Tips/meningen gevraagd

Nou wil ik jullie toch ff wat vragen, hoor.
Ik weet dat alle peuters ALLES gaan uitproberen (vooral hun moeder,hahaha!). Stephan is er ook al een tijdje mee bezig maar nu wordt het toch wel erg “hopeloos”.
Hij zit overal aan waar hij dus niet aan mag zitten (en dat weet hij).
Ik weet dat dit super-normaal is, hoor.
Maar wat doen/deden jullie daar nou precies mee?
Het makkelijkste is natuurlijk om bijv. het waxinelichtje dat op tafel staat weg te halen. Scheelt een hoop: “NEE Stephan”.
Maar aan de andere kant vind ik dat ik het gewoon moet laten staan omdat hij anders NOOIT leert dat er ook dingen zijn waar hij niet aan mag komen. Dat hij nou eenmaal niet alles mag en dat hij ook weleens moet luisteren. Maar ik heb een nogal “volhouderig exemplaar” en op het laatst vind ik het gewoon niet leuk meer, voor ons allebei, dat ik steeds maar “NEE” moet zeggen (in het begin geniet hij er trouwens echt ontzettend van om mij uit te dagen! Kleine dondersteen!).
Maar goed: hoe lang gaan jullie ermee door? Zetten jullie ook dingen weg of laten jullie het gewoon staan omdat ze het nou eenmaal moeten leren? Hebben jullie tips?
Wat ik hem nu trouwens “aan het leren” ben is dat als hij heel erg lang doorgaat en ik hem al erg vaak gewaarschuwd heb dat ik dan zeg: “Stephan gaat nu naar mamma luisteren en anders gaat Stephan in de (kinder-) stoel” Dat doe ik dan ook. Hij huilt dan even en ik leg nog eens aan hem uit dat hij niet lief is geweest omdat mamma Nee had gezegd. Na een minuut of 5 haal ik hem dan weer uit zijn stoel (en gaat hij weer gewoon verder waar hij mee bezig was, zucht…hahahahaha).
Nou, sorry voor mijn lange bericht maar ik was nu toch wel érg benieuwd hoe andere mamma’s dat met hun eigenwijze kroost doen.
Ik hoor het wel!

Liefs, Bianca

stem verheffen tijdens nee zeggen, gaan hier gelijk de handjes op de rug, maar niet schreeuwen, gewoon echt dreigende taal gebruiken, en dan bedoel ik niet vloeken of schelden maar dreiging van je stem laten uitgaan zonder te schreeuwen

Kussies

Die kinderstoel is goed, en gewoon weer doen, weer een paar minuten of als het echt te gek gaat. In zijn kamer, ledikantje. Werkte met mijn kinderen.
Ook goed voor jou om even af te koelen.

Marty

Heel Toevallig 2 weken geleden toen ik met jordy naar cb moest het er over gehad met de arts ook, en wat eigelijk iedereen al zegt steeds, dingen die gevaarlijk zijn gewoon weg zetten, je kan niet de heledag politie agentje spellen, ik heb vroeger (toen ik nog geen kinderen had) altijd gezegt IK HAAL NOOIT IETS WEG ik hoor het me zelf nog zeggen, jordy is ook zo’n mannetje waar echt overal aan zit maar de heledag nee lopen roepen heb ik echt geen zin in en is ook niet leuk voor hem… bij mij op tafel staat echt niks overdag, maar dingen zoals de video steeds weer nee…

Ik vertelde de arts dat ik het idee vaak had dat jordy me uitprobeerde zo van als mama even niet kijkt snel een laatje open, ze arts zei toen ook je kan dat op 2 manieren zien ja kan het negatief zien zoals ik zal zei hij probeerd me uit, maar ze zei je kan het ook zien als hij vraagt hulp de drang om te kijken is zo groot dat hij moet er even aan zitten dus vraagt hulpik ben daar eens op gaan letten en ja ik denk dat zo is.

Ik doe dus als jordy ergends niet aan mag komen beetje boos zeggen nee jordy en haal hem daar weg en leid hem dan af met wat anders wat dus van hem is… helaas zal het nog wel een tijdje duren dat ze het echt door hebben

succes soms kan het echt vrustie zijn hihi

Tries

Afleiden is altijd goed.
Heb Lucas nooit “gestraft” met in de stoel of box zetten. Ik vind dat dat plaatsen zijn waar hij eigenlijk voor zijn plezier moet zijn en dat dat ook zo moet blijven.

Wat ook wel eens wil helpen, negeren. Let maar eens op, vaak kijken ze eerst naar jou voordat ze ergens naar grijpen. Werkte hier ook wel eens, dan was de lol ervan af.

Succes

Groetjes Miriam

Hoi meiden!
Heel erg bedankt voor jullie reakties. Het is inderdaad niet leuk om de hele dag “politie-agentje” te spelen. En het ene kind schijnt het toch erger te hebben dan het andere kind (dat uitproberen). Met dat in de kinderstoel zetten wil ik toch maar doorgaan. Ik heb er inderdaad wel over gedacht dat hij zijn stoel dan misschien als “straf-plek” gaat zien, maar soms moet ik toch IETS ! Het is het enige dat een beetje helpt. Hij is gewoon ff héél erg momenteel. Weet van geen ophouden. Ook is hij niet onder de indruk van stem verheffen of “dreigend” NEE zeggen.
Tsja, verder weet ik het ook niet. Ik heb sinds een paar dagen inderdaad het waxinelichtje van tafel gehaald zodat de tafel nu leeg is, maar hij verzint wel weer iets anders (iets dat ik niet weg kan halen zoals de video bijv.).
Nou ja, verder is het een poepie en laten we maar hopen dat het gauw weer over gaat!(tsja, sorry hoor, maar het is echt super-vermoeiend en frustrerend soms!)
Ik probeer de humor er maar van in te zien, ha,ha,ha!!
In ieder geval erg bedankt voor jullie reakties !!!

Liefs, Bianca