Tips om te proberen vd nachtfles af te komen

Hallo

Indy krijgt vanaf 5 weken oud ( nu 9 weken) de Friso allergy care omdat ze koemelkallergie krijgt. Dit is tevens licht verteerbare voeding. Wat er ook nog bijkomt is dat ze heel slecht reageert op nutriton. ( johannesbroodpitmeel)

De late fles krijgt ze tussen 23.00 uur en 23.30, Dan komt ze weer tegen 4.00 uur - 4.30 uur. Vooral als mijn man nachtdienst heeft is dit heel zwaar.
Niet alle babies zijn hetzelfde maar wil toch proberen om vd nachtfles af te komen. Ze krijgt overdag 150 ml met 5 schepjes.

Wat hebben jullie voor tips? Ik wil er toch uiterlijk over 7 weken vanaf zijn want ik moet 23 januari weer beginnen met werken…
Laten huilen durf ik niet want Kane is 2 jaar en ligt op de kamer naast haar.

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

Hoi Kane,

Geen tips, ik geef borstvoeding maar vroeg mij af of je had gezien dat er in mama’s hoekje gratis Friso Allergy care wordt aangeboden?
groetjes,
Wendy

Je kunt doorslapen niet forceren. Het ene kindje is daar eerder aan toe dan het andere. En hoe zwaar en/of onhandig het ook is dat ze nog nachtvoedingen nodig heeft, ik vrees dat er niks anders op zit dan het toch gewoon te accepteren.

Zolang je die kleine meid haar ritme aan laat geven heb je een kindje dat veel beter in haar velletje zit.

Geen trucjes uithalen om doorslapen af te dwingen.

Groetekes, Sje

Ik ben het met Sje eens; ze is 7 weken, heel normaal dat ze nog komt voor een nachtvoeding. Je zou hooguit iets minder in de fles kunnen doen, maar heel eerlijk: ik zou er nog niet over nadenken. Het komt echt wanneer het komt, ze is nog zo jong.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

ik was ook bang dat Danielle (bijna 2) wakker zou worden van het gehuil van Sanne (nu 3 weken). Maar Danielle slaapt er bijna altijd door heen. Mocht ze wel wakker blijven en gaan huilen omdat Sanne huilt, dan loop ik even met haar naar Sanne om te laten zien dat er niets aan de hand is en dan gaat ze weer slapen.

Voor de rest heb ik geen tips om je kind door te laten slapen,

Groetjes Corina

Net wat iedereen zegt je kan het niet forceren. Hier was het ook ineens van de een op de andere dag doorslapen dus komt vanzelf. Amy was 7,5 week toen ze door ging slapen. Je kan proberen een speentje te geven als ze dat neemt dan weet je dat ze niet echt honger heeft. Als ze de speen meteen weer uitspuugt weet je dat ze wel echt honger heeft.
Verder over dat huilen, ik zat er ook heel erg over in steeds maar op een gegeven moment kon het gewoon niet anders want wij gingen er aan onderdoor. (Ze ging na haar voeding niet slapen) Dus toen heb ik haar laten huilen (Wat uiteindelijk ook niet hielp) en Sylvie is er nooit wakker van geworden.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Hoi,
Rustig aan meid. Over zeven weken is ze zo’n 4 maanden. Grote kans dat die nachtfles er dan af is.
Vooral niet forceren en ik zou haar ook niet laten huilen, want ze heeft gewoon hoger en dan kun je het juist in de war schoppen. Als ze nu al om 4,30 komt na haar laatste avondfles is juist super netjes.
Lekker laten gaan en dan zul je zien dat het allemaal goed komt. En als papa er moeite mee heeft snap ik ook. zeker nachtdiensten zijn dan zwaar. Mss even een logeerbed opmaken? Kan hij lekker slapen en jij kan overdag toch nog bijtanken.
Probeer nog lekker van je vrije tijd te genieten. Nog 7 weken vrij. Heerlijk toch! gewoon nog even niet aan denken en dan komt het allemaal in orde.
Veel succes.
liefs Annelies.

Lilypie First Birthday tickers

Eens met bovenstaande.

De meeste kinderen slapen het eerste jaar nog niet eens door.
Denk niet dat je dat van je kindje kunt/moet verwachten.
Nog even doorbijten.

Hoi,

Ik sluit me bij de rest van de dames aan hierboven. Zoiets kun je niet forceren. De ene baby is eerder dan de andere baby met doorslapen. Gewoon Indy zelf haar ritme laten bepalen en dan zul je zien dat het vanzelf gaat. Zo ineens gaat ze doorslapen.

Groetjes Daniëlle

Lilypie First Birthday tickers

Robbin (11 weken nu) slaapt door vanaf week 3! Ja heel gelukkig zijn we daar mee! Maar wij geven hem (ook omdat hij het nodig had/heeft) om 10.00 uur een fles met voeding voor hongerige baby’s. Hij doet het daar erg goed op en slaapt inmiddels van half 11 tot 7 uur 's ochtends!