Tips voor een wakker manneke

Hoi hoi . Mijn zoontje van bijna 3 maanden heft volgens mij heel weinig slaap nodig . Als hij zijn flesje op heeft dan is het nog even knuffelen en spelen . Dan leg ik hem nog in de box tot ik merk dat ie slaap krijgt . Dan gaat ie naar zijn bedje . Na een kort huiltje slaapt ie in maar na 3 kwartier tot een uur is ie weer klaar wakker . Het probleem alleen is dat ie zichzelf niet kan vermaken en dus maar steeds mopperd . Hij huilt niet echt maar geeft af en toe een huiltje . Op het buro adviseerde ze om hem in te bakeren maar hij is aan het proberen te duimen dus dat vindt ik eigenlijk jammer . Heeft iemand nog tips ???

Ojaa Ik vergeet te zeggen dat ie na de fles van 19.00 en snachts wel goed door slaapt .

Hoi Dorethe,

Korte slaapjes daar is weinig aan te doen.
Als je al goed kijkt naar de signalen gapen, oogjes wrijven, jengelen enz.
en hem dan gelijk op bed doet, dan heeft hij waarschijnlijk genoeg gehad
aan die 3 kwartier/uur slaap.
Als hij klaarwakker is dan zou je hem nog even een half uur kunnen laten
liggen, kan hij nog even lekker in bedje spelen.
Heeft je zoontje ook een knuffel in bed? Leg die maar bij hem neer dan
pakt hij die misschien wel.
Ik heb geen ervaringen met inbakeren, maar het schijnt wel zo te zijn
dat babytjes dan langere slaapjes doen.
Wat ik ook al vaak als tip heb gegeven aan andere moeders is het bedje
eens anders neer zetten.
Anne deed eerst ook korte slaapjes (ong gelijk als jouw zoontje), en
haar bedje stond altijd tegen de muur.
Toen heb ik hem een kwartslag gedraaid in de lengte voor het raam met
de gordijnen open en vanaf toen ging ze 1 1/2 a 2 uur en soms nog langer
slapen.
Ik heb met 3 mnd ook een slaapje besteld (warm slaapzakje met lange
mouwen) en toen ik die binnenhad gekregen via de post en hem aantrok
toen ging ze dus langer slapen.
Of het door het slaapje komt of door het bed anders neer te zetten weet ik
niet.
Kijk maar eens bij: www.slaapje.nl

Je zoontje kan zich ook niet vermaken zeg je.
Ligt hij in de box te spelen?
Af en toe wat speelgoed veranderen vindt hij leuk denk ik.
Of je zou hem de ene keer in de box kunnen leggen en de andere keer op
een kleed op de grond, of een tijd in de wipstoel.
In de wipstoel kunnen ze alles goed zien.
Wij hebben vaak een babycd aanstaan en dit vindt ze geweldig!
Gaat nu met plezier de box in. Af en toe huilt ze wat, maar we halen haar
er niet uit en met 5 min. is het over en speelt ze lekker verder.

Onze oudste dochter Elke sliep op die leeftijd pas savonds weer.
Die legden we tussendoor wel te slapen, maar bleef gewoon wakker in
haar bedje liggen.
We hebben haar toen maar de hele dag opgehouden en dan savonds in bed
gedaan.
Wees blij dat je zoontje nog wel wat wil slapen.
Heeft je zoontje ook een speen?
Hoeveel flesvoeding krijgt hij?
Anne gaven we op de leeftijd van 3 mnd 150cc.

Laat je me nog wat horen!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 8 mnd

Mijn zoontje heeft daar ook last van. Hij is nu anderhalve maand en slaapt ook bijna niet. Meestal slaapt hij alleen na de fles van 7:00. Dan slaapt hij ongeveer tot 9:30. Als hij dan weer wakker is, valt hij pas weer rond 21:30 in slaap. De laatste fles (23:00) was dan ook altijd een probleem, omdat ik hem dan niet wakker kreeg. Nu krijgt hij de laatste fles om 21:30 en slaapt hij ongeveer tot 5:00. Tussen 9:30 en 21:30 probeer ik hem wel in bed te leggen, maar het enige dat hij dan doet is huilen. Gelukkig kan hij zich steeds beter alleen vermaken, dus kan ik hem ook even alleen in de box laten liggen. Moet alleen niet te lang duren! Ik kan me hier verder goed in vinden, het belangrijkste vind ik dat ze 's nachts goed slapen, zodat je zelf wel aan je nachtrust toe komt. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat je fijn vind en of je het belangrijk vind dat hij overdag langer slaapt.

quote:
Hoi hoi . Mijn zoontje van bijna 3 maanden heft volgens mij heel weinig slaap nodig . Als hij zijn flesje op heeft dan is het nog even knuffelen en spelen . Dan leg ik hem nog in de box tot ik merk dat ie slaap krijgt . Dan gaat ie naar zijn bedje . Na een kort huiltje slaapt ie in maar na 3 kwartier tot een uur is ie weer klaar wakker . Het probleem alleen is dat ie zichzelf niet kan vermaken en dus maar steeds mopperd . Hij huilt niet echt maar geeft af en toe een huiltje . Op het buro adviseerde ze om hem in te bakeren maar hij is aan het proberen te duimen dus dat vindt ik eigenlijk jammer . Heeft iemand nog tips ???

aan de andere kant, als je dat duimen een beetje kunt voorkomen is dat alleen maar mooi meegenomen…

Dat zelf vermaken komt vanzelf!
Hang anders een mobile boven het bed, heeft hij wat om naar te kijken.
Kleurige stickers op de muur!
Een knuffel in bed en eventueel een speeltje met van die bijtdingen er aan zijn ook erg leuk voor hem.

