Tips voor te leren luisteren

quote:
Minke reageert sinds een paar weken eindelijk wat beter op 'nee"of "ah-ah!" maar natuurlijk niet altijd.. ! Wat Minke nu ook doet is zichzelf op haar hoofd slaan als ze iets niet mag! Ze had een paar keer haar vader of mij een tik gegeven ( ja echt in ons gezicht!) dus wij hebben dat meteen grondig aangepakt door haar dan meteen op de grond te zetten en "NEE!"te zeggen. Nu gebeurt er het volgende zo nu en dan; ze mag iets niet wat ze doet dus ik zeg "Nee, Minke, niet doen!"en dan kijkt ze heel boos, je ziet haar echt in innerlijke strijd staan van "Ik mag het niet, .. maar ik wil het toch!!!" om vervolgens zichzelf op dan maar haar hoofd te tikken! mal kind zo raakt ze kennelijk de frustratie kwijt. En als ze luistert benoem ik dat ook echt , "goed zo, grote meid dat je als zo goed luistert"enzo. Ik hoop dat ik haar daarmee ook stimuleer om te (blijven) luisteren..! Maar ik heb het idee dat het volhouden toch ( beetje bij beetje) wat effecten sorteert! Dus ik sluit me aan bij het geduld bewaren, hoofd koel en volhouden!

lieve groetjes

Ja Emma doet dat ook, slaan op haar hoofdje als ze iets niet mag van ons. Ik vroeg me af waarom ze dat deed? Mijn beredenatie was dat ze probeert iets grappigs te doen en mij uit mijn boze bui te halen… Maar het kan idd ook frustratie zijn.

Grappig sat er meer van zulke rare kindjes zijn!

Groetjes Gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

quote:
Heb gister even iets uitgeprobeerd. Ik zei altijd NIET DOEN, MAG NIET. Nu zeg ik JESSE PAS D'R op en het lijkt een beetje te werken. Of misschien is het maar voor kort

Wat hier erg in trek is zijn kaarsjes. Pffff

Liefs

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2m.lilypie.com/2s9dp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Kaarsjes vind Tim ook erg leuk. En hij weet heel goed dat hij er niet aan mag komen. Hij begint heel hard te lachen als hij eraan zit. En de kactusjes die er naast staan, daar komt hij nooit aan. 1 keer heeft hij daaraan gezeten en zich geprikt en daarna nooit meer. Ze weten dus echt wel waar ze wel en niet aan mogen zitten.

Tim verraad zichzelf al heel snel. Als hij iets op het oog heeft wat niet mag, dan lacht hij al heel hard als hij er naartoe loopt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

@ sandra1980
Jada heeft zich vandaag nog aan een pan gebrand. Ik heb wel 15 keer gezegd dat ze er vanaf moest blijven, nou dan leert ze er maar van! Ik heb haar hand meteen onder de kraan gedaan en kusjes gegeven en sorry gezegd en toen ook uitgelegd dat als ik zeg, niet doen het is heet, dat het dan pijn kan doen! Ja soms moet ze het zo leren hoor, kan er ook niet aan doen! Misschien niet pedagogisch verantwoord, maar ja ze kan zo eigenwijs zijn!