Hebben we zelf ook wel eens last van
Groetjes Manderijn.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze niet uit de rietjesbeker mag drinken?! Ze is 15 maanden! Mijn zoon heeft tot 2 jaar alleen maar uit een rietjesbeker gedronken en nu heeft hij nog altijd een met water staan. Je kunt je wel overal druk over maken.
22-12-2009 colin geboren
Oh dat is ook even een uitgesproken mening!
Het is, uiteraard, eigen keuze van Domino, die naar mijn idee niet zo raar is als dat jij het nu doet overkomen. Drinken met een rietjesbeker is in ieder geval voor de tanden een stuk slechter dan drinken uit een beker. Plus het feit dat de rietjesbeker waarschijnlijk de hele dag voor handen is, en ook dat niet echt goed is natuurlijk!
En als je het hele topic hebt gelezen, heb je ook gelezen dat Domino haar derde kindje verwacht, en dat het tegen die tijd geen optie is om een dreumes iets nieuws aan te leren, en ze geen 2 kinderen aan de fles wil hebben.
Prima dat jij je kind van 2 nog wel uit een rietjesbeker laat drinken, dat laat ik mijn kind van 2 niet. Daar hebben we bekers voor! Ieder zijn eigen. Ik denk alleen niet dat Domino met zo’n topic op deze adviezen zat te wachten.
Groetjes Manderijn.
@mandarijn, misschien bedoel je het niet zo. Maar ik vind jouw reactie ook behoorlijk aanvallend geschreven. Mamavancollin had het iets anders op kunnen schrijven, maar het enige wat ze schrijft is dat ze niet begrijpt waarom domino zich er zo druk om maakt.
Ik vind persoonlijk 15 maanden ook niet zorgwekkend om nog uit een rietjesbeker te drinken. Maar goed dat heb ik al in mijn vorige berichtje geschreven. Rietjesbeker is volgens mij echt zo slecht niet. Alleen zou ik zoals ik al eerder schreef wel stoppen met melk uit een speenbeker.
Groetjes,
Sandra
Mijn reactie was helemaal niet aanvallend bedoeld! Ik vroeg me alleen af waarom ze het perse wil. Prima maar het hoeft nog niet mijns inziens. En water maakt echt niet uit waar ze dat uit drinken. Mij valt het op dat ouders zich tegenwoordig best druk maken over niet zo’n belangrijke zaken en ik bedoelde het meer als hart onder de riem… Zo van Relax!!
22-12-2009 colin geboren
Misschien in een andere verwoording
Leeftijdtechnisch is het inderdaad geen moeten, maar ook wat betreft de leeftijd is het niet zo dat het niet zou kunnen. Ze adviseren daarom toch ook om er altijd vroeg mee te beginnen? Ik weet niet beter dan dat er vanaf 9 maanden een beker geïntroduceerd kan worden. Kán… hoeft niet!
In combinatie met de baby op komst, vind ik het begrijpelijk dat ze er wat meer vaart achter zet. En als je dus zo’n topic opent, open je die met een doel. En als er dan gezegd word, je kunt je wel over al druk om maken,zou dat voor mij overkomen alsof het niet zo belangrijk is!
Maar goed, ik merk dan ook niet dat veel ouders zich te druk maken, ik vind ouders van nu soms juist erg makkelijk.
Zo aanvallend als dat het er staat is het dus ook niet bedoeld van uit mijn kant.
Groetjes Manderijn.
thanks voor al jullie reacties! Even lekker pittig
Ik wilde er inderdaad vaart achter zetten met drinken uit een beker omdat er nog een kindje bij komt. En 2 kinderen aan de fles is niet ideaal heb ik vorig jaar gemerkt. De oudste was nèt van de fles af (met 14 maanden) toen de jongste er met 6 weken aan begon. De oudste was jaloers en wilde dan ook melk drinken…
Vandaar dat ik nu wil dat ze dus gewoon uit een beker drinkt en daar aan gewend is zodra de baby geboren wordt. Dit keer ga ik geen borstvoeding geven, maar gelijk een flesje.
Ze mag overigens van mij best af en toe een rietjesbeker gebruiken, heb daar helemaal geen bezwaar tegen. t punt is meer… dat als ik haar wil leren drinken uit een gewone beker die rietjesbeker dus écht uit het zicht moet zijn. Zolang die blijkbaar in t zicht is of even een deel van de dag in d’r handjes is geweest, wil ze niet meer uit een open beker drinken! Dus beide in gebruik werkt bij haar niet… Zo kon ik het haar dus niet leren!
En inderdaad… een rietjesbeker slingert de hele dag rond en een gewone beker drinken op vaste momenten.
Helaas drinken mijn kids geen gewoon water of thee. Vaak genoeg geprobeerd. Bij de oudste krijg ik t terug met ‘niet jekker’.
Ook de oudste drinkt heel af en toe nog wel uit de rietjesbeker, bijv als we ergens op bezoek gaan waar ze geen ‘kinderdrinken’ hebben…