Ik heb ook een kindje op de peuterspeelzaal en een aantal maanden geleden was er een situatie waarvan ik als moeder eigenlijk wel op de hoogte gesteld had willen worden.
Mijn dochtertje kwam thuis met het verhaal over een jongetje uit haar klasje die was gevallen en de mama was gevallen en het zusje was gevallen. Toen ik vroeg hoe ze aan die informatie kwam zei ze dat de mama van dat kindje dat in de klas verteld had.
Kijk, eigenlijk vind ik dan dat wij als ouders als we ons kind die keer ophalen heel beknopt op een briefje mee moeten krijgen wat er door een andere moeder in de klas is verteld. Zodat wij ons eigen kind op kunnen vangen als het zelf over dit verhaal begint.
Het ging hier namelijk om best een ingrijpend verhaal. Die moeder had haar zoontje en dochtertje op de arm en is van boven naar beneden van de trap gevallen op het station. Dochtertje been gebroken, zoontje enige tijd buiten bewustzijn geweest, in ziekenhuis gelegen en fikse hersenschudding. Daardoor was dat jongetje een tijdje niet op de peuterspeelzaal en toen hij wel weer kwam moest hij wat rustiger aan doen.
Heel goed dat die moeder dat zelf aan het klasje uit komt leggen, maar ik vind wel dat ik daar als moeder van moet weten want mijn dochter komt thuis met een warrig verhaal en voor hetzelfde geld wordt ze die nacht daarna van een nare droom wakker en weet ik niet wat er aan de hand is. Als ik wel weet wat haar bezighoudt kan ik haar veel beter troosten.
Nou heb jij de babygroep dus daar zal dit niet aan de orde zijn, maar mogelijk is het wel iets om mee te nemen in de rest van je opleiding en straks in je werk want je zult ongetwijfeld ook met groepen te maken krijgen van kindjes die ouder zijn.
Succes met je stage en de rest van je opleiding.
Groetekes, Sje