Tips voor te grote korte broek en rokje?

Voor we naar oma en opa gaan even een vraag ‘van huishoudelijke aard’. Ik heb voor Eef allemaal zomerkleding nu in maat 92. Ik heb haar vanochtend 3x om moeten kleden omdat alles te groot was! Zou ze zijn gekrompen? Een hempje gaapte aan de zijkant, een rokje zakte af en een kort joggingbroekje ook. Dat zijn van die kleertjes die je niet aan kunt snoeren met elastiek én er kan geen riem op omdat er geen lusjes op zitten.

Heeft iemand tips hoe met name die korte broek en dat rokje blijven zitten? Het is te leuk om in de kast te laten hangen! Maar als het zo bouwvakkermodel is en op haar knietjes zakt, is dat ook niks. En oh ja…ik ben een doos als het om naaimachines aangaat, kan nog geen knoop aannaaien, dus het moet een simpele oplossing zijn!

Het lijkt alsof Eef steeds kleiner wordt, hahaha! Soms wel moeilijk met kleding kopen dus!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik zou zeggen; de zijkanten iets innemen met een steekje. Maar aangezien je aangeeft geen held te zijn met naald en draad, weet ik niet of dat gaat lukken. Of misschien vastzetten met een veiligheidsspeld. Maar ik weet niet of dat wel zo veilig is of Eva gaat proberen om de speld los te maken.

Groetjes Natasja

Hmm tja dat was ook mijn idee

Heb je geen leuke kleertjes meer van vorig jaar, die ze misschien nog wel past?
Hoewel het natuurlijk wel zonde is om dit nog een jaar te laten hangen op de gok dat ze het dan past…

Bretels, die heb je in hele leuke kleuren en motiefjes. Heb je nu niks aan, maar kun je wel weer voor shoppen. Enne ik heb laatst gewoon een riem om een jogging broek gedaan.

Groetjes,

Michèle

Ik zeg ook bretels. Ik kijk tewgenwoordig of ik ze kan verstellen want ook bij Dylano zakt alles van zijn kont Hij draagt de korte broeken van vorig jaar nu. Vorig jaar waren het kuitbroeken en nu hangen ze tot op zijn knie

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

En ik zeg ook bretels! Onze meiden hebben ze in het verleden zat gedragen als er geen knoopsgaten-elastiek in broek- en/of rokbanden zat.

Tegenwoordig zit er zo ongeveer overal van dat elastiek in gelukkig. Uitvinding van de eeuw!

Maar als het er niet in zit: bretels!

Groetekes, Sje

Seth heeft inderdaad ook bretels, alleen dan voor de sier.
Volgens mij hebben ze ook van die leuke voor meisjes met bloemetjes ed.

Precies om de reden die jij zegt: Er past niets, dus pas ik nu echt alles bij Seth.
Liefs, Anne

ik heb hier van die stoffen linten die ik vaak als riempje gebruik. Ik heb ze in meerdere kleuren, leuke strik erin en ziet er schattig uit.
verder zou ik zeggen, mee nemen met shoppen en haar laten passen. toch wel zonde van de kleuke kleertjes.

groetjes Gidget

heb je geen handige moeder of schoonmoeder die wel handig is ,
ms een tip>??

Ander idd een leuk riempje of bretels idd.

Maar dat hebben al velen voor mij gegeven.
ik ben ook helemaal niet handig, kan ook nog geen knoop aan de blouse
zetten, dan zit ie schots en scheef. Gelukkig heb ik een handige moeder
die dat nog kan, ondanks dat zij veel last heeft van artrose…
groeten, mama van 2 kids

Ik ga hier ALTIJD met knopen naar mama! Ik kan het niet, erg he? Maar een steekje gaat me denk ik nog wel lukken…Bretels kan ook, maar dat vind ik voor een rokje dan weer minder omdat er een wijder hemdje op hoort! En de speld dacht ik ook al aan. Ja, je moet wat he?

Eva lijkt gewoon echt nauwelijks te groeien. Daar maak ik me overigens totaal niet druk over, want ik ben zelf 1.64 meter! Gisteren had mijn zus supergave kleding meegenomen die van mijn nu 6-jarige nichtje is geweest en een paar gympjes die zij nooit heeft gedragen. Maar ze verzuipt er nog in! Mijn nichtje was toen duidelijk veel groter. Max haalt haar echt in zowat. Die heeft al maat 74, al moet ik die broeken wel heel erg aansnoeren. Maar die heb ik wel op de groei gekocht, anders blijf ik bezig.

Ik ga morgen even kijken voor naald en draad! En mama gaf me gisteren ook wat tips om rosé uit de broek van Eef te halen (die had ze omgestoten). Tip a la Sje met groene zeep en…ales eruit! Soms fijn als je nog naar je moeder kunt om dat soort dingen te vragen! Zeker als je zo’n naai- en schoonmaaknitwit bent zoals ik!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Voordeel van een rokje is dat je de bretels ook onder het blousje kan doen, als je moet verschonen of op het potje zet is dat je het rokje omhoog doet

Groetjes,

Michèle