Tis niet te geloven!

Heb Lucas vorige week maandag een onderbroek aangedaan.
Ik was de smoesjes zo beu.
Dacht, ik doe hem een onderbroek aan en geen luier meer. Ben nu nog 2 weken thuis, heb nu de tijd.
Ken ik mijn kind ff goed.
Heb al een tijdje gezegd dat Lucas gewoon te lui was om zindelijk te worden en dat blijkt wel.
Na een week kan ik zeggen dat hij nog maar 2 of 3 keer een ongelukje heeft gehad.
Hij wil sinds een paar dagen wel alleen maar staand plassen. Maar daar moet dan wel bij gezegd worden dat hij dat dan wel doet zonder alles onder te plassen!
Hij mikt wel op het water in het toilet (dat klettert zo lekker he! Hahahaha).
Het poepen gaat ook goed. Hij had daar van de week eigenlijk geen zin in, was toch te veel gedoe.
Als hij nu zegt dat hij moet poepen zet ik heb gewoon op het toilet en loop weg. Dan roept hij al gauw daarna dat hij klaar is.
Haha, nouja, ik zou ook niet poepen als er een heel publiek bij staat!
Zelfs onder het spelen komt hij uit zichzelf naar me toe. En het liefste gaat hij alleen!
Heb hem ook al een paar keer 's morgens droog uit bed gehaald!

Ben zo trots als een hond met 7 l*llen
Er aan toe zijn of niet, vind het toch knap dat hij het binnen een week zo goed doorheeft.
Nu maar hopen dat hij geen terugval krijgt

Groetjes Mim

Heeeee, wat GOED zeg!!!
Goh, misschien een ideetje om eens te proberen bij Steef
Maar dan wel als het hier wat rustiger is. Eerst morgen ziekenhuis en volgende week zijn verjaardag.
Maarre…ging het metéén goed toen je hem een onderbroek aandeed?
Ik weet bijna zeker dat Stephan dan nog gewoon zou plassen (in ieder geval de eerste keer!).

In ieder geval hartstikke gaaf joh! En wees jij maar lekker trots hoor! Zou ik ook zijn!

Groetjes, mamma van Stephan

he wat goed van hem je mag super trots zijn hoor

groetjes marielle trotse mama van tanja

heee wat goed zeg!! dat is nog eens een stap vooruit!! hartstikke goed en zeker iets om trots op te zijn!

maureenmaureen

hee goed man gefeliciteerd hoor lucas grote vent ben je nu haha

Harstikke goed van Lucas! Grote jongen!
Hoe oud is hij eigenlijk?

Mijn zoontje Jens is ook net sinds een week of 4 zindelijk, hij was toen 3 jaar en 2 maanden. Sinds een halfjaar ging ie al elke avond voor het slapen gaan een plasje doen op het potje, maar meer gebeurde er niet echt. Ik wachtte tot ie het zelf zou aangeven, maar mijn geduld raakte op en ik gaf hem een onderbroekje aan. De po mocht ik echter niet van hem in de kamer zetten. Een halfuur later zat ie al op de w.c. (met w.c. verkleiner, sinds een paar dagen nu zonder) en plaste en poepte vol trots. Hij was er waarschijnlijk helemaal aan toe. Ook hier af en toe een ongelukje, meestal in de toiletruimte zelf, dus dat ruimt makkelijk op. Hij heeft nu alleen nog de fase dat ie denkt dat bij elke w.c.-bezoek een plasje EN een poepje moet worden gedaan, maar dat schijnt vaker voor te komen en vanzelf over te gaan.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003