Zucht… ik ben moe!
Gewoon van alles, het gedoe met de oudste (al gaat het nu met zijn gedrag echt wel weer de goede kant op, nu is zijn gewicht weer het probleem, zie topic “wist je dat we toch maar naar de diëtist gaan…” de jongste die steeds meer een eigen willetje krijgt en haar favoriete spelletje nu weglopen is, en vervolgens gaat mijn eigen lichaam ook nog tegenwerken
Ik heb een vergroeiïng in mijn rug, niet heel ernstig hoor. In de puberteit heb ik hier best veel last van gehad, maar toen ik eenmaal uitgegroeid was eigenlijk vrijwel niet meer. In mijn laatste zwangerschap bekkeninstabiliteit gehad, maar ook dat was na de bevalling over.
Maar nu… ten eerste heb ik last van mijn voeten! Die voelen aan alsof ik de vierdaagse gelopen heb! Lijkt enorm overbelast te zijn, terwijl ik toch helemaal niet meer heb gedaan dan normaal.
En verder dus mijn rug weer Ik heb last met zitten, staan liggen… alles! Als ik langer dan een half uurtje zit gaan mijn benen slapen, ik moet dus eigenlijk continu afwisselen. Waardoor ik ook slecht slaap…
Sorry voor het klagen moest even!
Maar goed… ik denk dus dat het wel minder kan met het tillen van de kleine meid, om mijn rug wat te ontlasten.
Maar het is zo makkelijk om haar even op mn heup mee te nemen…
Tja… zeker bij het naar school brengen van de oudste. In de auto, uit de auto, dan til ik haar de school in, omdat ze niet aan de hand wil lopen. Kusje aan de oudste geven als hij in de klas zit, vervolgens weer terug naar de auto. Dan hebben we wat meer tijd, dus probeer ik haar te laten lopen… maar ze loopt óf de verkeerde kant op, óf gaat op de grond liggen omdat ze het er niet mee eens is dat ik haar een beetje bijstuur. Tillen maar weer dus. En weer hup in de auto, thuis uit de auto.
(das dus al 2x in en uit dat herhaalt zich vervolgens om 12uur en om 1 uur en om 3 uur… per hele schooldag dus minimaal 8x in en uit de auto!
En dan heb ik het nog niet eens over thuis… het is echt een knuffelding, en wil dus heeeel vaak opgetild worden voor even een kusje , even samen een dansje doen op K3 of gewoon even lekker dollen. Als ik even zit is het op schoot, eraf, erop, eraf etc. lekker bewegelijk dus…
Vervolgens nog minimaal 2x per dag een slaapje, dus ook weer in en uit het bedje tillen.
De trap op doet ze trouwens wel zelf hoor.
Tja die 10 kilo wordt me denk ik dus ook gewoon een beetje te veel
Lopend naar school zou misschien een goede oplossing zijn, zodat ze in de buggy kan blijven zitten. Maar dat kan de oudste weer niet aan, en hebben we zeker 'smorgens en tussen de middag geen tijd voor.
Maar hoe kan ik het tillen nou verminderen? Kan maar moeilijk mijn 80jarige buurvrouw vragen haar in de auto te zetten