Tips om kindje minder te tillen?

Zucht… ik ben moe!
Gewoon van alles, het gedoe met de oudste (al gaat het nu met zijn gedrag echt wel weer de goede kant op, nu is zijn gewicht weer het probleem, zie topic “wist je dat we toch maar naar de diëtist gaan…” de jongste die steeds meer een eigen willetje krijgt en haar favoriete spelletje nu weglopen is, en vervolgens gaat mijn eigen lichaam ook nog tegenwerken

Ik heb een vergroeiïng in mijn rug, niet heel ernstig hoor. In de puberteit heb ik hier best veel last van gehad, maar toen ik eenmaal uitgegroeid was eigenlijk vrijwel niet meer. In mijn laatste zwangerschap bekkeninstabiliteit gehad, maar ook dat was na de bevalling over.

Maar nu… ten eerste heb ik last van mijn voeten! Die voelen aan alsof ik de vierdaagse gelopen heb! Lijkt enorm overbelast te zijn, terwijl ik toch helemaal niet meer heb gedaan dan normaal.
En verder dus mijn rug weer Ik heb last met zitten, staan liggen… alles! Als ik langer dan een half uurtje zit gaan mijn benen slapen, ik moet dus eigenlijk continu afwisselen. Waardoor ik ook slecht slaap…

Sorry voor het klagen moest even!

Maar goed… ik denk dus dat het wel minder kan met het tillen van de kleine meid, om mijn rug wat te ontlasten.
Maar het is zo makkelijk om haar even op mn heup mee te nemen…

Tja… zeker bij het naar school brengen van de oudste. In de auto, uit de auto, dan til ik haar de school in, omdat ze niet aan de hand wil lopen. Kusje aan de oudste geven als hij in de klas zit, vervolgens weer terug naar de auto. Dan hebben we wat meer tijd, dus probeer ik haar te laten lopen… maar ze loopt óf de verkeerde kant op, óf gaat op de grond liggen omdat ze het er niet mee eens is dat ik haar een beetje bijstuur. Tillen maar weer dus. En weer hup in de auto, thuis uit de auto.
(das dus al 2x in en uit dat herhaalt zich vervolgens om 12uur en om 1 uur en om 3 uur… per hele schooldag dus minimaal 8x in en uit de auto!

En dan heb ik het nog niet eens over thuis… het is echt een knuffelding, en wil dus heeeel vaak opgetild worden voor even een kusje , even samen een dansje doen op K3 of gewoon even lekker dollen. Als ik even zit is het op schoot, eraf, erop, eraf etc. lekker bewegelijk dus…
Vervolgens nog minimaal 2x per dag een slaapje, dus ook weer in en uit het bedje tillen.
De trap op doet ze trouwens wel zelf hoor.

Tja die 10 kilo wordt me denk ik dus ook gewoon een beetje te veel

Lopend naar school zou misschien een goede oplossing zijn, zodat ze in de buggy kan blijven zitten. Maar dat kan de oudste weer niet aan, en hebben we zeker 'smorgens en tussen de middag geen tijd voor.

Maar hoe kan ik het tillen nou verminderen? Kan maar moeilijk mijn 80jarige buurvrouw vragen haar in de auto te zetten

och meis wat herkenbaar!
ok… ik heb dat dann niet in mijn rug wat jij hebt. wel andere hevige pijn. en ook ik heb moeite met tillen en wil dat wat minder doen. Rico weegt rond de 13 kilo en 10 kilo was al te zwaar
til je wel op een “goede manier” ?
ik bedoel, buk je en til je dan of ga je voorover hangen?
want daar kan het hem ook in zitten.
ik heb niet echt tips voor minder tillen want in sommige situaties moet het helaas toch wel.
daarbij is het altijd erger als het koud is…pijn in je lijf. en je bent dan ook veel vermoeider.
ik herken het allemaal… sterkte daarom want ik weet hoe het voelt

@Bakmama, je lacht ook wel vaak om me he
Hahahahh onze kindjes lijken op elkaar!

Eigenlijk is het ook belachelijk dat ik altijd de auto pak 't is 7 minuten fietsen! Maar goed, manlief zn fiets is kapot en die heeft nu dus de mijne in gebruik. En fietsen is op het moment ook gewoon te zwaar. 10 kilo voorop… 18 achterop, beide een andere kant op bewegend
De oudste kan wel zelf fietsen, maar ik vind dat doodeng in het verkeer! Hij is zó snel afgeleid en met allerlei dingen bezig behalve met kijken waar hij naar toe fietst… En met die kleine voorop kan ik hem ook moeilijk bijsturen op zn eigen fiets.
En lopend is dus voor de oudste te ver. Hij is dan bekaf als we aankomen. Enne ik lopen hij fietsen is geen optie, zie hierboven

Dus… toch maar weer de auto.

Ik probeer wel op een goeie manier te tillen. Door mn knieën, rug recht blablabla… heb vroeger ook allerlei mensendieck en cesartherapie gehad voor dat soort dingen…
Maaar… al til je dreumesje op de goede manier op, als ze het er niet mee eens is gooit ze zich gewoon achterover of opzij en moet je dus alsnog een rare beweging maken om haar op te kunnen vangen.

Haar dragen doe ik wel verkeerd… Ik zet haar op mn rechterheup, rechterarm stevig om haar heen geklemd zodat ze niet te veel gekke bewegingen kan maken, en ik mijn linkerhand vrij heb om andere dingen te kunnen doen… Daardoor loop ik dus eigenlijk altijd scheef!
Mja… daar moet ik dus nog een betere optie voor vinden.

Hmm ja dat probeer ik ook wel eens, maar dan houd ik haar dus niet als ze voorover duikt! (pfffft is dat kind dan echt zo moeilijk? hahahhh tis wel echt een lieverd hoor!)
En ik vind het er altijd een beetje zielig uitzien voor het kind. Hahaha

@Bakmama: haha ja goeie manier EN je krijgt geen trap in je maag tijdens een peuter drift
@Suzsje: ik herken het je gaat dan toch anders bewegen en je spant je spieren gigantisch aan waardoor het nog pijnlijker is.
wat je zei dat het er zielig uitziet voor een kind als je ze zo vast houdt, klopt ergens wel maar wat ik tegen bakmama al zei; rico trapt me regelmatig kei hard in mijn maag… en dat vind ik zieliger

word toch tijd dat ze gewoon meeloopt, dan maar effe huilen, krijsen , scenes…
als het jou gezondheid kost…

ik ben er erg makkelijk in hoor, wil je niet ? dan niet! doei en loop weer verder en laat lexje krijsend liggen bv…

zo was ik bij nr1 en zo ben ik nu met nr4, ik heb maar 2 handen en 2 oren en het hardste schreeuwen werkt niet bij kimmie
ik kan niet kijken in jou situatie natuurlijk
maar ik proef het uitproberen van emmetje, en zolang jij toe blijft geven… want het is zo makkelijk… zal zij niet mee werken.effe doorbijten en doorlopen aub
en je zal alleen nog 8x per dag in en uit de auto moeten tillen… en de rest moet ze maar mee hobbelen

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hahaha
Ja hoor, precies het zelfde!

Vorige week ben ik haar ook gevolgd, nadat we de oudste naar de klas gebracht hadden. Ik zei haar dat ze zelf naar buiten moest lopen. Niet dus! Loopt eerst richting allerlei andere klassen. Hmm dat werkt dus niet. Dus toch maar weer naar buiten getild.
Eenmaal buiten heb ik haar laten lopen, ze kijkt gerust overal eens rond! En dan is de speeltuin ook nog eens naast de school, dus natuurlijk erg aantrekkelijk!

Als ik wegloop zal ze niet blijven liggen hoor, dat niet. Dan ruikt ze de vrijheid, en denkt ze: “jaaaaah eindelijk, ze is weg kan ik lekker doen wat ik wil!”

Ze is wat dat betreft ook heel anders dan de oudste. Als die dat deed, ging hij dan ook liggen brullen en schreeuwen om aandacht. Als ik hem die dan niet gaf en wegliep was ie heeel snel weer bij me (en nog trouwens!).
Maar zij gaat gewoon op het gemakje liggen met dr handjes achter dr hoofdje, even rondkijken, en als ik uit het zicht ben gaat ze weer lekker keten!

't is een portretje hoor Precies als Jorg!

Ik moet zeggen morgan is vrij makkelijk daarin, die geeft zelf een hand en roept als ze in de appie met der winkelwagentje loopt om de 5 min mamma waar ben je. En dan roep ik hier en zij oke. En dan komt ze naar me toe. Maar als het gaat om tillen heb ik wel wat dingen aangepast. Zo moet ze staan van mij in der bed. Ze doet zelf der slaapzak uit en gaat dan staan. Zo hoef ik minder te bukken. Ik leg haar dan op der commode en doe der kleren aan. Trappen klimt ze zelf op en af. Ik moet haar wel de fiets op tillen maar ze moet wel meewerken met der benen en verder laat ik haar zoveel mogelijk lopen en zelf dingen doen. Kusjes dan buk ik, til ik haar niet meer voor op, dansen doen we samen op de grond, ik hou haar handen vast. En als ik erg last van me rug heb is dat de enige keer dat ze op de bank zou mogen klimmen mocht ik haar echt op moeten tillen want dan hoef ik niet te bukken. Enne ik heb rugspieroefeningen gekregen bij de sportschool toen die ik nog doe, ik heb namelijk ook een vergroeining en moet het echt van mijn spieren hebben.

Groetjes,

Michèle

Ik doe het eigenlijk precies hetzelfde als Michèle… behalve dan dat Lisa haar slaapzak nog niet uit kan doen zelf. En Lisa maakt het ook niks uit als ik zeg Doei, mama gaat naar huis! Dan zegt ze gewoon Audoe!! Dus die sleur ik gewoon mee aan d’r handje en als ze zich laat hangen, til ik haar 1 keer op, loopt ze dan nog niet mee dan sleept ze maar over de grond. Heb ik totaal geen medelijden mee. Als ze dan wat rustiger wordt krijgt ze nog een kans en dan loop ze meestal wel mee. Maar ik ga haar dus echt niet optillen…