Tips tegen rugpijn en vreselijke buikkramp

Wat een dag vandaag. Au, au, au. Ik was al een dag of 10 niet naar de wc geweest en ik kreeg me toch buikpijn. Het kwam in golven en voelde exact hetzelfde als mijn ontsluitingsweeën. Ik lag echt krom van de pijn. Laxeerspul hielp niet en zelfs een speciale zetpil met bisacodyl deed niets. Alles zat vast! Mijn vriend dacht op een bepaald moment dat ik weeën had, zo zat ik te kermen. Eva kwam omdat ze bij me wilde zitten, maar ik had zo’n pijn dat ik haar niet op kon tillen. Nou, toen begon ik te huilen. Als ik mijn eigen kind niet eens meer kan tillen! Terwijl ze graag bij mij wilde zitten. Ik voelde me echt ellendig. Ik ging echt kapot van de steken, die opkwamen en weer afnamen. Vorige keer had ik het ook, met Eef en toen gaven ze een klysma. Hielp ook niet, want dat werkt alleen op het onderste deel van de darm en bij mij gaat het al hoger niet goed zeg maar…Ik heb me nu dus zitten verbijten en heb veel thee gedronken. Uiteindelijk is de ergste kramp weg, maar dit is echt NIET fijn. Ik ga morgen Lactulose kopen, misschien helpt dat? Ik heb al jaren last van mijn darmen en bij mij werkt bijna niks…helaas. Maar zo’n pijn als vandaag heb ik gelukkig niet vaak! Eva kwam me op een gegeven moment, toen ik zat te huilen, een ‘homey’ geven. Zo noemen wij het als je met je vuist tegen de vuist van een ander slaat. We doen het altijd zo van: ‘Hallo, hoe gaat het?’ en nu deed ze het om te troosten. Dat was héél lief!

Verder heb ik nu ook een zere rug. Dat is logisch door het gewicht van de buik natuurlijk. het zit onderaan mijn rug, op het punt waar je rug overgaat in je billen zeg maar. Echt een zeurende pijn die pas weggaat als ik rust. Nu weet ik dat sommigen van jullie daar een speciale band voor hadden? Wat is dat voor iets? Hielp het? En waar koop je die? Ik moet nog 9 weken en kan best wat rugsteun gebruiken! Tips graag ladies!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik weet niet goed wat je tegen di epijn kan doen, maar tegen verstopping is het enige wat je kunt proberen is:

-Veel vezels en daarbij heel veel drinken!

En dan uitkijken met producten waar weinig vezels in zitten, en waar veel vet in zit.
Ik weet niet of je hier al op let, maar anders is het wel echt een tip.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Och meissie, wat naar. Je hebt er ervaring mee, dus tips waar je nog iets aan hebt heb ik vast niet. Lactulose helpt hopelijk.

Ik had ook zo’n band. Gekocht bij Prenatal. Misschien wil je daar even gaan kijken welke maat je moet hebben? Ik heb er nog 2 liggen in volgens mij M en L, dus als je eentje zou willen: mail me en we regelen het.

Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Die pijn is absoluut niet fijn nee, ik heb het ook 1x in de zoveel tijd… zodra ik kan ren ik naar de wc, en hoor het allemaal borrelen boven in de rug… en komt het er ook met een noodgang uit (sorry hoor)… zodra dat is gebeurt, ben ik ook van de pijn af… maar bij mij voelt het precies hetzelfde als ontsluitingsweeën.

En inderdaad bij de Prenatal en bij de Livera hebben ze hier van die banden… ik haal ze straks ook zeker wel op… het is me nu nog afgeraden, omdat je buik er ook op steunt en zo je banden het werk niet kunnen opvangen en ze verslappen…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

ik had ook zon band ben namelijk al heel lang rupatient maar bij werkt hij niet. wat wel hielp een een niergordel. ben namelijk een moterrijder en die had ik dus al liggen dus gewoon geprobeert op een gegeven moment die van mijn ma gaan gebruiken want die was wat groter maar had bijna nergens meer last van

Die band geeft vooral verstevinging, door het grote gewicht wat je moet dragen. Dus het verlicht wel iets … maar niet volledig. Je houding (rechte rug, buik naar voren) is van groter belang en werkt echt. Maar soms ben je zo moe, of heb je zo’n pijn in je buik dat je al snel een verkeerde houding aanneem. En dan voel je het gelijk.

Ik heb het bijna heel de zwangerschap gehad vond het vooral vreselijk als je je eigen kindje niet kon tillen oid. Maar dit zijn juist de dingen die funest zijn voor je rug…

Meis het zit jou ook niet mee… Kop op hé!!

PS: voor de darmen elke ochtend 3 kiwi’s eten op nuchtere maag. Echt dit helpt… En lauw / warm water drinken…

Het gaat gelukkig al iets beter. Ik heb, hoewel dat natuurlijk eigenlijk niet mag, best wat laxeermiddelen genomen. Ja, je moet toch IETS als je zo’n pijn hebt! Het was echt niet te houden! Ik kreeg vannacht wel last van diarree toen, maar ja, dan ben je tenminste wat kwijt! De krampen zijn er nog wel, maar wel minder. Het mannetje gaat vanmiddag Lactulose halen en verder is het denk ik een kwestie van inderdaad veel drinken, weinig vet en miscshien dan toch die kiwi’s proberen?

