Tips gevraagd: luier om = drama

Hoi

Ik ben even wat minder actief aanwezig gewest maar lees alles nog wel hoor!!
Nu zitten wij thuis hier al weken met een probleen…en dat is de luier!

Het om doen is echt drama. Brullen, niet willen ligen, gillen, nee nee roepen, draaien, trappen enz. Echt niet leuk meer dus. EN bij elke luier helaas…

We heben al geprobeerd haar te straffen door haar in de hoek te zetten, ging eerst goed, daarna liet ze het keurig toe maar inmiddels niet mer. Toen maar staand de luier om…wil ook niet meer.

Ze heeft geen rode billen oid…

Wie kent dit en heeft tips om dit op te lossen!

Ze wordt zo weer wakker en ik zie er al weer heerlijk tegenop.

Tessie

wie is de baas? als ze nog niet zindelijk is dan moet ze een luier om da’s duidelijk.

misschien eens met luierbroekjes proberen?

groetjes Kim, mama van Sofie en Victor & ??

Luiers is inderdaad een optie.
De houdgreep is een optie, maar dat zal niet meevallen
Mogelijk is het een signaal van haar dat ze richting zindelijkheid wil. Is wel vrij vroeg, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, dus het kan best zijn dat ze daarom zo moeilijk doet over die luier.

Je zou het volgende kunnen proberen. “Wil je geen luier om? Dan wil ik heel graag dat je een plasje op de pot probeert. Als dat lukt, hoef je geen luier om en krijg je een onderbroekje (= luierbroekje) aan. En als er geen plasje komt, dan doen we de luier aan”.

Zo maak je een soort van deal. Grote kans dat er geen plas komt en dat ze daarna weer haar veilige luier om heeft, maar misschien pikt ze het dan beter omdat ze voor groot meisje aangezien wordt.

En als die plasjes wel lukken en ze een onderbroekje (=luierbroekje) aan heeft, gewoon elk half uur even op de pot zetten.

Zoals ik al schreef, het is heel vroeg hoor voor zindelijkheidstraining, dus vooral geen must en/of strijd van maken want dat werkt alleen averechts. Maar wie weet is dit zo wel de oplossing.

Groetekes, Sje

hihihi
ja leuk hebben ze volgens mij allemaal zo
een periode
die van mij deed het bij oma hij was toen logeren
wat me moeder ook dee niks hielp
en wat zijn ze sterk dan he
mijn moeder heeft een leesbril en die was ze vergeten
af te zetten nou meneer lag als verdoofd hih
hup met de volgende luier bril op
wie weet???
en ik ging er gewoon boven op liggen
hup luier om niks mee te maken

nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd

Hoi

Alvast bedankt voor de reacties…
en idd Kim…ik ben de baas en darom stoort het me ook zo.

Maar vanavond ben ik heel kort geweest.
Moeilijk doen…in de hoek. En zitten blijven. Moest nog wel lachen…kwam ze eruit gekropen om een knuffel te pakken…nou dat ging dus mooi niet door!
Maar na 3 keer wilde ze wel weer liggen en ging het goed. Tandenpoetsen ook zo aangepakt en het hielp. Hopelijk zet dit nu oor.

We hebben een schat van een kind maar wel een erg pittig geval zeg.

Tessie

Hoi,

Wat en gedoe dan he, een luier om doen? Maar ken deze periodes ook, vaak is het gewoon een kwestie van even doorpakken. Wat wel eens helpt is iets in de hand geven, iets waar ze normaal niet mee spelen… een doosje, pollepel, bakje etc. Zijn ze even helemaal afgeleid en jij kan de luier verschonen…

Succes Groetjes Cindy

Mijn dochter heeft dezelfde leeftijd en ook vaak grillen dat ze niet wil blijven liggen. Het is dan flink afleiden (soms krijg ik het er warm van) met knuffeltjes of klapzoenen op d’r buik.
Ze is nog te jong om te snappen dat ze bij geen luier dragen op een potje moet plassen en met luierbroekjes begin je aan de dure grap waarbij zij de winnaar is.

Succes met je huidige methode!

Bij ons helpt het om iets te geven om in de mond te stoppen (zoals een baby tandenborstel); een plastiek iets dat rispelt of simpelweg een pakje pamperdoekjes op de buik zetten, dat maakt ook veel lawaai.

Verder zing ik sinds hij klein is altijd hetzelfde liedje en als ik het nu zing is hij als gehypnotiseerd. Ik zing het wel niet de hele dag door, enkel na zijn badje of wanneer hij huilt en af en toe zomaar want anders denkt hij dat ik enkel zing als er iets misgaat of hij braaf moet zijn…

Hallo,

Heb je al eens geprobeerd om staand een luier om te doen? Bij mijn dochter werkt dat heel goed.
sucses ermee

Nog een klein tipje: ga eens op een andere plaats verschonen, bijvoorbeeld op de grond. Om een of andere reden blijft mijn dochter wel liggen als ik haar op de vloerbedekking verschoon (dat gebeurt natuurlijk niet als ze een poepluier heeft) en anders is het draaien zodra ze de kans krijgt.

Hier precies hetzelfde. Niet graag willen liggen en huilen, boos worden etc tijdens het verschonen. Ik geef haar ook altijd iets in haar handen (doosje, tandenborstel) en liedjes zingen, klapzoenen op de billen en buik. En dat helpt op dit moment nog wel, maar het is keer op keer weer een beproeving. Ik heb geprobeerd om staand een luier om te doen maar vind dat ook niet echt de makkelijkste optie. Ook omdat ze toch nog wel rode billen heeft doordat haar tandjes doorkomen (de kiezen beginnen te komen) en staand lukt het me echt niet om goed te smeren. Niet makkelijk allemaal… zucht

bij Chris helpt hem op het pakje doekjes de luier of de doos waar de doekjes in zitten te gevn, zo is hij afgeleid en kan ik makkelijk zijn luier om doen, doe ik dat niet gaat hij alle kanten op.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris