met mijn oudste 3 kids ging het als vanzelf maar met de jongste van nu bijna 3 … hoe bijdehand ze ook is met alles … krijg ik het niet voor elkaar om ze op de pot of wc te krijgen ze kan nog geen sec stil zitten iemand toevallig een goed idee ?
Tja zindelijk worden
Ben hier nu ook begonnen met op de wc zetten.
Heb Stefan in de winkel zelf een leuk boekje laten uitzoeken en dat ligt nu bij de wc, daar kan hij dan in lezen, beetje afleiding. Verder heb ik een zwitsal zeeppompje gehaald en elke keer als hij op de wc geweest is mag hij zn handen wassen, dat vindt hij helemaal geweldig. Geen idee of zoiets ook bij jullie helpt, hier vindt ie t nu nog interessant… of dat zo blijft weet ik niet, maar dat zien we dan wel weer, Stefan is nog jong
Ik heb ooit eens een artikel gelezen n.a.v. een onderzoek dat je pas na de 27 maanden met zindelijkheidstraining moet beginnen, tenzij een kindje zelf interesse toont. Anders kan het averechts werken.
En wat betreft de jongste van Noon, als ze echt nog geen interesse lijkt te hebben, zou ik het lekker nog even zo laten. Over een maandje weer eens proberen.
Groetekes, Sje
Stefan is nu net 27 maanden, hij is van de maand mei.
Hij geeft het tegenwoordig zelf aan als hij een vieze luier heeft of als hij een plasje doet in zn luier, daarom ben ik ermee begonnen