Tips over slaapschema 1 jaar?

Minke slaapt nog twee keer per dag,

• van half 10 tot 11-11.30 ongeveer
  • van kwart over 2 tot half 4 ongeveer
    ’s avonds gaat ze er om een uur of 7-half 8 in, afhankelijk van hoe moe ze is.
    Nou is ze meestal om 06.30 wakker, maar nu steeds vroeger. Ik kreeg de tip naar 1 slaapje overdag ( ook ivm haar leeftijd) te gaan, zodat ze langer slaapt 's morgens.
    Maar ze is nog wel erg moe 's achtends dus zie haar dat nog niet overslaan. Ze valt bijna om dan
    Nu dacht ik, ik kan haar ook 's morgens na een uur wakker maken en dan bv om 12 uur-half 1 er weer in, tot ik dan dat eerste slaapje kan laten "vervallen"als ze iets ouder is. Wat denken jullie dat wijsheid is? Ik wil natuurlijk dat ze aan haar rust toekomt, maar heb ook geen zin om elke ochtend om kwart voor 6 wakker te zijn…pfff… Dus "sturen"of juist toch haar laten aangeven??
    groetjes!

ik zou niks forceren.
ze geven zelf wel aan wanneer ze moe zijn. en om een kindje op te houden ook al is ze moe werkt echt niet krijg je alleen maar lastige vermoeide kindjes van.
Lieke werd smorgen’s in eens niet meer moe en heb haar opgehouden en ineens was de ochtend slaapje eraf. Maar als ze wel moe is ging ze gewoon naar bedje.
Nu slaapt ze smiddag’s nog van 13.00 tot 15.00
en om 20.00 naar bed.
Ik snap dat het niet fijn is zo vroeg op te zijn maar je kunt het echt niet forceren bij je dochter worden ze echt niet vrolijker van!

groetjes gytha

rond 1 jaar is er een sprong. hoe oud is je kindje?

Ze is net ( 9 juni) 1 geworden ( hoera ), en ze is druk bezig met leren lopen achter haar loopwagentje…, dus zou het dan een sprong zijn denk je?

Ten eerste: de sprong! Hier ook, hoera!

Ten tweede: niets forceren. Ze pakt wat ze nodig heeft aan slaap. Erik slaapt sinds kort 's ochtends niet meer. Hij sliep altijd nog van 8.30 uur tot 9.30 uur, maar ineens bleef 'ie wakker in bed liggen keuvelen als ik hem er op die tijd inlegde. Dus daarmee gestopt en nu blijft 'ie wakker, tot het middagslaapje. Dan slaapt 'ie nog van 12.30 uur tot ongeveer 15.00 uur en dat is het.

Dus ik zou zeggen: laat Minke het zelf aangeven. Het regelt zichzelf wel.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Tja, misschien moet ik het haar ook gewoon zelf laten aangeven. Jullie denken dus niet dat het opeens vroeger wakker worden daarmee te maken heeft?

Volgens de slaapgids is het zo dat als ze overdag minder aan hun slaap (die ze zelf aangeven dat ze wel willen hebben) komen, dat ze dan 's nachts onrustiger zijn. Dus … lekker luisteren naar die meid en genieten van de sprong… doen wij hier ook … maar dan van die van 11 maanden…

quote:
Tja, misschien moet ik het haar ook gewoon zelf laten aangeven. Jullie denken dus niet dat het opeens vroeger wakker worden daarmee te maken heeft?

Zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar ik denk van niet. Ik denk toch dat de sprong daar debet aan is.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker