Echt het is zo vreselijk irritant…
Rico springt altijd in zn bed… alleen daar eigenlijk en eerst ook in de box maar dat doet hij nu niet meer.
maargoed nu kraakt zijn bed echt belachelijk erg.
kan ik daar iets tegen doen? het is echt vreselijk irritant als ik hem s’avonds nog een kus wil geven en ik hang over het bedje heen gaat het al: krrrrrrraaakkkk
zo gauw hij een keer draait kraakt het al en hij wordt er soms gewoon wakker van.
ik wil dat dus echt oplossen maar geen idee hoe…iemand tips?
Tips nodig; Bed kraakt vanwege rico's gespring
Geen tip tegen het kragen, maar wel als tip laat hem stoppen met springen want zo sloopt ie zijn bed. En als het nu mag mag het straks ook op zijn nieuwe bed.
Groetjes,
Michèle
even de schroeven weer goed aandraaien, dat is meestal het euvel, kraakt hij dan nog, dan kun je er niks meer aan doen, behalve idd rico afleren dat het niet mag.
liefs woezel
Ja dat afleren is makkelijker gezegd dan gedaan ,… ik weet er alles van. Minke "bonkt"in bed en dat maakt ook veel herrie. Daarom ligt ze:
-in een campingbed ( kraakt niet) met een goed matras erin
- met onder de pootjes een anti schuifmat die je ook onder de wasmachine kan doen ( anders gaat ze eerlijk waar de hele kamer door!)
- tussen de muur en haar bedje een matras (staand)omdat ze anders keihard tegen de muur bonkt ( en dit horen de buren zelfs)
Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. Ik zou Minke het bonken ook willen afleren, maar ze doet het echt om in slaap te vallen. Het lijkt wel een soort trance waar ze inzit. Ik deed het ook tot laat in mijn puberteit (!) dus ze is erfelijk “belast”
groetjes
Gewijzigd door - Linette1 op 17 Sep 2010 09:53:55
afleren lukt inderdaad niet, want dan BLIJF ik op en neer lopen hij moet gewoon zijn energie nog extra kwijt als hij naar bed gaat denk ik, ook al laat ik hem vantevoren heen en weer rennen
In zijn nieuwe bed zal hij niet springen want hij springt niet, als hij niks kan vasthouden.
nu heeft hij spijlen…en in zijn nieuwe bed niet dus dat gaat niet gebeuren (slim he
)
@Wil, ja die schroeven aandraaien zal ik ook eens doen misschien helpt het wel
@Linette: ja dat zou inderdaad ook een optie zijn bedankt, ik zal daar eens goed over nadenken want dat is echt heeeel vervelend.
Ik heb echt zoiets van: wat zullen de boven/onder/zij buren wel allemaal niet denken, hahahahahaha
Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Sep 2010 10:07:28
Inge ik zou dan toch maar heen en weer lopen want nu houd ie zich nog vast maar er komt een moment dat ie het zonder hou vast ook kan.
Groetjes,
Michèle
Dat bonken is idd een soort van trance wat ze nodig hebben om in slaap te vallen. Dat heb ik weleens vaker gehoord, en er zijn veel kinderen die dat hebben. Het zoontje van de eigenaresse van ons kdv bijvoorbeeld. Zij vertelde laatst dat hij bonkt in bed om in slaap te komen. Het is natuurlijk heel lastig, en jullie hebben dat naar mijn idee heel goed opgelost!! Creatief ook! Bonken kun je ook niet afleren aangezien dat voor hun bij het ritueel hoort om in slaap te komen.
Wat het springen in bed betreft, weet ik het eerlijk gezged niet. Heb ook geen idee hoe je dat moet afleren hoor, tis dus ook heel makkelijk gezegd dat je dat Rico moet afleren, want ik zou dus niet weten hoe!! hahahahahahahaha
Vraag me echter wel af of dit een ritueel is om in slaap te komen, of dat hij dit doet om dat toen hij er mee begon, je het misschien nog grappig vond, moest lachen, en hij dacht, mooi doen we dus vaker, want papa en mama lachen er om!!! Ik weet niet of het zo is hoor, maar kan natuurlijk best zijn dat het zo begonnen is, en dan is het voor hem idd een soort van ritueel geworden, maar niet omdat hij anders niet in slaap komt, maar omdat hij denkt mama en papa vinden dit leuk.