Van de rug heb ik gelukkig vooral aan het einde van de dag last, of als ik veel heb getild/gesjauwd. Die gordels zijn wel duur zeg! Toch denk ik wel dat die al wat verlichting geven…Mriek, ga je er nog even over mailen!

@Miniboy, irritant ja, die darmen en rug! En dan ook nog de aambei (tja, hij zit er weer)…argh. En dan was jij ook nog zo vreselijk misselijk! En ook zo lang. Gelukkig heb ik dat nooit gehad…lijkt me echt eng! Het zijn allemaal typische zwangerschapskwalen waar heel veel vrouwen mee te maken krijgen. Ik mag niet klagen, want ik voel me vrijwel altijd goed. Maar deze zwangerschap is toch wel iets zwaarder dan de eerste, omdat je al sneller wat zwaarder bent en je natuurlijk al een kindje rond hebt lopen. Gelukkig zijn er verder geen complicaties en dan moeten we nog maar volhouden. Met Lactulose en een gordel, dat misschien wel!

ik heb ook die band gedragen, maar mijn rugspieren waren wel verslapt aan het einde van de zwangerschap en ik had daarna met alles pijn in me rug hou daar dus wel rekening mee, Als je het op kan lossen met een andere houding en rust dan zou ik dat zeker doen.

Enne elke dag een stukje ontbijdkoek is ook goed voor de stoelgang.

Groetjes,

Michèle

Ik had een bandbroek. Soort onderbroek met de band erin genaaid. Ik weet niet of dit helpt tegen rugpijn, want ik had 'm voor bandenpijn. Ik vond het wel fijn. De bandenpijn ging niet helemaal weg, maar werd wel een stuk minder…

Groetjes Natasja

Is goed Rainbow, ik wacht het af. Ik heb die band in de laatste weken van m’n zwangerschap af en toe gedragen en ben er niet minder van geworden hoor. Gewoon een kwestie van niet de hele dag dragen, dan is er niet veel aan de hand.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Owww, da’s goed dat ik dat hoor. Want normaal heb ik geen last van mijn rug en straks ben ik verder van huis? Het is ook niet zo dat het echt niet te doen is. Het is meer een zeurende pijn, maar die zou ik met wat meer rust ook nog wel kunnen opvangen. Ik moet volgende week weer naar de vk en vraag haar eerst even om advies. Ik doe dan liever wat oefeningen, zodat ik straks gewoon mijn goede en stevige rug blijf houden!

Mag jij lactulose hebben? ik zou het dan eerder met roosvicee laxo proberen als je dat wel mag hebben…

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 27 Jul 2010 10:45:54

Inge, Lactulose is echt het enige middel (en Roosvicee) dat je gewoon mag gebruiken als je zwanger bent. Artsen schrijven dát juist altijd voor. Het kan geen kwaad. Zelf moet ik bekennen dat ik af en toe weleens veel sterkere middelen pak, die eigenlijk echt niet mogen, zoals iets van Dr. Vogel met senna erin…Ik doe het alleen als ik heel erg veel last heb, maar beter van niet! Maar een mens moet wat als je krom ligt van de koliek-pijn! Brrr. Ik heb nu Lactulose en ik doe voortaan wat lijnzaad in de yoghurt. Hopelijk werkt dat!

ohjee koliek pijn! heftig ja…
weet je wat bij mij zo gek was?
Toen rico geboren was en hij last kreeg van koliek,
kreeg ik het ook! echt heel bizar als rico ergens pijn heeft krijg ik het ook op dezelfde plek, bizar!
maar hoe is het nu met je buikpijn? werkt de lactulose een beetje?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hahahahahaha! Nou, bij mij werkt het zo niet hoor. Ik heb toch weleens gezegd dat er bij mij TWEE KLYSMA’S gezet moesten worden en dat ik toen NOG niet kon? ‘Normale’ mensen lopen bij EENTJE al leeg! Lactulose is dan nog mild en mag inderdaad ook aan baby’s worden gegeven. Maar bij mij zijn er minstens 10 paardenmiddelen nodig én een vrachtwagen laxeerpillen voor mijn darmen eens in actie komen! Uiteindelijk was ik maandag van de pijn af. Ik was wel blij dat ik alleen thuis was, hahahaha en niet bv op het werk zat! Nu neem ik om de dag 30 cc Lactulose en hopelijk voorkom ik daarmee die helse pijnen! ARGH.

@Ik ga voor de deur liggen dan! Nee hoor, ik wacht rustig af joh. Ik vind het al super dat je een pakje maakt, dus ik stel verder geen eisen hoor! Het zie het wel enne…ik ga dan de twee Mexx-setjes ook pakken…had ik ook nog niet gedaan!