Oh, enne, niet te snel er op af als hij weer wakker is.
Anders leert hij het nooit…
Dat af en toe een kreetje/huiltje is goed voor z’n stemontwikkeling.
Dus helemaal niet erg.

Of te wel, inbakeren lijkt mij helemaal niet nodig.

M.

Hoi hoi
Bedankt voor jullie reactie’s . Zijn bedje heb ik al gedraaid (had ik al in andere forums gelezen ) Ik zet ook iedere dag andere knuffeltjes in zijn bed .Tim kan zich niet vermaken als hij na zijn slaapje wakker wordt en blijft mopperen ( af en toe huilen met tussenpozen) tot ik boven kom . Dan is het lachen . Mijn manneke heeft geen speen want die is ie na 5 minuten weer kwijt en dan is het voor een goeie huilen . Ook zoekt hij dan niet meer naar zijn duim en als hij die te pakken krijgt is hij wel tevreden . Het is hem vanmiddag toevallig een keertje gelukt . Honger heeft ie niet volgens mij . Hij krijgt nu 160 ml en sávonds om half 11 170 ml . Als hij honger heeft , heeft hij een ander huiltje , een driftiger . Ik vindt het niet erg dat hij wakker is maar ik vindt het vervelend voor hem dat hij moet mopperen terwijl het eigenlijk een heel vrolijk en gezellig ventje is . Tenminste dat is hij als ik hem ophaal en de fles geef of met hem speel . Daarom heb ik ook niet het idee dat hij slaap te kort komt . Ik ben ook beng als ik hem in ga bakeren dat ik hem dwing om overdag meer te slapen en dat het dan snacht weer een probleem wordt . We zien wel . Misschien kan hij zich wat beter vermaken als hij wat ouder wordt …

hoi,

Hoe meer je kleintyje overdag slaapt hoe beter ze 's nachts slapen. Inbakeren brengt rust en geeft geborgenheid. Is zeker de moeute waard. Wij hebben er een vrolijk en uitgerust kind voor terug gekregen.

groetjes

Hoi, wat een herkenbaar verhaal! Het is net mijn verhaal, alleen hebben wij een klein vrouwtje van drie maanden… Niets helpt en soms wordt ik echt wanhopig als ik na drie kwartier alweer dat gemopper hoor. Ja negeren zeggen ze, maar eigenlijk gaat het mopperen dan altijd over in huilen en dat ga ik echt niet negeren (wel geprobeerd hoor, dan haal ik na een poosje zo’n klein overstuur hoopje mens uit haar bedje) Alleen vermaken lukt haar ook niet. Ik geef haar ook telkens nieuw speelgoed of juist het speelgoed waar ze in de box een tijdje lekker mee speelt mee in haar bedje. Maar inderdaad, in de box alleen spelen of op het speelkleed, of in de wipstoel, zo’n 10 minuten en dan begint het gemopper weer. Inbakeren hebben wij vanaf 3 weken tot 2 1/2 maand gedaan en toen mocht het een dagje niet vanwege de vaccinaties. Eigenlijk sliep ze er nauwelijks minder om die dag en toen hebben we maar besloten om het helemaal niet meer te doen. heeft wel een beetje effect gehad op de lange nachtslaap, maar is inmiddels ook weer hersteld. Ik vind zelf dat ik haar nu in ieder geval de kans geef om te spelen als ze wakker is, want met inbakeren kan ze dat natuurlijk niet. Onze dame slaapt trouwens nog niet door, dus in dat opzicht heb je het nog beter dan wij… Hoe vaak krijgt jullie kleine man eigenlijk nog voeding (gewoon nieuwsgierig hoor). Renkse krijgt overdag 5 keer de borst en 's nachts nog een keertje. Ik weet neit precies hoeveel ze dus drinkt. Als ze op het kinderdagverblijf een fles krijgt krijgt ze 180 ml en dat drinkt ze meestal bijna op, maar dat is dus maar twee keer per dag en de overige voedingen krijgt ze de borst.

Hoi,

Zou het misschien helpen wanneer je haar in ee wipper voor het raam zet?
Wij hebben op een gegeven moment ook de box voor het raam gezet. Schot in de roos.

Succes

Het wordt vanzelf beter. Puck is nu 1 jaar , maar ik herekn jullie verhaal helemaal.

Groetjes Loes

Ik laat hem nu eigenlijk altijd liggen tot het tijd is voor de volgende fles maar dan ligt ie dus ooit 2 uur te mopperen . Wat zouden jullie doen ? Hem eruit halen of laten liggen . Ik ben bang als ik hem eruit haal dat hij dan steeds eerder eruit wil . Ik heb het gevoel dat het hem er ook om gaat dat ik kom .

Hoi Dorothe,

Zou je zoontje niet laten liggen tot de volgende fles.
Als ie met 3 kwartier/uur wakker is dan kan hij nog even in bed spelen.
Laat hem nog maar lekker een half uur liggen. Misschien valt hij toch
weer in slaap.
Daarna kan hij er gewoon uit en lekker spelen in de box tot het tijd
is voor de volgende voeding.
Probeer anders eens dat slaapje, hij is heerlijk warm en misschien
slaapt hij er wel langer door.
Wij hebben Anne er nu alleen in haar rompertje en kort shirtje in
te slapen en als ze wakker is voelt ze heerlijk warm aan.
Laat je me nog wat weten of dit wat is.
Kijk maar eens op de site van www.slaapje.nl

Groetjes Heleen.

Hoi,

Je kan ook voor de bakerzak kiezen. Is een slaapzak waar ze met de armpjes inzitten.
Kijk maar eens op www.bakerzak.nl

Wat een superproduct.

Groetjes Loes

Hanneke ik vergeet te reageren op jouw vraag . Onze Tim krijgt 4 flessen van 165 ml : om 7 , 11 , 15 en 19 uur en rond 23 uur 180 ml . Maar ik heb het idee dat ie daar al weer niet genoeg meer aan heeft . Ik denk dat ik maar eens een slaapje ga bestellen . Baad het niet dan schaat het niet . Lijkt me wel lekker slapen .

je kan ook bij prenatal een slaapzak met lange mouwen kopen. 15 euro dus veeeeeeel goedkoper

Hoi,

Die slaapzak van Prenatal heb ik voor Elke en die is met afritsbare mouwen.
Die is ook fijn.
Hij is groen.
Maar het slaapje wat ik voor Anne heb is gewoon heerlijk zacht en warm
van binnen, en hij is niet zo dik.
Kortom ik vindt hem geweldig!
Hij is de prijs echt waard.
En nog iets: dit slaapje kun je ook gewoon in de zomer gebruiken.
Heb je een gewone slaapzak dan moet je een dikke voor de winter kopen
en een dunne voor de zomer.
Nu heb je dus 1 voor alle seizoenen.

Groetjes Heleen.

Is dat die slaapzak van E80? Wie heeft die ook? Doen jullie er ook nog een dekentje overheen? Ik had namelijk het idee dat Thijmen het koud had, en heb nu die thermoslaapzak en een dekentje, is dat niet te veel?
Hij slaapt trouwens overdag ook maar 3 kwartiertjes…helaas, maar wel 12 uur 's nachts, dus dat is al heel wat (hij is 6 maanden)
Estelle

Hoi,

Het slaapje kost 52.50 euro (tot 1 1/2 jaar)
Het grotere slaapje van 1 1/2 tot 4 jaar kost 57,50.
Niet goedkoop dus, maar wel lekker warm.
Anne gebruikt de mouw trouwens als knuffel omdat hij zo lekker zacht is.

De prenatal slaapzak kreeg ik van mijn moeder en die kost 15 euro.

Groetjes Heleen.

Hoi hoi
Ik heb dus een slaapzak gekocht en hij slaapt er lekker in maar niet langer als dat hij ervoor deed .
Ik probeer me er maar bij neer te leggen dat hij niet meer slaap nodig heeft en heb hem er vanmiddag dus ook na een half uurtje mopperen uit gehaalt . Hij heeft toen lekker in de box liggen spelen . Na de fles van 3 uur moesten we naar de fisioterapie en daarna heeft hij weer in de box gespeelt . Toen drie kwartier geslapen en toch was hij net weer heel vrolijk en gezellig . Nog meer dan op de vorige dagen . Het leek wel of dat hij gelukkiger was nu ik hem meer uit zijn bedje haal als hij wakker is . Dus ik denk dat het wel goed is zo . Hij hoeft minder te mopperen en ik hoef minder huilen aan te horen dus … Ben benieuwd hoe het morgen gaat . Ik moet morgen weer beginnen met werken en Tim gaat dan voortaan naar het kinderdagverblijf .

Hoi Dorethe,

Hoe ging het met werken vandaag en ging het goed op het kinderdag-
verblijf?
Je hebt je kindje vast wel gemist.
Hoe vele dagen ga je weer werken?
Ik vond het vreselijk toen ik weer moest werken.
Mijn man is huisman en ik werk 5 dagen.
Het went wel hoor moet ik zeggen.
En als ik thuis kom en 2 lachende smoeltjes zie, dan is mijn dag weer helemaal
goed!

Groetjes Heleen.

ik wil tocheven reageren op die slaapzakjes ik heb altijd de ewone gebruikt werkt ok perfect pyamajasje eronder dan slapen ze ook net zo goed hoor vind het verspilling van je geld