Dan nog hoor, denk ik niet dat je het afgeleerd krijgt, want idd elke keer heen en weer lopen, werkt niet, is onrustig voor hem, en voor jou.
En als hij in zijn andere bed is, zal hij het in het begin niet doen, natuurlijk zodra hij het wel kan, (wat michele aangeeft) zou het weer kunnen gaan doen, maar hopelijk duurt dat nog zo lang, dat hij dan allang vergeten is dat hij dat eerder ook deed in zijn bed met spijltjes, zodat zodra hij dan in het nieuwe bed gaat springen, je ook gelijk dit kunt afleren door te zeggend at het niet mag, en streng toespreken.
liefs woezel
Waarom ga je hem niet proberen over te leggen in een gewoon bed Inge? Qua leeftijd kan het.
Liefs Michelle
inderdaad dit doet rico echt om in slaap te komen
soms is hij zo druk dan moet hij dit even doen.
het is of springen of heel hard en lang brullen en over zijn toeren raken als hij niet kan slapen.
je hoort hem altijd eerst even springen en dan: bonk
en dan slaapt ie
hij doet diet altijd als hij moe is. en ik hoop inderdaad ook dat het gaat werken wil dat als hij in een normaal bed slaapt dat het over is omdat hij zich niet vast kan houden en hij het dan “vergeet”
@Michelle: ja ik zit eraan te denken, maar dat moet nog even wachten want we moeten nog vervoer regelen naar de Ikea
@ inge Ikeas bezorgd ook thuis en vaak nog op dezelfde dag als je het koopt.
Groetjes,
Michèle
ja dat weet ik maar, zij bezorgen vanaf 30 euro thuis geloof ik.
(verzendkosten) en dan per zoveel gewicht, ik heb nog best wel wat nodig voor de ikea, en rico’s peetoom huurt binnenkort zoiezo een aanhanger omdat hij die nodig had voor wat spullen naar de millieustraat te brengen, en hij zei dat hij dan wel mee zou gaan dat we dan niet 2 keer een aanhanger hoeven te huren.
we gaan dan met zijn 4tjes. ons gezinnetje en hij.
hij wilde toch wel weer es naar de Ikea zei hij.
Ik weet nu vooratan precies wanneer rico wel of niet gaan slapen s’middags.
als hij NA het eten niet 10 minuten tekenfilm kijkt slaapt hij niet (dat maakt hem slaperig) en als ik na het eten met hem nara de winkel ga en m dan in bed leg gaat hij niet slapen.
ook niet als hij na het eten even speelt en dan gaat slapen.
bizar he
s’avonds is het andersom
dan gaat ie juist niet slapen als hij 10 minuutjes tekenfilm heeft gekeken, maar juist wel als hij gespeeld of gewandeld heeft.
bizar
zo zie je maar weer, rituelen zijn van groot belang
@ Inge oh ja dat kan ook das ook makkelijk, maar ik moet zeggen ik vind het bezorgen kwa kosten meevallen. Maar zo is nog makkelijker inderdaad.
Groetjes,
Michèle
@aaron, je bedoeld dat ik het matras eruit moet pakken en daar een laken onder moet doen en het aan de zijkanten van het matras moet instoppen? of op die houten plank leggen (de lattenbodem het zijn geen latten maar toch haha) en dan aan de zijkanten? maar dat gaat nooit volgens mij…moet ik dan heel dat bed uit elkaar schroeven niet?
@Michele: ik denk dat het toch maar bezorgen wordt… het gaat denk ik nog wel even duren anders haha
ik bedoel je hebt toch altoijd een spleet tussen het lattenboedem enhet bed in…daar moet je dat dan tussenin stoppen op de plek waar het kraakt en de rest van de handdoek leg je over dat stuk lattenbodem…bij ons hielp dat in ieder geval!
Gr, Danielle
@Michele: omdat de broer van de peetoom van rico zijn rotzooi daar ook weg moest halen en die heeft daar geloof ik geen zin in.
dan heeft een aanhanger huren voor rico’s peetoom weinig zin. hij zou hem alsnog aan zn mouw trekken zei hij, en hij zei: en anders rij ik wel mee maar hij heeft veel wisselende diensten dus wist niet hoe of wat.
we zien wel… anders laat ik het gewoon opsturen.
tja
@Aaron: ooh oke ja ik snap het denk ik wel ik ga het morgen proberen thnx!