zelf vind ze de korte naam een voordeel, de naam wordt nooit afgekort of veranderd. En de betekenis vind ze ook erg mooi.
Persoonlijk zou ik zeggen, ga op je eigen gevoel af en niet op dat van anderen.
Dus als ze de naam het mooist vinden , moeten ze het gewoon doen.

Groetekes, Sje

@Sje: Super bedankt Dat is erg positief! We zijn er ook al een beetje aan gewend en denk echt dat dit DE naam word

Da’s inderdaad een voordeel wat mijn nichtje zegt he: naam wordt nooit afgekort, wordt niet veranderd. En er is maar weinig of niks op te rijmen! Ook belangrijk, dat laatste!

(ook zo’n voordeel van Esther heten: rijmt alleen polyester op volgens mij. Haha!).

Groetekes, Sje

Haha, dat rijmen. Bij mij werd er altijd alleen Anne heeft panne van gemaakt
Verder kwamen ze ook niet.

Maarre… het is inderdaad ook gewenning. Als je een naam bedacht hebt, dan moet je er vaak ook gewoon even aan wennen.

Liefs, Anne