Tips gevraagd: loopstoel

hoi

ik had even een vraagje.
wat vinden jullie van een loopstoeltje.

Welk leeftijd kun je je kind er in doen.

katinka

Persoonlijk vind ik het niet nodig…ik heb er nooit een gehad, maar dat komt puur, omdat onze oudste docht Heup Dysplasie heeft gehad, de andere 2 overigens niets hoor, maar het idee, dat je er iets mee kan over belasten, vind ik al vraagtekens oprijzen.
Ze zeggen dat je het voor korte tijden wel kan gebruiken, 10 minuutjes per keer ofzo, nou ja, waarschijnlijk schiet je hier ook geen drol mee op, misschien anderen die er een hebben of hebben gebruikt?

Groetjes Anne

ikke vel op tegen op die stoeltjes

omdat mijn vader ergens was,in een flat dat kind kwam met loop stoeltje naar de duer ging iets verder en stuiterde zo van de trap af

en het schijnt niet echt goed te zijn heb ik gelezen

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Nou ja zeg, meen je dat, dan was er geen oplettend oog in de buurt…tjonge!

de moeder was druk met praten in portiek me vader was net binnen toen het gebeurde,ja te laat ook om kind op te vangen

en echt het is denk ik zo 14 jaar geleden gebeurd,maar als hij al loopstoeltje hoort heb hij het er gelijk weer over

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Ik hou ook niet zo van die loopstoeltjes.
Ik heb ook wel eens gehoord dat het slecht is voor de heupjes.
Kijk als je je kind er maar even in zet dan kan het misschien geen kwaad.
Persoonlijk heb ik het er niet zo op.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Sofie had er wel eentje, geloof dat ik hem bij vic 1 keer naar beneden heb gehaald en die het gelijk presteerde ermee me om te kiepen… gelijk naar boven gedaan en nooit meer naar gekeken

groetjes Kim, mama van

en

`Hai,

Wij hebben ook nooit loopstoeltjes gebruikt. Ik heb deze vraag eens op het cb gevraagd, en daar zeiden ze dat het de heupen kan overbelasten, Dat het dus niet zo goed is, om een kindje die zelf nog niet aangeeft te willen staan, dat toch te laten doen. Laat de natuur haar gang maar gaan zeg maar

Groetjes Charon

Ik heb ook over loopstoeltjes gehoord dat het slecht voor de heupjes zou zijn en dat het kindjes juist te nonchalant zou maken als het om lopen gaat.

Ik heb 2 meiden waarvan de jongste volgende week een jaar wordt en net sinds een maandje los loopt. En ik heb er nog niet eens over nagedacht om ooit iets met een loopstoeltje te doen.

Het is ook iets heel onnatuurlijks vind ik. Iedereen leert toch lopen met vallen en opstaan en net zo vroeg of zo laat als hij/zij dat wil?

Als loopstoeltjes goed voor je waren geweest, dan had Moeder Natuur er wel voor gezorgd dat die dingen zo in het bos groeiden om geplukt en gebruikt te worden lijkt me.

Dus ik sluit me bij de andere dames aan: geen loopstoeltje doen.

Groetekes, Sje

hai,
ik ben het met die andere dames eens!!
het schijnt niet goed te zijn, en soms nog gevaarlijk ook!!
maar ja…echt oordelen kan ik niet want ik heb er geen 1, maar wel van horen zeggen!!
groetjes Janneke

Ik heb ook over een loopstoeltje zitten twijfelen, want het leek mij ook zo leuk.
Maar na veel info te hebben gelezen, en de berichten hier zo.
Lijkt het mij ook niet zo’n goed idee.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

bedankt allemaal

ik had wel gedacht dat dat niet zo goed was.
maar hoorde er zo veel meningen over.
Ik wist het niet.
Dan ben ik toch blij dat je het hier kunt vragen.

Gelukkig heb ik ook nog niet zo loopstoel.

heel erg bedankt

katinka

Wat een negatieve ervaringen allemaal!

Ik ben er ook over aan het nadenken, en denk dat ik het toch ga doen!
Mijn man en zijn broer zaten er vroeger heel veel in, en er niks aan de hand met hun heupen oid.
en van de trap af vallen…dat kan ook als je kind kruipt, je moet gewoon altijd goed opletten met of zonder loopstoel!
En degene die schreef over moeder natuur… sorry maar er zijn nu zoveel dingen die er vroeger niet waren… denk aan pijnbestrijding bevalling, fopspenen, boxen, maxi cosi, geluidenspeeltjes noem maar op!

Ik heb het ook met de kinderfysio besproken, daar zijn we ivm te hoge spierspanning, en zei zegt; " te veel is niet goed en dat geldt voor alles!"
Onze baby wil veel wat hij nog niet kan, en raakt daar erg gefrustreerd van, als ik hem dan af en toe in zo’n loopstoeltje kan zetten zodat hij tevreden is, dan ben ik dat ook!

Dus voor alle ouders die nog twijfelen; je hebt het zelf in de hand! blijven opletten, niet te vaak en of te lang en je hebt er allmaal plezier van!

groetjes,
Marije