ik weet dat er inmiddels behoorlijk wat topics zijn over de ppt, heb er inmiddels ook behoorlijk wat doorgelezen maar kon niks vinden wat mij kan helpen.
de ppt is echt in volle hevigheid losgebarsten. Lindsey is vaak erg lief en behulpzaam maar de laatste paar dagen weet ik werkelijk niet wat ik met haar aanmoet.
een duidelijk voorbeeld van vanmiddag:
ik vroeg of ze wat te eten wilde hebben (tussendoortje), ik gaf haar zelfs de keuze tussen rozijntjes of wat fruit. Op de vraag of ze eten wilde hebben zei ze ‘ja’ maar gaf verder niet aan wat ze dan wilde hebben. Dit doet ze overigens normaal gesproken wel. Nadat ik dit tot een paar keer toe had gevraagd maar nog steeds geen antwoord kreeg zei ik dat ze er dan maar even over na moest denken en het dan kon zeggen wanneer ze het wist.
Toen begon ze plotseling uit het niets echt snoeihard te huilen. Ik heb toen tegen d’r gezegd dat ze dan moest zeggen wat ze hebben wilde, waarop ze alleen nog maar harder ging brullen.
Ik ben toen maar de vaatwasser leeg gaan ruimen maar het krijskanon hield maar aan. Uiteindelijk werd ze rustiger en heb ik nogmaals gezegd dat ze dan moest zeggen wat ze wilde hebben, resultaat: weer de andere kant opkijken en geen antwoord.
Toen zag ik van die gepofte rijstdingen in de la liggen en liet die aan Lindsey zien, die wilde ze dan wel hebben. Toen was het uiteindelijk goed.
Maargoed, zoals je begrijpt is dit maar even een voorbeeld.
Ik vind het echt ontzettend moeilijk om hiermee om te gaan, zeker omdat ik nog steeds herstellende ben van die burn-out kost het me gewoon zo ontzettend veel.
Moet ik dit nu maar blijven negeren of is er misschien een andere manier die ik kan proberen.
Luisteren is overigens ook erg moeilijk geworden, ze kijkt gewoon letterlijk de andere kant op en doet alsof ze je niet hoort.
liefs,
Rinske