Wat een dag vandaag. Au, au, au. Ik was al een dag of 10 niet naar de wc geweest en ik kreeg me toch buikpijn. Het kwam in golven en voelde exact hetzelfde als mijn ontsluitingsweeën. Ik lag echt krom van de pijn. Laxeerspul hielp niet en zelfs een speciale zetpil met bisacodyl deed niets. Alles zat vast! Mijn vriend dacht op een bepaald moment dat ik weeën had, zo zat ik te kermen. Eva kwam omdat ze bij me wilde zitten, maar ik had zo’n pijn dat ik haar niet op kon tillen. Nou, toen begon ik te huilen. Als ik mijn eigen kind niet eens meer kan tillen! Terwijl ze graag bij mij wilde zitten. Ik voelde me echt ellendig. Ik ging echt kapot van de steken, die opkwamen en weer afnamen. Vorige keer had ik het ook, met Eef en toen gaven ze een klysma. Hielp ook niet, want dat werkt alleen op het onderste deel van de darm en bij mij gaat het al hoger niet goed zeg maar…Ik heb me nu dus zitten verbijten en heb veel thee gedronken. Uiteindelijk is de ergste kramp weg, maar dit is echt NIET fijn. Ik ga morgen Lactulose kopen, misschien helpt dat? Ik heb al jaren last van mijn darmen en bij mij werkt bijna niks…helaas. Maar zo’n pijn als vandaag heb ik gelukkig niet vaak! Eva kwam me op een gegeven moment, toen ik zat te huilen, een ‘homey’ geven. Zo noemen wij het als je met je vuist tegen de vuist van een ander slaat. We doen het altijd zo van: ‘Hallo, hoe gaat het?’ en nu deed ze het om te troosten. Dat was héél lief!
Verder heb ik nu ook een zere rug. Dat is logisch door het gewicht van de buik natuurlijk. het zit onderaan mijn rug, op het punt waar je rug overgaat in je billen zeg maar. Echt een zeurende pijn die pas weggaat als ik rust. Nu weet ik dat sommigen van jullie daar een speciale band voor hadden? Wat is dat voor iets? Hielp het? En waar koop je die? Ik moet nog 9 weken en kan best wat rugsteun gebruiken! Tips graag ladies!
Groetjes Rainbow, trotse mama