Tips duowagen, update gevraagd .;-)

Hoi meiden,

Moppie is straks 23 maanden als haar brusje komt en nu denk ik dat het verstandig is om een duowagen aan te schaffen tegen die tijd. Mijn zus vroeg er al om vorige week. Die past nl. op moppie op donderdag.
Nu heb ik het forum goed nageplozen en de eerdere topics hierover goed doorgelezen maar ik ben zo benieuwd hoe de wagens bevallen die toendertijd zijn aangeschaft? Zijn er nog zaken waar jullie tegenaan gelopen zijn die je toch anders zou willen hebben? Of misschien toch spijt van de duowagen?
Ik denk zelf aan een urban jungle vanwege al jullie argumenten maar wat vinden jullie?

Zouden jullie je ervaringen willen delen?

groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 13 Jun 2011 11:51:17

Ik zit er ook over na te denken.
H. is 22 maanden als onze tweede komt. Ze kan al heel goed lopen maar ik wil gewoon dat zij ook kan zitten/slapen als ik alleen met hun op pad ga.

Zelf zit ik te denken aan de ABC zoom.
Een duowagen naast elkaar is voor hier geen optie, hie rin het centrum kan ik dan bijna nergens naar binnen.

Maar ik lees eventjes mee :smiley:

Heey,

Hier ook inmiddels een duo-wagen aangeschaft, omdat mijn kleine 19 maanden is als de tweede komt. Ik heb m hier tweedehands op de kop getikt omdat wij geen zin hadden om weer een kapitaal aan kinderwagens uit te geven. Hier is ie van Topmark en de oudste kan voorin zitten en de baby kunnen we in de vorm van een nestje achterin leggen.

Duss, zo hebben wij het gedaan.

Gr,

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik ga een plankje voor achter de wagen kopen, we hebben namelijk ook een buggy. Heb van de week op een verjaardag rond gevraagd hoe die plankje bevallen en bij hun bevalt het goed voor ons dorpie

Wij hebben ook een duowagen en ik ben er echt heeeel erg blij mee!! Wij hebben een easywalker duo en we kunnen overal naar binnen, zelfs bij het kruidvat!
Achter elkaar vond ik geen doen omdat de oudste voor zit en dit met stoep op en af erg zwaar kan zijn. Een plankje ook geen optie voor mij omdat je dan half naast de wagen moet lopen (tenminste achter die van ons…).
Weet je wat het is, koop een 2e handse op marktplaats, als je hem niet meer gebruikt verkoop je die toch weer?
Groetjes Nancy

Wij hebben het eerste half jaar een kidsit gebruikt voor onze dochter van anderhalf! Ideaal, lag onze baby toch lekker in een ruimere wagen dan zo’n nestje, en dochterlief kon lekker mee, en lopen als ze er zin had!
Nu een Kees Duowagen!
Wie voor en achter zit is om het even. Maar meestal wil de oudste achterin.

Manderijn

Maar bi jeen wagen achter elkaar (die je kunt verstellen zoals de Zoom) kan de oudste ook achterin zeg maar.

Ik vind `m ideaal, mijn man de prijs alleen wat minder…
Hij is wel vrij duur maar ook nog zeer goed te verkopen op MP.

Een plankje vind ik echt drama.
Of ik schop er tegenaan of ik moet naast de wagen gaan lopen en dat is niet goed voor mijn rug/nek.
Plus dat de oudste dan nog niet kan slapen als ze moe is.

Ook ik lees mee want ook wij zijn er nog niet uit
We hebben toch zo’n ontzettend mooie gezien! Een paarse!! (Aangezien we straks 2 meiden hebben )
http://www.duowagens.nl/duo-buggys/achter-of-naast-elkaar/side-by-side-duowagens/kees-k2-duo-kinderwagen-2011-purple
Maar ik wil dus graag ook ervaringen over het naast of achter elkaar?
Wij hebben vooral de Poiesz waar we boodschappen doen

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wij hebben een Graco Stadium Duo en zijn er erg blij mee!
De Luka zit voor en daarachter ligt Jenthe lekker in haar nestje.
Ik vind het niet zo zwaar als je een stoep op moet. Naast elkaar is hier geen optie, ivm met bepaalde winkels waar ik regelmatig kom.
Hij is ook vrij compact ingeklapt, hij past makkelijk in onze Kia Rio en dan kunnen de campingbedjes en luiertassen er ook nog bij!

Lilypie First Birthday tickers

Ik had de KEES duo wagen (voor en achter) maar kreeg zo’n last van mijn nek. Je bent nl jezelf continu aan het corrigeren omdat de zwaarste voorin zit. Bij het testen leek dit wel mee te vallen, maar dat was maar 5 minuten. Ik loop graag en na een half uur kon ik al niet meer met de duo. Nu een loopplankje van Bakmama te leen en SUPER!!

De Kees duo inmiddels verkocht via mp.

Ja maar een plankje dat is hier (en in Wendy haar geval denk ik ook) absoluut geen optie. Als onze 2e word geboren is Sylvie nog maar 1,5 jaar.
Naast elkaar duowagen word alleen wel lastig als ik met beiden naar de drogist wil of naar de marskramer
Is er geen mooie roze of paarse achter elkaar duo haha

Waarom is een plankje dan geen optie Hannah? Onze dochter was ook anderhalf, en tot de goed 2 jaar was hebben we de kidsit gebruikt. Nooit problemen mee gehad! Ging echt zo goed als wat

Manderijn

Bij Luka was zo’n plankje niets omdat hij er niet op bleef staan, hij vond het doodeng en bleef maar gillen zodra hij erop moest… Was ook niet echt praktisch dus!

Lilypie First Birthday tickers

Mijn zus haar duowagen is (bijna) smaller als mij duo wagen en die heeft ze naast elkaar! Kan er zelf mee de kruidvat in

Wij hebben destijds een Phil en Teds sport aangeschaft.
Geen seconde spijt van gehad, geweldige wagen, wendbaar, en omdat ie de breedte heeft van een 1 persoonswagen kan je er overal mee tussendoor.
Het tweede kindje steekt geen heel stuk voor de eerste uit dus stoepje op en af is geen probleem.
En is kind 1 eruit gegroeid bouw je hm om tot 1 persoonwagen en heb je geen duowagen in de schuur staan waar je niks meer aan hebt.

quote:
Waarom is een plankje dan geen optie Hannah? Onze dochter was ook anderhalf, en tot de goed 2 jaar was hebben we de kidsit gebruikt. Nooit problemen mee gehad! Ging echt zo goed als wat

Manderijn

Omdat ik dat dus inderdaad ook hier zie gebeuren wat marmama omschrijft
En daarbij komt dat ons dametje nu al heel graag zelf loopt en dat ik bang ben dat ze op zo’n plankje niet wil blijven staan
Ze kan al best hard rennen en ik zie mezelf er straks al achteraan sjeesen met wagen en al
Nee bedankt, wij gaan voor het praktische eerst gewoon maar voor een duo

De Phil en teds heb ik laatst opgezocht op internet aangezien marmama hem ook heeft en er ook tevreden over is. Maar ik vind dat de baby zoooo raar in dat wagentje ligt… De baby ligt veel lager? Ik vind hem heel apart

De Phil en Teds vind ik ook erg mooi.
Maar de baby ligt zo dicht op de grond heb ik het idee… En dan in de winter…
Pfffff…

Ik lees ook even mee. Ik ben er ook nog niet uit. Onze zoon is nu bijna 1,5 jaar en onze dochter is 8 weken oud. Zoonlief kan nog niet lopen. Nu moet ik met beide vaak voor controle naar het ziekenhuis, dus ik moet een praktische oplossing hebben. Nu is onze kofferbak niet al te groot en kan ik er dus geen reiswieg (naast de duowagen) bij meenemen. Kortom…dilemma’s. Ik houd dit topic dus ook in de gaten. We zitten er nu over te denken om een Koelstra Simba Twin aan te schaffen (buggy dus) en er een nestje in te leggen. Deze rugleuning kan namelijk vrijwel plat. Maar ja, twijfels alom!

Valt op zich mee hoor dat ze zo dicht bij de grond liggen.
Saar is van eind november en dat jaar was het steenkoud toen.
Maar ze liggen lekker beschut tegen de wind in een warm nestje waar je eventueel ook nog een dekentje of zoiets in kun tleggen.
Ze lag altijd heerlijk warm.
Zal eens kijken of ik er een fotootje van heb.

Ik heb toendertijd ook een topic hierover geopend, omdat mijn schoonmoeder op Seth past, en nu ook op zijn kleine neefje.
We hebben toen voor verschillende dingen gekeken. Een plankje bleek niet te passen achter de wagen, er was geen één plankje die erachter kon.

Nu heeft mijn schoonvader zelf een plankje gemaakt (heel goedkoop) en dit gaat super! Nu is Seth wel ietsje ouder. Maar het kan dus wel heel handig zijn.

Liefs, Anne