Tips voor pittige tante

Nou, we hebben me net toch een driftbui achter de rug.
Ik heb er stiekem ook wel even om staan lachen.
Saar was het ergens niet mee eens met eten en die wordt me toch kwaad.
Gillen, krijsen, rooie kop, ze ging zo te keer dat ik haar met stoel en al op de gang heb gezet.
Toen ze heel even een rustpauze nam om te ademen heb ik haar weer opgehaald, wil ik verder gaan met eten, begint ze zo weer opnieuw.
Nou ja dan eet je maar niet, zet ik haar op de grond en gaat ze weer zo achterlijk tekeer.
Opgepakt en bed gekwakt( bij wijze van)
Toen ze daar rustiger werd heb ik haar weer opgehaald.
Even getroost, gespeeld.
Daarna gingen de kids allebei naar bed en toen was ze zoooo verdrietig.
Ik heb haar getroost in bed en ben daarna weer weggegaan.
Dit heb ik 3 keer moeten herhalen en daarna is ze na een korte huil n slaap gevallen.
Kind is 15 maand.
Hebben jullie enige tips? Heb ik dit goed aangepakt zo?
Ze is namelijk ontzettend driftig zodra haar iets niet aanstaat.

Oeh, en dan moet ze nog peuter worden!
Ik heb sinds de laatste weken enig verstand van opstandige peuters, maar wat betreft een dreumes weet ik niet welke aanpak het beste is

Nou… herkenbaar!! (gelukkig )
Mijn dochter is 17 mnd en ook zij kan heel heftig reageren als haar iets niet aanstaat. Ik doe meestal hetzelfde wat jij ook gedaan hebt, apart zetten, terug halen als ze rustig is en als ze dan weer tekeer gaat dan negeer ik haar helemaal.

Ik zou haar niet in haar bed zetten, want dan kan ze dat als straf gaan zien wat weer kan leiden tot het niet in bed willen liggen. Ik zet mn dochter gewoon apart ergens in de kamer/hal.

dus tips heb ik verder niet, ik ga meelezen hier!

Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Oeh is er een volop aan het springen ook, maar je hebt het goed aangepakt hoor. Jezelf niet laten kennen en ik zette morgan ook wel eens in der bed. Juist omdat daar geen of heel weinig prikkels zijn kwam ze daar meestal het snelste tot rust.

Groetjes,

Michèle

Ze kwam in bed ook het meest tot rust, uiteindelijk was ze gaan liggen met haar knuffel.
Maar in bed heeft idd ook een nadeel, dat ze het als straf gaan zien.
Maar zo zeg, ik dacht dat Job heftig was toen, maar die was er niks bij haha.

Oh maar ik zei altijd tegen Morgan kom mamma gaat jou even in bed leggen dan kun je even tot rust komen. Ik was nooit boos zeg maar als ik haar erin legde dus ze heeft het nooit als straf gezien.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 17 Mar 2011 14:19:13

Pff hier ook van die leuke buien. Ik zet hem in de keuken voor de deur of ik draai (als we aan tafel zitten) zijn stoel om. Hij wil in alles zijn zin krijgen maar ja jammer dan.
Korstjes wil hij niet eten maar wel het broodje van broer. Wil je een nieuw broodje eet je eerst je korstjes maar op dus naaaaaaaaaaaaaa heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel strijd eet hij zijn korstjes op en daarna nog een broodje. Als we er nu al aan toe gaan geven dan wordt het straks nog wat het is wel goed hoor.
Persoonlijk zou ik mijn kind niet op bed leggen net als wat zwelge74 zegt een bed is om te slapen en niet om te straffen.
Gewoon op de gang, keuken of stoel draaien