Tips voor spelletjes

Hoi meiden,

Dani is op dit moment een een fase dat hij absoluut niet alleen kan spelen. Zelfs samen spelen vindt hij maar voor een paar minuten leuk. Hij loopt eigenlijk de hele tijd te piepen. Ik heb het gevoel dat dit te maken heeft met het feit dat hij veel meer wil dan dat hij kan. En omdat hij weet dat hij het toch niet kan, eigenlijk al gelijk ontevreden is. Op zijn rug spelen wil hij niet meer, want hij wil op zijn buik liggen. Op zijn buik is leuk, maar hij wil eigenlijk zich kunnen voortbewegen en dat lukt nog niet en raakt daardoor gefrustreerd. Hij wil heel graag zitten, maar omdat hij van alles ziet en overal naar toe wil blijft hij niet rustig zitten (hij kan ook nog niet stevig alleen zitten hoor), komt dan vanzelf weer op zijn buik terecht en wordt dan weer boos. Hij wil heel graag staan (uiteraard met mijn hulp) maar dat kunnen we ook niet de hele dag doen…Kortom het is op dit moment erg gezellig met Dani, haha

Nu is hij altijd al een heel ondernemend mannetje geweest en kon al vrij snel boos worden als dingen niet lukken, maar nu is het extremer. Hij loopt echt een groot gedeelte van de dag te piepen/zeuren. Dit zal te maken hebben met zijn 6 maanden sprong (al wijzen andere dingen daar nog niet op) en ik laat het ook maar gewoon over me heen komen. Maar goed waar ik heen wil. Veel van jullie zullen dit misschien herkennen en dit ook met hun kindje hebben gehad. Wat voor spelletjes kan ik het beste met hem gaan doen, moet ik hem gewoon laten piepen (wat ik eigenlijk ook weer zielig vind). Hoe kan ik er dus het beste mee om gaan??
Jullie adviezen en tips zijn van harte welkom!!!

Liefs!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

pfoe heel herkenbaar inderdaad en heel erg vermoeiend.
zeker in de periode dat lindsey zelf nog niet goed rechtop kon zitten ging ik eigenlijk best veel met d’r wandelen. zij lekker in de kinderwagen en dan naar het park eendjes kijken of naar de kinderboerderij, vond en vind ze prachtig. maar echt spelletjes met d’r spelen was met lindsey ook niet echt een succes, veels te ongeduldig en t was (net als bij jou) al gauw niet goed meer. wel heb ik in die periode elke dag d’r speeltjes verwisseld voor wat anders, telkens twee stuks zodat er niet teveel afleiding is.
succes ermee in ieder geval!!

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

Rinske: goed idee dat van die 2 spelletjes tegelijk. Hij is al heel snel afgeleid, dus dan kan hij zich concentreren om alleen die 2 spelletjes. Had ik net ook gedaan, zie ik hem naar de andere kant van de kamer kijken, want daar lag ook nog een speeltje…en dat wilde hij toch ook wel erg graag…wat een doerak he!!

Kiekeboe vindt Dani inderdaad ook leuk. We leggen dan een doekje op zijn hoofd en dan trekt hij die er zelf vanaf.

@saro: tja ze blijven onverbeterlijk!! hahaha
lindsey legt altijd zelf een doekje over d’r gezicht en trekt m dan ook weg. maar dit heeft ze niet van de kiekeboespelletjes, dit deed ze namelijk zelf al heel snel. waar ze het van heeft ik weet t niet, maar ook voor haar is het altijd goed voor een lachbui.

liefs,
Rinske

Over honden zeggen ze dat als je bij een hond een doek over z’n hoofd gooit, hij slimmer is naarmate hij sneller die doek van z’n kop schudt. Dus als 'ie niks geen moeite doet, domme hond. Doet 'ie het meteen, slim beest!

Groetjes!

ruben vind kiekeboe ook helemaal geweldig!
en hij trekt zelf doekje op zijn hoofd en als hij hem er dan af haat, zeg ik kiekeboe…hij schatertvan plezier dan!
helemaal toppie!!

groetjes!!

karin

Nee hoor Wil, moest er gewoon aan denken ineens…tuurlijk is Bo een onwijs slim ventje!

Groetjes!

Joey vind het sinds een maandje ook heel leuk om dingen na te doen. Als ik met hem aan de keukentafel zit, sla ik bijvoorbeeld met mijn handen op tafel, en dan doet hij dat na, gevolgd door een trotse lach
We oefenen veel met zwaaien, en zeggen dagdag er bij. dat zegt hij nu na, en zijn handje zwaait al heel voorzichtig mee.
Ook kiekeboe is een succes, en verder zijn lievelings speeltjes, een badeendje, een sleutelbos en een bijtring. Als ik die voor hem hou is hij al helemaal vrolijk
Bij Joey valt het mij op dat eigenlijk alles wel leuk is, zolang het maar heeeeeeeel vaak herhaald word, pfffff

Groetje Anouk

ha!
dan heb ik en hele slimme hond!!!
verder heeft Emma precies hetzelfde gehad in die periode. Ik heb ook veel gewandeld. En de loopstoel (ik weet het CB is hier negatief over) was een succes. Ik heb haar ook wel in haar wipper meegenomen als ik in de keuken bezig was bijvoorbeeld… Zij is er ook weer overheen gegroeid. Is idd misschien de voorloper van de sprong.

speeltjes wisselen is ook een goede tip!

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo,

Ik zal wel niet op de goede forum zitten, maar ik heb een vraag aan iedereen. Ik doe de opleiding SPW 3 wat nu PW is maar ik loop stage op een kinderdagverblijf op de baby groep 0-2 jaar, en nu is mij gevraagd om een leuke activiteit te verzinnen wat te maken heeft met kleding! Ze hebben al een aantal dingen gemaakt daar met het thema kleding maar ze wouden een keer wat nieuws. Nu kan ik dus niet zo goed zelf iets verzinnen. Vind het altijd wel moeilijk om leuke activiteiten te verzinnen!
Willen jullie mij helpen om een activiteit te verzinnen?

Groetjes Esmee

e.e.d

@gidget: hier precies hetzelfde gedaan hoor, lekker in de looptstoel, al was het dan maar voor vijf minuutjes, zeker toen ze zelf goed rechtop kon blijven zitten werd t hooguit een kwartiertje maar ze vond t prachtig. en nog steeds, af en toe is t gewoon makkelijk zo’n loopstoel.

@E.smee(*): tja dat is vrij lastig, kan eerlijk gezegd niet zo snel op iets komen, maar mocht ik nog iets kunnen bedenken dan laat ik t je weten.

liefs,
Rinske