Tips extreem driftig mannetje

Hey meiden,

Heb jullie hulp echt even nodig! Weet af en toe echt niet wat ik met Dani aan moet. Hij kan de laatste tijd zo enorm driftig zijn. Als het even niet gaat zoals hij het wil, als ik niet doe wat hij wil etc etc…dan wordt hij erg boos. Hij gaat dan hysterisch huilen of komt mij constant piepend achterna. Ik probeer het te negeren, maar dat lukt niet altijd:
Ten eerste wordt hij soms zo kwaad dat hij echt heel erg overstuur raakt. Gillen van het huilen en de tranen lopen over zijn wangen.
Ten tweede ik word er zelf doodnerveus van!!

HELP wat moet ik doen? Ik heb het gevoel dat ik het op dit moment echt niet goed aanpak. Daarnaast merk ik dat mijn geduld heel snel op! Soms staat het huilen me nader dan het lachen. Weet dan echt even niet wat te doen.
Dus alle opvoedtips zijn echt welkom, want er moet iets gebeuren hier!
De eerste tip aan mezelf is: Rustig blijven en niet boos gaan reageren. Dani wordt hier ook niet rustiger van en ik zelf al helemaal niet.

Hij is niet alleen zo hoor, want op andere momenten is het een super vrolijk jochie. Kan zichzelf dan goed vermaken en is alleen maar aan het lachen etc. Dus heb niet het gevoel dat hij niet lekker in zijn vel zit. Eten gaat ook goed en slapen ook (behalve dat hij af en toe helemaal klem ligt in bed, maar goed).

Liefs!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat naar dat je zo met je handen in je haar zit Saro.

Ik heb niet veel nieuwe tips voor je, behalve hem maar in z’n sop gaar laten koken als 'ie zo’n bui heeft. En hem afleiden misschien, met leuk speelgoed ofzo.

Sterkte en succes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Het zou ook kunnen zijn dat hij zo driftig is omdat hij dingen wil doen die hij nog niet kan.
Mijn moeder vertelde dat ik ook altijd zo driftig was, en zimpelweg omdat ik nog niet kon lopen en toen ik dat eenmaal kon, was het probleem opgelost.
Ik weet niet of dit bij Dani ook het geval is, maar dan zou het nog even kunnen duren…
Succes ermee! En probeer je geduld te bewaren
Liefs, Anne

Lilypie

Hoi Saro,

Ik heb precies zo`n mannetje! Negen maanden lang hebben we getobt. Alleen maar huilen, driftbuien etc. Ik was aan het eind van mijn latijn en ik kon niet meer. Het stadium van negeren was ik allang voorbij, ik wilde alleen maar dat hij ophield. Al trok hij de gordijnen van de muur als dat betekende dat hij stil was vond ik het prima! En ineens… kon hij gaan staan en rond de tafel lopen. Dat is nu vier weken geleden en ik heb een ander zoontje gekregen. Veel kletsen, veel lachen en zelf spelen. Nu pas kan ik zijn buien aan. Die ene keer dat hij nu nog jengelt of driftig wordt dan negeer ik hem en na een minuut of 10 ( die overigens een uur lijken te duren!) stopt hij vanzelf en gaat hij wat anders doen. Dus het werkt wel maar ik snap dat het niet altijd meevalt. Succes!

debbieb

@ Wil, ander speelgoed is misschien nog wel een optie. Ik denk niet dat het daar helemaal mee verholpen is, maar wel goed voor de afleiding. Ik hoop dat het een fase is maar ben bang dat het oko bij zijn karakter hoort.

@ Mriek: ja ik probeer hem wel te laten gaan, maar soms is hij dan zo overstuurd dat ik hem toch maar pak.

@ Anne: misschien is het wel minder als hij inderdaad kan lopen (duurt dan nog wel even, haha). Hij is wel een mannetje die van alles wil en als hij het dan kan dan wil hij al weer het volgende.

@ Debbieb: jeetje dat is ook zwaar geweest voor jullie. Ik moet zeggen dat Dani ook erg leuk kan spelen en voor het grootste gedeelte vrolijk is. Maar die buien…pfff…hij is altijd wel drukker/driftiger en onrustiger geweest denk ik dan een gemiddeld kindje, maar de laatste tijd echt extreem. Misschien heeft het toch te maken met het feit dat hij meer wil. Hij kan overigens al kruipen, zich overal aan optekken en langs de tafels en in de box lopen. Dus dan zal het het zelfstandig lopen moeten zijn…mmm dan kan nog wel even duren…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

saro,

ik vondt dit ook de vervelendste leeftijd!
ze willen van alles en kunnen het nog niet! heel frustrerend!
lieke was precies zo! als ze zo driftis deed stapte ik gewoon over haar heen en probeede mijn verstand op 0 te zetten om gewoon door te gaan waar ik mee bezig was! en na een aantal weken begon dat te helpen en kreeg ze door dat ze met schreeuwen/huilen geen aandacht kreeg!
Lieke kroop ook niet dus die wilde vooruit maar wist gewoon niet hoe! en ik kan je vertellen toen ze ging lopen was het echt over! en kon ze overal heen waar ze wilde!

moelijke leeftijd vondt ik dit!

succes en blijven negeren en steeds op dezelfde manier! Hij moet er ook aan wennen dat jij zo reageert en hij moet door hebben dat hij zo geen aandacht van jou krijgt

groejtes gytha

ik denk dat het inderdaad te maken heeft met verveling, meer willen dan hij kan.
Zelf heb ik ook best wel een 'bewerkelijk’zoontje, die net 1 jaar is geworden.
En ook al gaat het beter naarmate ze meer kunnen, ze kunnen ook beter naar je toe komen om je te ‘claimen’ (zo voelt het soms . )
Wat mij heel erg opvalt bij mijn zoontje, is dat wanneer er andere kinderen om hem heen zijn (hij is de eerste), hij vaak het liefste en makkelijkste kind van de wereld is. Dan heeft ie wat te zien, te spelen, wordt hij geprikkeld.
Met mama alleen is volgens mij gewoon te saai. Boodschappen? Na 5 minuten begint ie al te schreeuwen in het karretje.,

Groetjes Lynda