Tips om te verhuizen voor de kleine

Hallo allemaal

Wij gaan binnenkort verhuizen. Een hele toestand natuurlijk voor ons maar ook voor ons zoontje natuurlijk.
Hij is bijna 2 heeft iemand tips en/of ervaring met dit???
Lijkt me geen goed idee om hem maar zo in een keer in een ander huis te laten wonen van de een op de andere dag.
Of wennen die kleintjes er wel snel aan???

Je zou hem in elk geval elke keer dat je naar het nieuwe huis gaat mee kunnen nemen. Wat speelgoedjes mee. Als je boven aan het opknappen bent, hem in zijn eigen kamertje zetten met wat speelgoedjes. Ook duidelijk zeggen dat dat zijn nieuwe kamertje wordt.

Laat hem ook evt. bijv. behang voor zijn nieuwe kamertje mee uitzoeken ofzo of iets anders. Dat is dan herkenbaar als de verhuizing straks achter de rug is en hij op zijn nieuwe kamertje moet gaan slapen. Kortom, zorg dat je dingen die straks nieuw zijn, nu al vertrouwd maakt.

Groetekes, Sje

en niet nieuw kamertje met schone lakentjes… neem de vuile lakentjes dekentjes mee… ruikt vertrouwd!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hoi,

Ik zou hem ook inderdaad een paar keer meenemen naar het nieuwe huis en hem zijn nieuwe kamer laten zien en hem desnoods met de grondverf wat laten verven op de muren. En is het moment daar dat de verhuizing ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Zijn spullen in een eigen doos doen en op die doos samen met hem een sticker plakken die hij dan kan herkennen als de dozen in het nieuwe huis staan. laat daar ook zijn eigen speelgoed dozen uitpakken en zijn speelgoed een plaats geven. Dat werkte bij mijn nichtje haar kinderen waren 2,5 en 4 jaar.

groetjes

lon106

Met grondverf zou ik niks laten verven op muren want dan pakt er geen behang of andere verf meer op. Die plekken blijf je altijd zien.

Groetekes, Sje

Hoi sje

Het verfen op de muren was bij wijze van spreken.

lon106

Snap ik, maar er zijn ook mensen die het letterlijk nemen. Dus vandaar voor de zekerheid die opmerking.

Groetekes, Sje