Dat bonken is idd een soort van trance wat ze nodig hebben om in slaap te vallen. Dat heb ik weleens vaker gehoord, en er zijn veel kinderen die dat hebben. Het zoontje van de eigenaresse van ons kdv bijvoorbeeld. Zij vertelde laatst dat hij bonkt in bed om in slaap te komen. Het is natuurlijk heel lastig, en jullie hebben dat naar mijn idee heel goed opgelost!! Creatief ook! Bonken kun je ook niet afleren aangezien dat voor hun bij het ritueel hoort om in slaap te komen.
Wat het springen in bed betreft, weet ik het eerlijk gezged niet. Heb ook geen idee hoe je dat moet afleren hoor, tis dus ook heel makkelijk gezegd dat je dat Rico moet afleren, want ik zou dus niet weten hoe!! hahahahahahahaha
Vraag me echter wel af of dit een ritueel is om in slaap te komen, of dat hij dit doet om dat toen hij er mee begon, je het misschien nog grappig vond, moest lachen, en hij dacht, mooi doen we dus vaker, want papa en mama lachen er om!!! Ik weet niet of het zo is hoor, maar kan natuurlijk best zijn dat het zo begonnen is, en dan is het voor hem idd een soort van ritueel geworden, maar niet omdat hij anders niet in slaap komt, maar omdat hij denkt mama en papa vinden dit leuk.
Dan nog hoor, denk ik niet dat je het afgeleerd krijgt, want idd elke keer heen en weer lopen, werkt niet, is onrustig voor hem, en voor jou.
En als hij in zijn andere bed is, zal hij het in het begin niet doen, natuurlijk zodra hij het wel kan, (wat michele aangeeft) zou het weer kunnen gaan doen, maar hopelijk duurt dat nog zo lang, dat hij dan allang vergeten is dat hij dat eerder ook deed in zijn bed met spijltjes, zodat zodra hij dan in het nieuwe bed gaat springen, je ook gelijk dit kunt afleren door te zeggend at het niet mag, en streng toespreken.
liefs woezel