Tips gevraagd

Wanneer ga je over naar drie flessen?
Hoe ga je over naar drie flesen en wat krijgen ze dan tussendoor?

Ik vind dit elke keer zo lastig die veranderingen…

Tessie

Hoi Tessie,

Je gaat over naar 3 flessen als het kindje een warme hap + yoghurt krijgt, een boterham krijgt en de einde-middagvoeding overgaat in sapje.

Mijn dochtertje van nu 11 maanden krijgt al sinds 7 maanden het volgende:
Ochtend pap (200ml)
Halverwege ochtend fruit
Tussen de middag 1 boterham + 1 fles 200 ml
Na het slaapje sapje (soms pakt ze een paar slokjes en soms drinkt ze veel meer)
Avondeten warme hap + yoghurt
Voor het naar bed gaan fles 200ml

Ze mag over naar sapje voor het naar bed gaan in plaats van flesvoeding, maar ze is afgelopen week grieperig geweest en at en dronk wat slechter dus tot het moment dat ze opgeknapt is krijgt ze 's avonds nog haar fles om wat beter aan te sterken.

Kun je hier iets mee?

Groetekes, Sje

Bedankt!

Manon is alleen nog erg aan haar 11 uur fles 's ochtends gehecht.
Maar ik zal langzamerhand eens met brood beginnen.
Fruit eet ze steeds meer, nu het avondeten nog.

Tessie

Ik moet einde deze maand weer naar het cb, en ik zit ook met de zelfde vragen, die ik daar maar eens zal gaan afvuren.

Tot die tijd lees ik even lekker mee wie weet leer ik nog iets

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

hoi tessie,
jouw dochter is bijna net zo oud als diantha en ze krijgt gewoon nog 4 voedingen.
twee fles en twee borst
verder een fruit en groentehapje tussendoor.
volgens mij is het voor ieder kind verschillend wanneer ze op 3 voedingen over kunnen.
je merkt het meestal wel als ze aan iets nieuws toezijn, maar volgens mij is het voor brood nog een beetje vroeg!
succes!

groetjes christa mama van diantha

Een vriendin van mij heheft ook een dochter en een schema van het cb.
Daar staat op met 6 maanden drie flessen + brood.

Het wisselt ook altijd zo.

Maar vandaag heeft ze tussen de middag heerlijk bijna een halve boterham met appelstroop opgepeuzeld. Ze lust het dus wel!

Tessie

Hoi Tessie,

Volgens mij geven kinderen in principe zelf een beetje aan wanneer ze klaar zijn voor een fles minder (maar helaas is dat nooit van de één op de andere dag ).
Vanaf 6 a 7 maanden kunnen de darmpjes lichtbruin brood verdragen en kan je de vaste voeding steeds meer gaan proberen uit te bouwen, totdat ze zoveel vaste voeding krijgen dat het een flesvoeding kan vervangen. Volgens mij gaan de meeste baby’s pas over naar 3 flesvoedingen per dag als ze een maand of 8, 9 zijn, maar ik denk dat dat ook afhankelijk is van wanneer je met vaste voeding bent begonnen.
Wij zijn onze Joep (nu bijna 8 maanden) al met 4 maanden gaan “bijvoeden”, aangezien hij altijd een slechte drinker is geweest en toe was aan iets nieuws. Toen hij 6 maanden en 1 week was besloot meneertje zelf ineens dat hij 4 flessen per dag toch écht teveel vond (dronk ze ook nooit leeg) en sindsdien drinkt hij er 3 per dag. Daaromheen krijgt hij natuurlijk een fruithapje en een groentenhapje, sinds anderhalve maand een half tot een heel boterhammetje, wat slokken ander dirnken, yoghurt of een Danoontje Start en soms een ligakoekje of een rijstenwafeltje.
Het blijft uitpuzzelen en uitproberen, maar ineens lijkt er dan toch weer een nieuws schema te ontstaan (je weet echter nooit voor hoe lang, hahaha…).

Succes! groeten, Jaskie

Gister heeft Ruben voor het eerst een stukje brood gehad, even proberen dacht ik maar voor ik het wist had meneertje al een halve boterham op!!!
dus dat gaat echt helemaal goed, en hij vind het zo lekker

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Leuk he als ze het lekker vinden.
Manon is er ook zo gek op.

Wat doe je erop?

Tessie

Hahahaha nou ik zou er een beetje jam op doen mare die zag er echt niet fris uit dus die heb ik maar weggegooit het enige wat ik nog had was wat stroop.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben